تسنیم نوشت:

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه چه کسی گفته که نظام آموزشی 6.3.3 غیرقانونی است؟ گفت: نظام آموزشی 3.3.3.3 از مهر امسال در مدارسی که شرایط لازم را دارند، اجرا می‌شود که در اجرای این نظام به زحمت نیفتادن والدین مد‌نظر است.
حمیدرضا حاجی بابایی درپاسخ به این پرسش که آیا نظام 3.3.3.3 از مهر 92 در مدارس کشور اجرا می‌شود؟ اظهار داشت: نظام آموزشی 3.3.3.3 از مهر امسال در مدارسی که شرایط لازم را داشته باشند اجرا می‌شود.
وی افزود: تبدیل مدارس ابتدایی به دو دوره سه ساله در مناطقی اجرا می‌شود که در آنجا به تعداد کافی دبستان وجود داشته باشد همچنین در اجرای این طرح دقت کافی خواهیم داشت که والدین به زحمت نیفتند.
حاجی بابایی در پاسخ به این پرسش که به اعتقاد کارشناسان نظام 6.3.3 که هم اکنون در مدارس کشور در حال اجراست، غیر قانونی بوده و در سند تحول بنیادین چنین نظامی وجود ندارد، گفت: چه کسی گفته است که 6.3.3 غیر قانونی است، آموزش و پرورش در یک مرحله نظام 6.3.3 را اجرایی کرده است و اکنون در مرحله دوم نظام" 3-3-3-3 "را به اجرا در می آورد.
وی بیان کرد: نظام 3.3.3.3 با توجه به امکانات مدارس و آموزش و پرورش اجرایی می‌شود.
به گزارش تسنیم هم اکنون نظام آموزشی 6.3.3 در مدارس کشور در حال اجراست اما برخی از کارشناسان معتقدند که اجرای این نظام قانونی نیست چرا که در سند تحول بنیادین به آن اشاره‌ای نشده است و اجرای نظام آموزشی 3.3.3.3 در سند تحول ذکر شده است اما مسئولان آموزش و پرورش کمبود امکانات را دلیلی بر اجرای نظام 6.3.3 آن هم به طور موقت می‌دانند.
قرار است از سال تحصیلی جدید نظام آموزشی 3.3.3.3 در برخی مدارس کشور اجرایی شود که بر اساس این نظام که در سند تحول بنیادین نیز به آن اشاره شده است باید مدارس ابتدایی به 3 ساله اول و 3 ساله دوم تبدیل شود. مدارس راهنمایی و متوسطه هم مانند گذشته به صورت 3 ساله پیگیری می‌شود.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 293450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 30
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
    49 1
    ینی چی خانواده ها راضی باشند؟ شما یا یک کار کارشناسی کردید یا نه دیگه!
    • يك مادر IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
      6 1
      مهمترين ويژگي دولت دهم عدم كار كارشناسي است و انجام امور يهويي
  • مهدی IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
    57 2
    بابا همون سیستم دبستان-راهنمایی -دبیرستان مگه چش بود؟
  • علیرضا IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
    26 0
    آقا به نظر من 3_3_4 بهتره ولی با یه مهاجم کلاسیک!
  • قاسم IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
    74 1
    من معلمی هستم که در محروم ترین روستاها تدریس میکنم .بخدا نظام توصیفی فاجعه است .اینها تبر برداشته اند به جان بچه های مردم افتاده اند وداد رسی هم نیست .بله توصیفی خوبه 6333333333333برای بهترین و مدرنترین مدارس پایتخت نه اینجا که آب و برق هم نیست .من لیسانس آموزش ابتدایی هستم با سابقه 14 سال .امسال هر چه تلاش کردم به من دوره ششم را ندادند .گفتند برو دوره دوم را بگذرون .نیرو برای دوم کم داریم .یک ماه از سال گذشته عده ای نهضتی را استخدام کردند بدون دوره و تدریس قبلی با رشته مدیریت سر کلاس ششم فرستادند .جالب تر اینکه پایه اول ابتدایی را دادند به معلمی نهضتی با مدرک شیمی .به قرآن بدون هیچ دوره ای چون وسط سال آنها را جذب کرده بودند .این است وضع نظام آموزش و پرورش کشور ما .افسوس برای این استعدادها
  • شهاب پ IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
    4 18
    شیوه 3333 بهترین شیوه می باشد. در این شیوه بچه ها در دبستان در یک دامنه سنی مناسب قرار می گیرند. لطفا حتماً اجرا کنید.
  • بدون نام IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
    19 0
    آقای حاجی بابا یی بیایید یک نظر سنجی میان معلمان ابتدایی بگذارید ببینید واقعا سیستم توصیفی به دانش آموزان ابتدایی جواب داده یا نه ؟اونوقت ببینید نتیجه نظر سنجی را؟واقعا با این سیستم بزرگترین خیانت به دانش آموزان به خصوص دانش آموزان مناطق محروم شده است
  • معلم IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
    18 1
    من یک معلم ابتایی هستم من هم مخالف سیستم توصیفی هستم چون معلمان برای سنجش دانش اموزان نظر یکسانی ندارن بعضی با سه غلط خیلی خوب میزنن بعضی دیگر ملاک انها یک غلط .باید خلاصه گفت توصیفی یعنی ظلم به بچه ها با این روش انگیزه رقابت از دانش اموزان گرفته شده چون ممتازمساوی شده با متوسط.اقای وزیر به داد مقطع ابتدایی برس نسل های اینده خصوصا روستاییان دارن نابود می شن .
  • مجید EU ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
    3 1
    من یک فرهنگی هستم با 24 سال سابقه . به نظر من اگر مطابق با سن و سلیقه دانش آموز برای هریک از این دوره ها برنامه ریزی شود مخصوصا دوره 3 ساله سوم این روش بسیار خوب است در نظام قبلی هم اگر به دوره راهنمائی توجه بیشتری میشد بسیار بازده کار بهتر میشد . دوره راهنمائی دانش آموز در سنی قرار دارد که باید هم از طرف مدرسه توجه بیشتری به او شود و هم خانواده . به خانواده هائی که در این سن دانش آموز دارند پیشنهاد میکنم در انتخاب مدرسه دقت کنند سعی کنند فرزندان خود را به مدارسی بفرستند که تعداد دانش آموز آن زیاد نباشد و مدرسه از معاون و مشاور توانمندی برخوردار باشد نگاه به زرق و برق مدرسه نکنند دانش آموز در این سن اینقدر که دوست دارد با اولیا مدرسه رابطه دوستانه برقرار کند توجه ای به درس ندارد .
  • sajjad IR ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
    12 2
    نتیجه همین کارای غیر کارشناسی این میشه که بچه میره واسه شنای اجباری تو استخر غرق میشه ،واسه همین بی تدبیری شما ونبود امکانات بچه های مردم تو اتیش میسوزن و که معلما چند شغله هستن ، هی سیستم عوض کنین ،جایی که یک تک تومنی به مدرسه نمی دین وضع همین است که متاسفانه نمیبینین>بازم بگم؟
  • سارا IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
    7 0
    جناب آقای شهاب ب با سلام .این شیوه 333 که میگویید برای کشورهای اروپایی به درد می خورد .نه در روستاها که مثلا 7 پسر بزرگ با یکی دوسال مردودی و چند تایی دختر .که خودت می دانی در روستاها در سن کم ازدواج می کنند در یک کلاس درس می خوانند .مشکلات درسی یک طرف مشکلات اخلاقی از طرف دیگر همین نظام جدید باعث شده خیلی از خانواده های روستایی محروم نگذارند دخترها درس بخوانند .و معلم بیچاره با هزاران مشکل روبرو باشد .ای کاش کسی درد دل معلمها را میشنید و یک نظر سنجی بی طرفانه میکرد فقط هم مخصوص روستاها و شهرهای محروم نه کلان شهر ها اونوقت می دیدیدکه 95 درصد مخالف این کارند .الحمدالله دادرسی نیست .کتاب دوم و ششم را برگ بزنید ببینید چقدر افتضاح شده تازه سال دیگر هم کلاس سوم را نابود میکنند واقعا حیف این بچه ه
  • بدون نام IR ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
    8 1
    هاهاها واقعا خنده داره بیچاره بچه های ما هر وزیری از خواب بیدار میشه میاد یه سیستم رو سرشون پیاده میکنه بهتره همون مکتب خونه های قدیم رو راه بندازین فک کنم بهتره
  • بدون نام IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
    6 1
    بهتر نيست امسال رو با 7.2.2 شروع كنيم پارسال 3 رو داشتيم كي به كيه
  • بدون نام IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
    8 1
    يه وزير دانشگاه منحل مي كنه يكي ديگه با اعداد بازي مي كنه پس كارشناسا كجان اگه نداريم چند تا شو از چين وارد كنيد
  • بدون نام IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
    6 0
    جناب حاج بابایی می خواست بگه که بله من هم یه چیزی بلدم غافل از اینکه به آموزش تیر خلاف را زد نمره های مفت وناحقی که به دانش آموزان داده می شودواز طرفی عدم حمایت از معلمان بی چاره دوره گرد وخواستن توضیح از معلمان که چرا آمار قبولیت کمه... باعث شده که دانش آموز نه تنها برای درس ومدرسه ومعلم ارزش قائل نشه بلکه خودرا از قبل قبول بداند واین است بی سوادی....... والبته دانشگاههای ما مخصوصا آزاد وعلمی کاربردی که مدرک می فروشند اکثر دانش جویان این دانشگاهها در سرابله ایلام بخدا خواندن ونوشتن اولیه را بلد نیستندبیاید وببین ترم 5 رشته کاردانی حقوق علمی کاربردی سرابله یه املای 10 سطری در حد چهارم ابتدایی بگیرید هرکدام نمره بالای ده گرفتند قبول کنید شما رابخدا چاره ای بیندیشید شما که می توانید کاری کن
  • یک معلم IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
    7 0
    تمام این نظرات از نظرات کارشناسان و حاجی بابائی درست تره ؟ چون تمام این افرادبه نوعی درگیر این مسائل هستندنه مثل حاجی بابائی و کارشناسان پشت میز نشین . من مدیر مدرسه ای هستم که 12 سال تو یک مدرسه ام .تا قبل ازاینکه پایه ششم بیاد یک مورد مشکل اخلاقی نداشتیم . اماتو این یه سال تا دلت بخواد !!! نظام توصیفی هم خوبه ،اما برای کجا و چه امکانات و زیرساخت ها، تازه به قول یکی از نظر دهندگان ، درصد قبولی هم برای خودش داستانی داره .اصلاً در نظام توصیفی هیچ رقابتی بین دانش آموزان احساس نمی شه . اطلاً برای کی میگیم . خودمون می گیم و خودمون می شنویم . نه وزیر و نه مدیر کل و نه کارشناسانی که اینقدر وزیر سنگ شون رو به سینه می زنه که حتی شاید نتونن یه روز یه کلاس رو اداره کنن ، مگه این ها رو می خونن .
  • یک معلم IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
    6 0
    سلام .آقای وزیر شما که می خواید اجرا کنید . چه جوری می خواین نظر اولیاء رو بپرسین ؟ اصلاً نظر معلمین و مدیران رو کی می پرسه ؟ هیچ از خودت پرسیدی که چه کسانی می خوان این طرح رو اجرا کنن؟ اصلاً تا حالا برای کدوم طرح یه نظرسنجی در سایتی و جایی گذاشتین یا نه ؟ خیلی راحت تو سایت هر اداره ای نظر سنجی بزارین هر معلمی هم فقط یه با با کد پرسنلی خود بتونه رای بده !!! مثل همیشه هرچی شما تصمیم گرفتین با هزار و یک مشکل ما اجرا کردیم و کسی که به شما کارنداره نه تنها به شما بلکه به کادر اداری هر شهر و شهرستانی ، فقط مدیر و معلم ها هستندکه جور همه چی رو می کشن و با همه مسائل و مشکلات درگیرن ، نون زحمت یک معلم رو شماها می خورین تازه باید به شماوصد جای دیگه جواب پس بدن ؟اولیاء هم که خب مدرسه رو می شناسن و...
  • سارا IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
    2 0
    با سلام خدمت مدیر محترم وبلاگ .از اینکه نظرات مارا بیان میکنید ممنون .ولی بقول دوستی گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من ....آنچه البته به جایی نرسد فریاد است ....ولی همین که نظرات دیگران را میشنویم استفاده میکنیم .راستش من فردا اخرین روز کلاسم است .از الان دلم برای بچه ها تنگ میشه .ولی بخدا قسم نگران سال دیگه اونها هستم .تو رو خدا اگر کسی را میشناسید حرفهای مارا به گوش بالایی ها برسونید .شاید فرجی شد .درجایی میخوندم کشورهای پیشرفته بیشترین بودجه را اول برای آموزش و پرورش دوم برای ارتش سرمایه میکنند .و رمز پیشرفت آنها همین نکته است ولی در کشور ما چی ؟؟؟؟؟؟ خودتون قضاوت کنید .ایرانی آباد هم آرزو میکنیم .این دیگه جالب انگیز تره ؟؟نیست؟؟؟به امید تغییری بهتر نه آرزویی محال
  • يك مادر IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    3 0
    با سيستم 3 -3- 3 -3 كاملا مخالفم پيشنهاد مي گردد هر 6 سال دانش اموزان در يك مدرسه باشند يعني 6 سال ابتدايي در يك مدرسه و 6 سال دبيرستان هم در يك مدرسه و اينقدر دانش اموزان را مثل موش ازمايشگاهي اواره مدارس نكنند براي مثال به دختر من كه كلاس پنجم است گفته شده براي كلاس ششم بايد مدرسه اش عوض شود و يا بچه ديگري كه كلاس اول را درمدرسه اي خوانده گفته مي شود دوم وسوم را بايد جاي ديگر برود اين يعني چه انهم دراين وضعيت اقتصادي ؟! شايد مادري مي خواست همان مانتو شلوار امسال را تسال ديگر برتن كودكش كند و لي حالا بايد كلي هزينه كند
  • یه نفر IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
    1 0
    بهترین سیستم 633 بود که یادش بخیر خدارا شکر ما، در رفتیم موش آزمایشگاهی هم نشدیم
  • یه نفر IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
    1 0
    بهترین سیستم 633 بود که یادش بخیر خدارا شکر ما، در رفتیم موش آزمایشگاهی هم نشدیم
  • ن.ق IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    0 0
    سلام اميدوارم بخونيد من مدير يك مدرسه هستم .ميدانم كه مي خواهيد كار كنيد وخيلي هم زحمت مي كشيد .اما تاكنون براي طرحهايتان حتي يكبار هم از ما نظر نخواستيد. نگاهتان به ما يك نگاه ابزاري بود . ما فقط مجري طرح بوديم . در بسياري از موارد حتي خودمان هم توجيه نبوديم .دائما در معرض اتهام بوديم چشمتان روز بد نبيند وقتي گرفتار بازرساني مي افتاديم كه به جا ي حل مساله دنبال مچ گيري بودند.يا زمانيكه با افراد سفارشي برخورد مي نموديم چه درد سرها مي كشيديم.خلاصه براي اداره مدرسه اي گه سرانه اي به ان نمي داديد چه رنجها مي كشيديم . باور كنيد عاشق خدمت بودم ولي حالا از خدا ميخواهم كاري كند كه ابرومندانه از اين مسئوليت بيرون بيايم. بدون اينكه برچسبي به من بچسبانند .ايكاش رفتارمان صادقانه بود
  • بی نام IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
    0 0
    سلام سوالم اين است اشتباه كرديم مدير شديم به تازگي در خبر نامه نوشتند مديران وعوامل اجرايي بايد از اول تير تا پانزدهم تير هر روز در مدرسه باشند.تازه بعد از ان هم شنبه ها هم مدارس باز است . بااين حساب عوامل اجرايي حتي يكماه مرخصي هم ندارند.هدف شما از اين كارها چيست ؟اگراين كار درست و قانوني است چرا بخشنامه نميشود؟
  • یک اموزگار IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۴
    2 0
    تا وقت دارید هر بلای دیگری میخواهید سر بچه ها واموزش وپرورش بیاورید واقعا دست مریزاد
  • بی نام IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۴
    1 0
    اقایان تحول ایجاد کرده باشند به هر قیمتی بچه های بیگناه موش ازمایشگاهی اقایان شدند خوب بود اقای وزیر دست از خود رای بر میداشت ویک نظر سنجی از اولیا -دانش اموزان-معلمان و...می کرد
  • حرف دل اکثر معلمان ابتدایی IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
    1 0
    کاش میدانستم معلمان درخود اموزش و پرورش چه جایگاهی دارند؟چون از وزیر محترم گرفته تا کارشناس اداره ارزشی برای نظرات او قائل نیستندچرا یک نظر سنجی همگانی از تمام معلمان درمورد برنامه های جدید اموزش وپرورش نمیشود؟مگر معلمان اجرا کننده این تحولات نیستند؟وقتی معلمان از نظام دوره ای ابتدایی راضی نیستند ودوست ندارند همراه دانش اموزان به پایه دیگر بروند باید به چه کسی بگویند؟وبا چه انگیزه ای سر کلاس حاضر شوند؟مطمئنا اسیب این طرح بیش از معلم به بچه های معصوم است
  • یک معلم ابتدایی IR ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
    1 0
    وزیر آ.پ دستور داده تابلوی مدارس ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان عوض شود از طرفی بسیاری از مدارس، استیجاری اند و آموزش و پرورش مشکلات فراوانی دارد، چه ضرورتی داشت که تابلوی مدارس عوض شود آنهم با این شتاب و در این وضع بد اقتصادی؟ اگر نام مقطع راهنمایی تبدیل شود به دبیرستان، کدام مشکل حل میشود؟ میدانید هزینه این طرح کاملا تشریفاتی، تجملاتی و شتابزده در کل کشور چقدر میشود؟! از طرح شتابزده مدارس قرآنی یا طرح عجولانه و غیرکارشناسی حفظ قرآن چه خبر؟ چرا اینقدر طرحهای بی اولویت، شتابزده و غیرکارشناسانه و بدون مشورت فرهنگیان که مستقیم درگیر آموزش و پرورش اند؟ آقای حاجی بابایی چندبار راجع به معیشت معلمان حرف زد؟ معیشت فرهنگیان تنها موردی است که آقای وزیر راجع به آن سکوت کرده و نظرکارشناسی نداشته!!
  • روژان.ی IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
    0 0
    سلام ببخشید من آخر نفهمیدم که پایه سوم راهنمایی تیز هوشان سال 93-92 برای ورود به دبیرستان تیز هوشان باید آز مون بدهند ؟؟؟ ترو خدا بگید که آزمون نداریمو مثل سوم راهنمایی های سال 92-91 بدون آزمون می رویم دبیرستان!!
  • مجيد IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    1 0
    باسلام خلاصه ما متوجه نشديم كه فرزندانم بعداز سوم راهنمايي بايد در چه پايه اي درس بخوانند
  • ولی دانش اموز ایرانی A1 ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    1 0
    با سلام. چرا اموزش زبان بین المللی ( انگلیسی) در نظام جدید اموزشی کشور اینقدر دیر وارد مقاطع میشه؟ مگر نه اینکه اموزش زبان امروزه از اوجب واجباته؟ چرا ما باید تازه از پایه ی هفتم شروع کنیم به تدریس زبان؟ اونهم فقط 2 ساعت در هفته؟ اخه کجای دنیا اینقدر دیر شروع میشه؟ این خودش باعث عقب ماندگی در ارتباط با دنیای تکنولوژی امروز و فردا میشه. چرا از 3 سال دوم شروع به اموزش زبان نمیکنند؟ نکنه فکر میکنند زبان کفاره و اموزشش مفسده به دنبال داره؟؟؟