۰ نفر
۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۴

مقامات چینی با حذف و تغییر بعضی از صحنه‌های «اسکای‌فال» اجازه اکران بیست و سومین فیلم جیمز باند در این کشور را صادر کردند.

به گزارش خبرآنلاین، فیلم رکوردشکن «اسکای‌فال» از روز دوشنبه در سینماهای چین روی پرده رفت، هرچند مقامات چینی پس از حذف و تغییر پس از صحنه‌ها اجازه اکران فیلم را صادر کردند.

یکی از صحنه‌های فیلم که کلا حذف شده، صحنه‌ای است که یک آدمکش فرانسوی (با بازی اولا راپاسه) پیش از آنکه خود را برای یک قتل آماده کند، در آسانسور یک آسمانخراش به یک مامور حفاظت چینی شلیک می‌کند.
 

در صحنه‌ای دیگر که در یک کازینو در ماکائو فیلمبرداری شده، جیمز باند با بازی دانیل کریگ با زنی به نام سِوِرین (بره‌نیس مارلو) درباره این موضوع که آیا خالکوبی او ناشی از تن دادن به روسپی‌گری در سنین کودکی بوده، صحبت  می‌کند. هرچند دیالوگ‌های رد و بدل شده بین باند و سِوِرین همچنان در فیلم هست، اما زیرنویس‌ها جوری تغییر کرده که انگار 007 دارد از دختر درباره ارتباط او با گروه‌های خلافکار می‌پرسد.
 

همچنین هر نوع اشاره رائول سیلوا ضدقهرمان فیلم (با بازی خاویر باردم) به اینکه توسط مقامات چینی شکنجه شده، حذف شده است.
 

سانسور صحنه‌هایی به لحاظ سیاسی یا فرهنگی مورد بحث در فیلم‌های خارجی اکران‌شده در چین، امری نامعمول نیست. «مردان سیاهپوش 3»، «دزدان دریایی کارائیب: در انتهای دنیا»، «ماموریت: غیرممکن 3» همگی برای نمایش در چین توسط مقامات این کشور سانسور شدند.

«اسکای‌فال» به کارگردانی سام مندس اکنون فروش جهانی خود را به 1.03 میلیارد دلار رسانده است.
 

این فیلم قراربود نوامبر پیش در چین اکران شود، اما نمایش فیلم به سال 2013 موکول شد تا بلاک‌باسترهای داخلی مانند «بازگشت به 1942» و «شام آخر» به خوبی توسط تماشاگران چینی دیده شوند.
 

تلگراف / 21 ژانویه / ترجمه: علی افتخاری
 

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 272229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IN ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
    18 1
    خدا خیرشون بده که باز نشون میدن فیلم رو...!
  • بدون نام A1 ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
    4 12
    سانسور همه جا هست
    • بدون نام IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
      5 2
      اما این کجا و آن کجا