امام جمعه قم کدورت بین سیاسیون را موجب بی‌اعتمادی بین مردم دانست گفت: اگر دشمنی‌ها برطرف شود موجب دلگرمی بیشتر مردم خواهد شد.

آیت الله رضا استادی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم به موضوع گرانی های چند ماه اخیر پرداخت و بیان اینکه به بنده می‌گویند در خصوص گرانی‌ها و تورم در کشور صحبت کنم افزود: باید عنوان کرد که مسئولان به سهم خود در حال تلاش هستند و می‌گویند در حال پیگیری مشکلات هستیم اما از طرفی باید در مورد خودمان صحبت کنیم که وظایف مردم در برابر این گرانی‌ها و مشکلات بوجود آمده چیست و چه کاری باید انجام دهیم.
آیت الله استادی با بیان اینکه باید قدری به خودمان برگردیم افزود: امام صادق(ع) فرمودند از محبوب‌ترین اعمال نزد خداوند شاد کردن دل مومن است و این یعنی اینکه اگر کسی بدهکار است و غصه دارد و با مشکلاتی زندگی خود را پیش می‌برد باید به او کمک و یاری رساند.
صرفا انتقاد کردن از مشکلات اقتصادی مناسب نیست
وی ادامه داد: از اینکه بنشینیم و مدام عنوان کنیم مردم مشکلات اقتصادی دارند و بیشتر حقوقشان را برای اجاره خانه می‌دهند و از دیگران انتقاد کنیم مناسب نیست بلکه باید تلاش کنیم به سهم خود مومن و خانواده‌ای را خوشحال و مشکلاتشان را بر طرف کنیم.
عضو شورای عالی مدیریت حوزه علمیه قم گفت: بسیاری از این افرادی که همین خانه‌های محقر را با کمال خوشحالی خریداری کرده‌اند شاید بیشتر حقوقشان را بابت اقساط خرید خانه می‌دهند و جا دارد افراد به یکدیگر در این مسائل کمک کنند که همین اعمال مسلمانی و ایمانمان را نسبت به پیامبر(ص) اثبات می‌کند.
مردم به گرانی‌ها دامن نزنند
وی با بیان اینکه افرادی که توانایی مالی دارند باید به سایرین نیز کمک کنند، افزود: در این شرایط اقتصادی گاهی خودمان نیز به گرانی‌ها و تورم دامن می‌زنیم و در این شرایط که برخی از مردم گرفتار هستند فروشندگان باید از سود خود صرفه کنند اما مشاهده می‌شود نه تنها اینگونه نیست بلکه برخی‌ها از این شرایط سوء استفاده هم می‌کنند و به دنبال سود بیشتر خود هستند.
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به در پیش بودن یوم الله 22 بهمن و همچنین انتخابات ریاست جمهوری آینده افزود: باید همه تلاش کنیم در انتخابات حضور حداکثری داشته باشند و در 22 بهمن نیز به وظیفه دینی که‌‌‌ همان حمایت از اسلام و نظام اسلامی است عمل کنیم تا به دنیا نشان دهیم که همواره در صحنه حاضر هستیم ولی رسیدن به این امر نیازمند به فکر بودن همه افراد با هم است.
دیگر اظهارات امام جمعه قم به نقل از مهر به شرح زیر است:
*کدورت‌ها و دشمنی‌ها باید برطرف شود و به فکر هم بودن‌ها باید افزایش یابد که این امر موجب دلگرمی بیشتر مردم خواهد شد.
* اگر کدورت‌ها بین احزاب و سیاسیون زیاد شود موجب بی‌اعتمادی در بین مردم خواهد شد.
* قضاوت‌ها و برخورد با اشخاص باید با انصاف همراه باشند . در عین حالی که نقاط ضعف و کاستی‌ها گفته می‌شود باید خوبی‌ها و نقاط قوت نیز بیان شود که در غیر این صورت انصاف را رعایت نکرده‌ایم.امام جمعه قم ادامه داد: اگر برخورد‌ها با یکدیگر منصفانه باشد این همه اختلافات و طلاق در خانواده‌ها دیده نمی‌شود.
* برخی از رسانه‌ها نباید غیر منطقی صحبت و از الفاظ نامربوط استفاده کنند . به زبان آوردن برخی از الفاظ و صحبت‌ها مناسب جامعه اسلامی نیست و مسلمان باید در زمان عصبانیت زبان خود را کنترل کند و هر حرفی که بر زبان می‌آید بیان نکند.
* در ایام دهه وحدت نباید تنها به برگزاری مراسم‌های مذهبی و برپا کردن جشن‌ها اکتفا کرد، بلکه باید خودمان و زندگیمان را با اخلاق رسول اکرم(ص) مقایسه کنیم و به آنها نزدیک‌تر شویم.
/27212
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 273085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۷
    15 3
    مردم ما همیشه در همه صحنه ها حاظر بوده و هستند و این حضور همه جانبه مردم قدر دان امام خمینی بعضی آقایان را دچار وهن و توهم کرده میپندارند که مردم وظیفه دارند از همه اعمال شان حمایت کنند حضرت ایت الله مردم هم ظرفیتی دار ند هر چند ظرفیتشان از مدیران عالی نظام بسیار بیشتر است چرا که همه فشارها و ندانم کاری و بی تدبیری و البته کج فهمی آقایان را مردم با صحه صدر میپذیرند اما اقایان خودشان حاضر نیستند به یک اشتباهشان اعتراف کنند حضرت ایت الله ماها خیلی تحت فشاریم والسلام