بعد از روزها نفس کشیدن در هوای آلوده، حالا تهرانی‌ها می‌توانند برای چند روز هم که شده ماسک‌ها را از جلوی دهان و بینی‌شان بردارند و به آسمان آبی بالای سرشان نگاه کنند و نفس عمیق بکشند.

نماینده شهرداری تهران در کمیته اضطرار آلودگی هوا هم با اشاره به این که تهرانی‌ها روز جمعه سومین روز هوای پاک خود را در سال جاری تجربه کرده‌اند، از تمامی بیماران قلبی و ریوی، کودکان و خردسالان و سایر گروه‌های حساس جامعه خواست تا حد امکان به فضای باز رفته و از هوای پاک استفاده کنند.

وحید نوروزی با بیان این که تهرانی‌ها امسال از بابت هوای آلوده متحمل خسارات فراوانی شدند، افزود: خوشبختانه چند روزی است هوای تهران با عنایت خداوند از آلودگی همیشگی خود خارج شده است و تهرانی‌ها امروز در هوایی پاک تنفس کردند.

به گزارش ایسنا،‌ وی با اشاره به آمار وزارت بهداشت گفت: در سال گذشته تهران 321 روز از سال هوای ناسالم داشت که این میزان هوای ناسالم عملا زنگ خطری برای پایتخت نشینان است.

وی با اشاره به برخی طرح‌ها در زمینه آب‌پاشی و نصب دستگاه‌های تهویه هوا در پایتخت با بارندگی و باد شب گذشته اشاره کرد و گفت: اگر آقایان می‌توانند چنین بارندگی و بادی را تولید کنند که هوای تهران را اینگونه پاک کرده بهتر است هرچه سریعتر این طرح‌ها را اجرا کنند و در غیر این صورت وقت خود را تلف نکنند و به فکر طرح‌های اجرایی و رفع معضل آلودگی هوا از مبادی تولیدکننده آلایندگی باشند.

نماینده شهرداری تهران در کمیته اضطرار آلودگی هوا با اشاره به این که متاسفانه روز هوای پاک امسال هم در هوایی ناپاک سپری شد گفت: پیشنهاد می‌کنم مسوولان با توجه به این که نتوانسته‌اند راهکار موثری برای رفع آلودگی هوا بیابند هفته هوای پاک را هر وقت که هوا پاک بود برگزار کنند!

ورود سامانه بارشی و ادامه بارش‌ها در کشور

با این که بارش‌ها در تهران فعلا تمام شده‌اند، اما پیش‌بینی‌ها از ورود مجدد سامانه بارشی به کشور و ادامه بارش‌ها در بعضی شهرها خبر می‌دهند.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی معروف به سودانی از جنوب غرب کشور و آغاز بارندگیها در منـاطق شمـالی خوزستان و ارتفاعات آن خبر داد.

عبدالرضا امیدوار شهری افزود: این سامانه تا پایان روز جمعه در بوشهر برقرار خواهد بود و با توجه به تقویت این سامانه بارشی و تشدید بارندگی ها آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن سیل در برخی نقاط استان به ویژه مناطق شمال شرقی و جنوبی استان دور از انتظار نیست.

به گفته وی، همچنین طی فعالیت این سامانه، به سبب افزایش سرعت وزش بادهای جنوبی خلیج فارس، به ویژه در قسمت های شمالی، مواج و طوفانی پیش بینی می شود.

امیدوار گفت: این بارندگی آبگرفتگی معابر، طغیان رودخانه ها، سیلابی شدن مسیل ها و احتمال ریزش تگرگ دربعضی مناطق هرمزگان را نیز در پی دارد همچنین به دلیل وجود سامانه بارش زا در این استان سرعت و شدت وزش باد هم بصورت لحظه‌ای افزایش می یابد به طوری که در برخی مناطق به بیش از 40 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: خلیج فارس، دریای عمان و تنگه هرمز با افزایش سرعت وزش باد مواج و ارتفاع موج در دریای عمان بین 50 تا یک متر می‌رسد.

وی افزود: همچنین بر اثر این سامانه بروز سیلاب، برف و باران، رعد و برق، وزش باد، کولاک و لغزندگی معابر در استان‌های چهار محال و بختیاری، خراسان شمالی و اصفهان دور از انتظار نیست.

امیدوار یادآور شد: براساس نقشه های پیش یابی سازمان هواشناسی، با ورود سامانه بارش‌زای جدید، بـارش بـرف و بـاران و وزش باد در نیمه شرقی و غربی و در مناطق جنوبی رعد و برق و کاهش دما را موجب می‌شود و در شرق، جنوب شرق، جنوب غرب و دامنه‌های البرز وزش باد قابل ملاحظه خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تصریح کرد: روز شنبه سامانه فوق همچنان در نیمه شرقی فعال است و شدت فعالیت آن در خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان است، در این روز همچنین با عبور موج دیگری از نوار شمالی در برخی نقاط شمال غرب، غرب و دامنه‌های البرز بارش برف و باران خواهیم داشت.

45 / 234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 274471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اصفهانی IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۳
    1 6
    از اولش هم هوا پاک بوده و هیچ مشکلی نداشته. بعضی ها بیخودی شلوغش می کنند
    • ماهان IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۴
      0 1
      بابا همشهری اینجا هم خساست به خرج دادی؟