شفاآنلاین نوشت:

ابراهيم سحرخيز، معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در مراسم استاني تجليل از معلمان نمونه استاني و كشوري كه امروز چهاردهم ارديبهشت1392 در سالن همايش هاي بين المللي روزبه زنجان برگزار شد گفت: مقام معظم رهبری معتقدند که جوانان امروز چیزی کم‎تر از جوانان دفاع‌مقدس ندارند و همه در حال ساختن ایران هستند، ولی با این وجود طبق آمارهای اعلام شده 76 درصد از بیکاران کشور، مدرک لیسانس و بالاتر دارند، ولی دارای مهارت نیستند، لذا تنها راه شکستن بن‌بست بیکاری، توسعه فنی و حرفه‎ای است که بر مبنای آن سال گذشته 1700 هنرستان فنی و حرفه‎ای به مجموعه اضافه شد و در پی آن باید به فکر اصلاح قوانین استخدام و عدم ترویج مدرک‎گرایی بود و یک نگاه اساسی به موضوع هدایت تحصیلی داشت که در چند سال اخیر مراکز استعدادهای درخشان دو برابر شد و 1620 مدرسه نمونه دولتی در 450 منطقه آموزشی وجود دارد.

وی اظهار کرد: معتقدیم تحول بنیادین در آموزش و پرورش زمانی اتفاق می‎افتد که شأن معلم حفظ شود، لذا باید معلمان را به روز کرد و اندیشه را در آن‌ها افزایش داد. همچنین فرصت مطالعاتی برای معلم در نظر گرفته شود و برای انجام این مهم در آینده نزدیک سند رتبه‎بندی معلمان ابلاغ خواهد شد. تعلیم و تربیت فقط کار آموزش و پرورش نیست، بلکه باید آموزش و پرورش با حوزه‎های علمیه و دستگاه‎های دیگر دست به دست هم بدهند تا تعلیم و تربیت را به کنش و حرکت وادار کنند، زیرا یادگیری فقط در کلاس درس اتفاق نمی‎افتد و همه جا محل یادگیری است.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 290871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • popo IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۴
    2 7
    مهندس معمار بیکار
  • بدون نام IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۴
    15 0
    بدبختی اینجاست که دیگه یه لیسانس نمیتونه بره دوباره یه جا شاگردی کنه تا یه مهارتی یاد بگیره و ازش نون دربیاره
  • یک معلم IR ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۴
    1 10
    ببخشید خبردارید که دوازدهم اردیبهشت روز معلم است آقای وزیرکه حتی یک تبریک خشک وخالی هم نداشتن یا نکنه آقای وزیر با ما قهرند.............................
  • بدون نام IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۴
    0 1
    معاون اموزش و پرورش چه ارتباطي با اعلام نظر در مورد تعيين درصد و تفكيك بيكاران دارد؟؟؟؟ تنها سازماني كه بلافاصله بعد از اعلام نظر وزيرش در صبح روز بعد حقوق و مزاياي معلمان را افزايش ميدهد همين است. سازمان محيط زيست و مسئولش فقط وعده سر خرمن ميدهد. از سال گذشته هر هفته افزايش حقوق كارمندانش را كه زير خط فقر اند را در جرايد اعلام ميكند ولي خبري نميشود. در عين حال كنترلي بر حقوق و مزاياي مديران و معاونان نيست كه معادل سران دريافتي دارند. و بيشتر اعتبارات آن در دست 100 نفر است.
  • بدون نام IR ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۴
    1 0
    باعث افتخار!!
  • بدون نام IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
    4 0
    سیاست تولید مدرک انبوه وزارت علوم نتیجه اش همینه. در همه جای دنیا دانشگاه نخبه پرور هست و سرمایه گذاری برای کسانی میشه که واقعا اهل درس و پژوهش و تخصص باشند. اما تو ایران اینقدر همگانی شده که دیگه فرصت ها برای اون عده هم که واقعا شایسته هستند سوخته و راهی براشون نمی مونه دراین بی ارزش دشن مدارک جز مهاجرت. و همین بلا داره سر دکتری هم میاد متاسفانه
  • حامد IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
    3 1
    وقتی اینارو میگن خجالتم می کشن ؟؟
  • بدون نام IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 2
    سلام مادر تمام رشته ها در طول سال حداقل یک ازمون استخدامی داریم مگر در رشته های علوم پایه مخصوصا فیریک و شیمی. در کشور هیج ارگان دولتی و غیردولتی به این موضوع اهمیت نمی دهد. همه از برابر بودن حقوق زن و مرد فریاد می زنند اما استخدام برای اقایان هست. چرا باتغییر تعریف از بی کاری کم کاری خود را می خواهید جبران کنید. تا سال‌های ۱۳۸۳ شاخص نرخ بیکاری اینگونه تعریف می‌شد که در آن هر شخصی که ۲ روز در هفتهٔ مرجع را کار می‌کرد شاغل محسوب می‌گشت. در سال ۱۳۸۳ (دولت هشتم) تعریف نرخ بیکاری تغییر یافت. این تغییرات از بهار ۱۳۸۴ در آمارها منظور شده. در حال حاضر بر اساس تعریف دولت هر کس حداقل یک ساعت در هفته کار کند، شاغل محسوب می‌شود.
    • یک اگاه EU ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
      0 1
      عزیزدل بنده.این قانون درهمون سال به طورجهانی تغییریافته وریطی هم به ایران نداره.