پس از 10 روز که باد و باران به کمک شهرها امد و هوای پاک و سالم به مناطق مختلف ایران بخشید، باید در انتظار آلودگی هوا بود. این پیش بینی سازمان هواشناسی است.

به گزارش خبرآنلاین؛ البته پیش از آلودگی هوا، باید انتظار یخبندان داشت. به گفته عبدالرضا امیدوار شهری، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور در ادامه بارش برف در شش استان نیمه غربی کشور، در روز یکشنبه در ارتفاعات و مناطق سردسیر استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و راه‌های ارتباطی رشته کوه البرز به سبب بارش برف و احتمال کولاک، اختلال در تردد پیش‌بینی می‌شود.

او همچنین نسبت به کاهش دما، یخبندان و لغزندگی در معابر و جاده‌ها نیز هشدار داد و گفت: در صبح یکشنبه در تمامی استان‌های واقع در شمال غرب، غرب و استان‌های جنوبی رشته کوه‌های البرز و در صبح دوشنبه در استان‌های واقع در شمال شرق و شرق کشور به علت کاهش دما، یخبندان و لغزندگی در سطح معابر و جاده‌ها پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: در روز یکشنبه حداقل دمای 22 استان کشور به زیر صفر خواهد رسید، در این مدت استان چهارمحال و بختیاری با حداقل 7 درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین و هرمزگان با حداکثر دمای 24 درجه سانتیگراد بالای صفر، گرم‌ترین استان‌های کشور خواهند بود.

اما از روز دوشنبه باید در انتظار آلودگی هوا ماند. امیدوار شهری دراین باره گفت: از دوشنبه تا چهارشنبه در کلانشهرهای صنعتی و پرجمعیت، شرایط برای وارونگی دما مناسب است، از این رو پیش‌بینی می‌شود که در این مدت به علت افزایش غلظت پتانسیل آلاینده‌ها، چگالی آنها در این مناطق به خصوص در کلانشهر تهران افزایش یابد.

او همچنین گفت: در روز یکشنبه ابتدا در شرق تنگه هرمز و سپس در جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی بارش شدید باران و وزش باد نسبتا شدید رخ می دهد. بر این اساس آب‌گرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و بروز خسارت به تاسیسات شهری و روستایی در این مناطق پیش‌بینی شده است. در این روز خلیج‌فارس و دریای عمان مواج و طوفانی است. از این رو توصیه می‌کنیم که شناورها با رعایت کامل نکات ایمنی در اسکله‌های سواحل استان‌های خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان تردد کنند.

امیدوار شهری گفت: بر اساس تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، سامانه‌ بارشی که از روز شنبه به مناطق شمال غرب، غرب، مرکز، دامنه‌های البرز و دامنه‌های جنوبی زاگرس وارد شده است، به تدریج شمال، شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور را فرا می‌گیرد که پیامد آن بارش باران و برف و وزش باد و در مناطق جنوبی رگبار و رعد و برق خواهد بود.

به گفته او از بعدازظهر یکشنبه از نیمه غربی کشور از میزان بارندگی و ابرناکی کاسته می‌شود: در روز دوشنبه نیز به دلیل کاهش فعالیت این سامانه بارشی، در ابتدای روز بارش‌های پراکنده در نیمه شرقی کشور انتظار می‌رود که این سامانه بعدازظهر دوشنبه از شرق کشور خارج شده و طی این مدت در مناطق مرتفع و کوهستانی احتمال کولاک برف وجود دارد.

امیدوار شهری گفت: بر این اساس آسمان تهران در روز یکشنبه نیمه ابری با وزش باد در ارتفاعات ابری با بارش پراکنده پیش‌بینی شده است که حداقل و حداکثر دما در این روز با 3 درجه کاهش به 3- و 7 درجه سانتیگراد می‌رسد. همچنین در روز دوشنبه آسمان پایتخت کمی ابری با غبار صبحگاهی خواهد بود که حداقل و حداکثر دما به صفر و 8 درجه سانتیگراد خواهد رسید.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 274710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =