محسن هاشمی فررزند آیت​الله هاشمی​رفسنجانی می​گوید که شایعات پیرامون حضور پدرش در انتخابات ریاست جمهوری را خبرنگاران ساخته​اند.

محمود عزیزی: محسن هاشمی در گفت وگویی در در پاسخ به این پرسش که فضای فعلی اصلاح طلبان و گروه های سیاسی نزدیک به آنها اکنون به سمت «یا خاتمی یا هاشمی» رفته است؛ پیش بینی شما چیست؟ گفت: بستگی به این دارد که آیا سیستم بخواهد بزرگان یا به قول خارجی‌ها شیرها را بخواهد وارد رقابت کند یا نه؟؛ باید دید نظام دنبال چه حالتی است و «تا امروز به نظر می‌رسد دنبال رقابت شیرها نیست، در حالی که حماسه سیاسی با رقابت بزرگان اتفاق می‌افتد و حضور افراد متوسط حماسه ساز نیست.»
وی در پاسخ به اینکه آیا رایزنی‌ها موثر نیست؟، اظهار داشت: «دیگر زمان آن گذشت و هر لابی که قرار بود تا الان انجام شده و دیگری فرصتی نیست.»
موضوع حضور هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری یکی از مهمترین موضوعات خبری در ماههای گذشته بوده است. فرزند هاشمی رفسنجانی اخیرا در گفت وگویی اعلام کرده بود به احتمال 99 درصد پدرش وارد عرصه انتخابات نمی شود.
سخنان حیدر مصلحی وزیر اطلاعات پایان هفته گذشته در قم پیرامون هاشمی خبر ساز شد. او بدون اینکه نامی از هاشمی ببرد، گفت: «اطلاعات دقیقی داریم کسی که خود را پیشگوی حوادث فتنه 88 عنوان می‌کند، در فتنه دست داشته است.»
هاشمی رفسنجانی 25 خرداد ماه 88 در نامه ای بدون سلام و السلام از وقوع آتش فشان حوادث سخن گفته بود.
هاشمی 28 فروردین 90 در گفت وگویی در مورد نامه سال 88 به مقام معظم رهبری تاکید کرد: مضامین نامه 88 روشن است و نکته بسیار مهم این بود که رهبری بعد از خواندن نامه و پس از انتشار به خود من فرمودند "درباره مطالب نامه ملاحظه‌ای ندارند".
در واکنش به اظهارات وزیر اطلاعات، احمد توکلی نماینده تهران که دو دوره رقیب هاشمی در انتخابات ریاست جمهوری بود گفت: «مواضع بنده در قبال آقای هاشمی مواضعی تاریخی است و همه آن را می دانند. من همچنان یکی از منتقدان آقای هاشمی رفسنجانی هستم و حوادث فتنه 88 بر این انتقادات افزود. اما وزیر اطلاعات وظیفه قانونی اش در خصوص تامین امنیت و آرامش در جامعه است و باید از اظهارنظرها و اتخاذ رویکردهایی که بوی سیاسی می دهد، پرهیز کند.» {اینجا }.

علی مطهری دیگر نماینده تهران هم اظهارات وزیر اطلاعات، را موجب « شائبه تشویش اذهان عمومی و تنش‌زایی» دانسته و تاکید کرده است: «...وزیر اطلاعات باید با تدبیر بیشتری حرف بزند. این‌طور صحبت کردن درباره آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی که از ذخایر نظام و انقلاب هستند، امر پسندیده‌ای نیست.» {اینجا}
 

فرزند هاشمی در پاسخ به این پرسش که شایعات در مورد آمدن آقای هاشمی برای چیست؟، به پایگاه خبری جماران، گفت: «اینها را شما خبرنگاران می‌سازید. فشارها آن‌قدر زیاد است که ایشان نمی‌تواند یک‌باره پس بزند و بگوید نمی‌آیم. {ایشان}نگفتند چه کسی! ولی در واقع توصیه می کنند که نظام چهره های مقبول خود را بیاورد.
این نامزد شورای شهر تهران در پاسخ به اینکه از کاندیداهای موجود کسی موصوف به این صفات هست؟، افزود: «می تواند باشد. ایشان گفته اند چنین چهره ای می تواند مشکلات کشور را حل کند و نگفته که چنین چهره ای تا حالا نیامده است.»
گفتنی است حضور فاطمه و یاسر هاشمی فرزندان هاشمی رفسنجانی در مراسم اعلام رسمی کاندیداتوری حسن روحانی گمانه ها درباره حمایت هاشمی از روحانی را تقویت کرده است.

/29212

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 290815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۴
    25 1
    (هاشمی رفسنجانی 25 خرداد ماه 88 در نامه ای بدون سلام و السلام از وقوع آتش فشان حوادث سخن گفته بود.) اشتباه است نامه در روز 18 خرداد انتشار يافت