عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس می​گوید مخالفت دولت با طرح اصلاح قانون انتخابات ساختار شکنی با مجلس، قوه قضائیه و شورای نگهبان است.

عوض حیدرپور در گفت و گو با خبرآنلاین با بیان این که طرح اصلاح قانون انتخابات 3 محور اساسی دارد، گفت: یکی از این محورها این است که هیات های اجرایی که در استان ها وجود دارد، در تهران نیز راه اندازی شود و مسئولیت اجرایی انتخابات را این هیات بر عهده بگیرد.
نماینده مردم شهرضا در مجلس گفت: یکی از محورهای اساسی دیگر این طرح این است که بخش های مختلفی که باید در تابعیت هیات اجرایی قرار بگیرد بر عهده وزارت کشور باشد و ایام انتخابات کل وزارت کشور را درگیر موضوع انتخابات کند. به نظر می رسد که اگر هیات اجرایی این وظیفه را بر عهده بگیرد مقدار زیادی وظایف وزارت کشور کمتر می شود.
وی ادامه داد: با ماده 35 این اصلاحیه که به مصادیق رجل سیاسی و مذهبی اشاره دارد، موافق نیستم. چرا که وظایف این ماده تا کنون بر عهده شورای نگهبان بوده است و شورای نگهبان بهتر است که شیوه نامه ای را برای کسب شرایط که در قانون اساسی برای رئیس جمهور مدنظر قرار گرفته است، تعیین کنند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، افزود: دولت در واقع یک رویه تخریب را در انتخابات های نهم و دهم ریاست جمهوری پیشه کرده و هم اکنون آن رویه را با ساختار شکنی تکمیل می کند.
وی تاکید کرد: این دوره، دولت ساختار شکنی را مدنظر قرار داده است و فکر می کنم برخوردی که دولت هم اکنون با طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری انجام می دهد نیز برخورد با اصل طرح نیست، بلکه برخورد با مجلس و نوعی ساختار شکنی است.
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: مخالفت دولت با این طرح ساختار شکنی با مجلس، قوه قضائیه و شورای نگهبان است.
/29295
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 262748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =