وقتی کسی قصد سفر به خارج از کشور را دارد باید گذرنامه داشته باشداما مسئله این جا است که گاهی وجود بعضی از قوانین مانع از صدور گذرنامه برای عده ای از افراد می شود بخصوص صدور گذرنامه برای خانم ها چندان ساده به نظر نمی آید

 برای مثال سپیده در این مورد برای خبر آنلاین نوشته:لطفا خبری که منتشر شده درباره ی گذرنامه زنان را پیگیری کنید.
صدور گذرنامه برای زنان ایرانی مجرد زیر 40 سال مشروط به موافقت رسمی «ولی قهری» آنان و در غیر این صورت «حکم حاکم شرع» می‌شود.چرا؟
واما سردار صادقی مسئول صدور گذرنامه در پاسخ به مشکل مطرح شده گفت:این صحبتی بوده که از طرف نمایندگان مجلس مطرح شده است وفعلا به عنوان یک قانون تلقی نمی شود مگر این که در صحن علنی مجلس تصویب شود و شورای نگهبان هم آن را تائید کند.
اما حسینی نقوی سخنگوی کمسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس که پیشنهاد دهنده این طرح نیز بوده است در این رابطه می گوید:این لایحه به معنای ممنوعیت خروج بانوان مجرد نیست بلکه به دلیل سلامت و امنیت آن هاست بخصوص در سفر های زیارتی.
45236

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 258937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    38 6
    دختران وزنان ایرانی بسیار فهمیده و با شعور هستند احتیاج به قیم ندارند
  • سارا US ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
    13 0
    با سلام.فقط بارام 1چیز جالبه!ممنوعیت برای زنان هرروز بیشتر از دیروز!اصلا چرا این قانون را برای مردان تصویب نمی کنند.آنها هرجای دنیا با هر هدفی که دلشان می خواهند بروند؟؟؟بماند که اگر با 1 هدف معیینم بخواهن بروند نیاز به اجازه از همسر دارند!!زنان ایران را رسما زندانی کردید...
  • حسین IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    6 2
    "این لایحه به معنای ممنوعیت خروج بانوان مجرد نیست بلکه به دلیل سلامت و امنیت آن هاست بخصوص در سفر های زیارتی." !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!