ایسنا نوشت:

یکی از سرداران هشت سال دفاع مقدس گفت: به اذعان یکی از فرماندهان نظامی آمریکا، امروز اسرائیل در محاصره جمهوری اسلامی ایران قرار دارد و آن زمان که از نیل تا فرات در محاصره نیروهای اسرائیلی بود به سر آمده است.
سردار مسجدی در پنجمین سالگرد شهادت عماد مغنیه که جمعه شب گذشته در تهران برگزار شد، گفت: حزب‌الله لبنان ارائه دهنده الگوی جنگ‌های نامنظم در برابر ارتش کلاسیک رژیم صهیونیستی است.
وی افزود: موازنه مقاومت و وحشت به صورت توامان توسط حزب‌الله لبنان در عرصه‌های داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی رقم خورده است و امروز لبنان خط مقدم جمهوری اسلامی ایران در منطقه خاورمیانه است. به اذعان یکی از فرماندهان نظامی آمریکا که چندی پیش گفته بود، امروز اسرائیل در محاصره جمهوری اسلامی ایران است و آن زمان که از نیل تا فرات در محاصره این کشور بود به سر آمده است.
این سردار هشت سال دفاع مقدس با بیان اینکه سازمان اطلاعاتی آمریکا و سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی برای به دست آوردن اطلاعاتی از شهید مغنیه میلیون‌ها دلار جایزه تعیین کرده بودند، گفت: وظیفه تجلیل، قدرشناسی و یاد شهدا را بر عهده داریم. شهدا بهترین سرمایه زندگی‌شان که جان‌شان بود را تقدیم کردند اما تنها کسی که می‌تواند از شهدا قدرشناسی کند، فقط خداست. شهید عماد مغنیه یکی از سرداران شهید و یکی از فرزندان مکتب تشیع بود. شهدای متعددی قبل، حین و بعد از انقلاب اسلامی در عراق، لبنان، افغانستان و فلسطین جان و خون خود را تقدیم اعتلای توحید و مکتب اسلام کردند.
سردار مسجدی افزود: خانواده شهید مغنیه سه شهید تقدیم اسلام کرد. شهدای حزب‌الله لبنان و مقاومت در راه خدمت به اسلام جانفشانی کردند.
وی سپس با تشریح جایگاه منطقه‌ای و ژئوپلتیک حزب‌الله لبنان، اظهار کرد: بنیانگذاری و سازماندهی حزب‌الله قدرتمند لبنان ریشه در انقلاب اسلامی ایران دارد. حزب‌الله امروز بسیار مستحکم‌تر از گذشته در برابر رژیم صهیونیستی ایستاده و از خاک لبنان دفاع می‌کند. طی جنگ‌های رژیم صهیونیستی با کشورهای عربی تا قبل از جنگ 33 روزه، جبهه پیروز همواره صهیونیست‌ها بودند و در هر حمله بخشی از سرزمین‌های اسلامی به اشغال این رژیم در می‌آمد اما در اولین جنگ مستقیم این رژیم با حزب‌الله لبنان، رژیم صهیونیستی تسلیم عظمت مقاومت جوانان فلسطینی و لبنانی شد.
این سردار دفاع مقدس افزود:‌ حزب‌الله درس مقاومت را علاوه بر جوانانش به فلسطینی‌ها نیز آموخت. شهروندان فلسطینی امروز می‌دانند هیچ راهی در مقابل رژیم صهیونیستی به جز سلاح، جنگ و مقاومت ندارند. جنگ 22 روزه ادامه مقاومت جنگ 33 روزه بود. شکست رژیم صهیونیستی در جنگ‌های 22 و 33 روزه و سرشکستگی ابهت نیروهای نظامی و امنیتی این رژیم در یورش به غزه باید توسط نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی جبران می‌شد ولی حزب‌الله لبنان در جنگ هشت روزه به دفاع از سرزمین غزه پرداخت. در این جنگ کار به جایی رسید که رژیم صهیونیستی از آمریکا و سازمان‌های بین‌المللی درخواست کرد که جنگ را متوقف کنند و این نیروی مقاومت بود که برای این رژیم اشغالگر شرط و شروط گذاشت.
سردار مسجدی افزود: امروز سیدحسن نصرالله و جوانان لبنانی و فلسطینی همچون کوهی مقاوم در برابر رژیم صهیونیستی ایستادگی می‌کنند و این رژیم هیچ‌گاه حمله مجدد به سرزمین‌های اشغالی را در سر نخواهد افتاد. بر همین اساس بود که رژیم صهیونیستی، جنوب لبنان را در سال 2000 میلادی ترک کرد.
وی حزب‌الله لبنان را عامل همبستگی ملی بین شیعیان، سنی‌ها و مسیحیان لبنان دانست و افزود: در میان خود مسلمانان که تا چندی پیش جنگ شیعه و سنی به راه افتاده بود امروز به واسطه حزب‌الله، متحد شده‌اند. الگوی مقاومت توسط حزب‌الله به همه مسلمانان و نیروهای آزادی‌بخش صادر شده است. حزب‌الله فرزند انقلاب اسلامی است، حزب‌الله در خط و مسیر امام (ره) و رهبر معظم انقلاب حرکت می‌کند.
این سردار دفاع مقدس افزایش درک و بینش سیاسی مردم لبنان را از دیگر اقدامات حزب‌الله لبنان برشمرد و افزود: آگاهی مردم منطقه و جهان با سخنرانی‌های سیدحسن نصرالله افزایش یافته است. از دیگر کارکردهای حزب‌الله لبنان، کوتاه کردن دست شیاطین بود. نقش موثر حزب‌الله در تاسیس دولت وحدت ملی بسیار پررنگ بود. حزب‌الله فقط به فکر مقاومت در جنگ نیست بلکه حضور در صحنه‌های سیاسی و اتخاذ تصمیماتی که به نفع جامعه لبنان است از دیگر کارکردهای حزب‌الله است.
سردار مسجدی افزود: مسیحیان و همه طوائف لبنانی، حزب‌الله را دوست دارند چون نیروی مقاومت است اگرچه حزب‌الله لبنان شیعیان سازماندهی شده‌اند. پ

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 278644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =