بیست و سومین فیلم مجموعه سینمایی جیمز باند چهاردهمین فیلم تاریخ سینماست که در دنیا بیش از یک میلیارد دلار فروخته است.

به گزارش خبرآنلاین، «اسکای‌فال» تولید سونی و مترو گلدوین مه‌یر این هفته مجموع فروش خود را در آمریکای شمالی به 289.6 میلیون دلار و در سطح بین‌المللی به 710.6 میلیون دلار رساند.
 

جیمز باند 23 پس از «انتقامجویان» و «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» سومین فیلمی است که در سال 2012 بیش از یک میلیارد دلار فروخته است. برای دومین سال پیاپی چند فیلم به این مرز رسیدند.
 

«هابیت: یک سفر غیرمنتظره» اولین فیلم سه‌گانه جدید پیتر جکسون دیگر فیلمی است که احتمالا یک میلیارد دلاری می‌شود، هرچند این اتفاق در سال 2013 خواهد افتاد. اولین «هابیت» که سه هفته است روی پرده رفته، تاکنون در دنیا حدود 700 میلیون دلار فروخته است.
 

ماجرای «اسکای‌فال» در بازار جهانی هنوز تمام نشده است. این فیلم هنوز در چین که یکی از مهم‌ترین بازارهای سینمایی دنیاست، روی پرده نرفته و احتمالا تاریخ اکران آن اواخر ژانویه 2013 یا اوایل فوریه خواهد بود.
 

«اسکای‌فال» در عین حال پرفروش‌ترین فیلم مجموعه باند شده است.
 

دانیل کریگ در این فیلم که با بودجه‌ای حدود 200 میلیون دلار ساخته شده، برای سومین بار نقش مامور 007 را بازی کرده است.
 

خاویر باردم  نقش ضدقهرمان اصلی را بازی می‌کند. جودی دنچ بار دیگر به نقش «ام» رئیس باند ظاهر شده و رالف فاینس نقش یک مامور دولت بریتانیا را بازی می‌کند. بن ویشاو بازیگر نقش «کیو» است و نائومی هریس، بره‌نیس مارلو، آلبرت فینی، هلن مکروری، اولا راپاسه و تونیا سوتیروپولو هم در «اسکای‌فال» مقابل دوربین رفته‌اند.

در این فیلم وفاداری جیمز باند به «ام» مورد آزمون قرار می‌گیرد و این زمانی است که گذشته «ام» فاش می‌شود و «ام آی 6»‌ (اداره اطلاعات خارجی بریتانیا) مورد حمله قرار می‌گیرد. در همین حال 007 باید تهدیدها را خنثی کند، بی‌آنکه برای‌اش مهم باشد این کار به لحاظ شخصی چقدر برایش هزینه دارد.
 

ورایتی / 30 دسامبر / ترجمه: علی افتخاری
 

5858
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 267478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =