۰ نفر
۷ تیر ۱۳۹۲ - ۰۴:۰۵
زمین مریض از نمای نزدیک

بیماری و مرگ سرنوشت محتوم بشریت است، اما میزان ابتلای شما به آنها کاملا به این بستگی دارد که کجای این جهان پهناور زندگی می‌کنید. این تصویر راهنمای خوبی برای فهم این موضوع است.

محمود حاج‌زمان: بیماری و مرگ سرنوشت محتوم بشریت است، اما میزان ابتلای شما به آنها کاملا به این بستگی دارد که کجای این جهان پهناور زندگی می‌کنید. نقشه زیر با ترکیب زیبایی جهان میکروسکوپی بدن انسان و نقشه جغرافیای جهان، این موضوع را به روشی جذاب به تصویر کشیده است. هر قاره به رنگ نمای میکروسکوپی بخش‌هایی از بدن رنگ‌آمیزی شده است که وقتی بیمار می‌شوند یا عملکردشان دچار مشکل می‌شود، به بیماری و اغلب مرگ افرادی منجر می‌شود که در آن منطقه زندگی می‌کنند.

آمریکای شمالی به دلیل شیوع مرض چاقی به رنگ بافت‌های چربی در آمده است. اروپا و روسیه بر اساس بافت مغزی رنگ شده‌اند، که بیانگر بیماری‌های زوال بافت‌های عصبی جمعیت سالخورده این مناطق است. مناطق شرق آسیا و اقیانوسیه نیز به رنگ بافت لوزالمعده است، که بیماری آن باعث بروز دیابت می‌شود. گرینلند نیز با تراکم اندک سلول‌های اسپرم مشخص شده است که ناباروری مردم ساکن این منطقه را به تصویر می‌کشد (برای دیدن نقشه در ابعاد بزرگ اینجا کلیک کنید).

نقشه بیماریها

هنرمند طراح این نقشه، اوردا نوئل است. وی درس خوانده رشته پزشکی است و برای تهیه این نقشه، از دانش خود در خصوص اندام‌ها، بافت‌ها، ساختار سلولی و میتوکندری استفاده کرده است. وی این نقشه را روی ابریشم طراحی کرده است تا حس جهان باستان را در کار خود القاء نماید.

نقشه بیماری دنیا از 2 جولای / 11 تیر در نمایشگاه تابستانی علوم انجمن سلطنتی لندن در معرض دید علاقمندان قرار خواهد گرفت. این فستیوال علمی و فناوری هر چیزی را از گرماسنجی آکوستیک تا ژنتیک گورخرها را در بر می‌گیرد.

53275

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 300818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
    19 0
    خدا شفا بده زمین!
  • احسان IR ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
    16 1
    و ایران را هم به درستی از بافت قلب کشیده که اولین علت مرگ در ایران است.
    • سعید A1 ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
      26 1
      نمیدونم درست میگی یا نه، ولی ممنون خداییش نباید خودِ متن معنای بافتِ نواحی ایران رو هم میگفت؟؟؟ :|
  • پژمان IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
    11 6
    اصلا پایه و اساسه علمی نداره . .
  • نگین EU ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    0 0
    چقدررررررررررر نزدیک بود واقعا من تونستم خودمو ببینم توش ....