نماینده ادوار مجلس گفت: تشکیل هیاتی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به شرطی که حضور دولت کمرنگ شود، مورد تایید شورای نگهبان قرار نخواهد گرفت.

به گزارش خبرآنلاین، نماینده ادوار مجلس با حضور در کافه خبر با ارزیابی اصلاح مواردی از کلیات انتخابات ریاست جمهوری گفت: به نظر من سر و سامان دادن به ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری بسیار خوب است تا عده زیادی در انتخابات ثبت نام نکنند. اما واقعیت این است که بهتر بود در این موقعیت، اصلاحی انجام نشود.
وی در ادامه اظهار داشت: مجلس با شاخص بندی تلاش کرده است تا رجل سیاسی را تعریف کند. اما شما توجه کنید که گرفتن این تعداد امضا در توان هرکسی نیست. کما اینکه عرصه برای حضور برخی از افراد تنگ خواهد شد یا اینکه امکان دارد فردی تمام شرایط را داشته باشد و بتواند امضا بگیرد اما از سوی شورای نگهبان تایید نشود.
قربانی تصریح کرد: در این کلیات آمده است که نماینده مجلس بودن یا معاون وزیر بودن از مصادیق رجل سیاسی است اما من می توانم به صراحت اعلام کنم که افراد زیادی وجود دارند که با وجود سابقه چندین دوره حضور در مجلس به هیچ وجه رجل سیاسی و مذهبی محسوب نمی شوند.
این نماینده ادوار مجلس تاکید کرد: تشکیل هیاتی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به شرطی که حضور دولت کمرنگ شود، مورد تایید شورای نگهبان قرار نخواهد گرفت. زیرا در قانون اساسی تصریح شده که انتخابات باید توسط قوه مجریه برگزار شود.
مشروح این گفت و گو را در روزهای آینده در خبرآنلاین بخوانید. 

29214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 261647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =