۰ نفر
۲۶ فروردین ۱۳۹۲ - ۲۳:۳۰

ویلیام بوید اعلام کرد رمان جدید مجموعه جیمز باند «تنها» نام دارد.

به گزارش خبرآنلاین، ویلیام بوید در رمان «تنها» مامور مخفی بریتانیایی را در سه قاره جهان به دنبال ماموریت می‌فرستد و در آفریقا بیشتر از دو قاره دیگر وقت می‌گذراند.
 
داستان این رمان در سال 1969 می‌گذرد و در آن مامور 007 حدودا 45 ساله است و «به تنهایی» راهی مامورتی سری می‌شود. قرار است رمان «تنها» (Solo) سپتامبر امسال منتشر شود.
 
بوید درمورد رمان جدید گفت: «در رمان من، وقایع به شکلی پیش می‌رود که باند را مجبور می‌کند به تنهایی راهی انجام مامورتی شود، بدون اینکه به کسی بگوید یا از کسی برای این کار اجازه بگیرد. او کاملا آماده تمامی عواقب این کار خطرناک است.»
 
این نویسنده افزود: «سفری که باند در آن قدم می‌گذارد، پای او را به سه قاره می‌کشاند، و تمرکز اصلی من بر آفریقا است. در واقع آنچه در آفریقا رخ می‌دهد باند را ترغیب می‌کند به تنهایی زمام امور را در دست بگیرد و راهی آمریکا شود. تا اینجای کار فقط و فقط همین را می‌توانم بگویم.»
 
بوید این صحبت‌ها را در جریان افتتاحیه نمایشگاه کتاب لندن زد. او در این روز «نویسنده روز» بود و تاکید کرد نام کتاب اهمیت بسیاری دارد و به محض اینکه «Solo» را روی کاغذ نوشت متوجه شد نام مناسبی برای رمان است.
 
«نه تنها این نام کاملا مناسب با مضمون رمان بود، حتی کلمه‌ای چندوجهی هم هست. خیلی راحت و در سراسر دنیا معنای این کلمه را درک می‌کنند، از نظر گرافیکی هم خیلی جذاب است و یک نکته متمایز این است که خیلی باندی است. اگر دقت کنید می‌بیند در 007 دو تا صفر (0) داریم، در Solo نیز دو حرف o داریم که بی‌شباهت به این صفرها نیستند.»
 
رمان «تنها» در ماه سپتامبر همزمان با 60 سالگی چاپ اولین داستانی که جیمز باند در آن حضور داشت یعنی «کازینو رویال» نوشته یان فلمینگ منتشر می‌شود.
 
فلمینگ در سال 1964 در سن 56 سالگی درگذشت، اما میراث‌داران او با استفاده از نویسندگان معروفی چون سباستین فاکس ( که همزمان با 100 سالی فلمینگ «Devil May Care» را نوشت) و جفری دیور ( که «Carte Blanche» را در سال 2011 منتشر کرد) جیمز باند را زنده نگه داشتند.
 
بوید نویسنده رمان‌های معروف و مهمی مثل «هر دل انسانی»، «مردی خوب در آفریقا» و «در انتظار طلوع» و سومین نویسنده‌ای است که پس از فلمینگ رمانی جیمز باندی نوشته است.
 
بوید 60 ساله سپتامبر سال گذشته اعلام کرد به اشتباه همه به‌ویژه فیلمسازان فکر می‌کنند باند شخصیتی «کاریکاتوری» دارد، و فقط او را با نوشیدنی الکلی یا در دردسر نشان می‌دهند. او نوشتن این رمان را با ضرب‌المثل «بخت یک بار در خانه آدم را می‌زند» مقایسه کرده است.
 
«تنها» را ناشر اصلی آثار فلمینگ یعنی جاناتان کیپ منتشر می‌کند که زیر نظر «وینتیج پابلیشینگ» از زیرمجموعه‌های «رندوم هاوس» فعالیت می‌کند.
 
تلگراف / 15 آوریل / ترجمه: حسین عیدی‌زاده
58241
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 286948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =