۰ نفر
۲۷ آبان ۱۳۸۸ - ۰۵:۱۷

شرکت کامپیوتری دل هم با تغییر استراتژی، وارد بازار گوشی‌های هوشمند شد و نخستین گوشی خود را با نام مینی3 ویژه بازارهای چین و برزیل عرضه کرد. از این گوشی به برادر ناتنی آی‌فون یاد می‌شود.

علیرضا خراسانی: شرکت دل جدیدترین تلفن هوشمند خود را تحت سیستم عامل آندرویید گوگل عرضه کرد. این گوشی که مینی3 (mini3) نام گرفته، یک گوشی هوشمند لمسی با نمایشگر ال.سی.دی 3.5 اینچی است و قرار است در چین و برزیل توزیع شود.

مایکل تاتلمن مدیر بازاریابی شرکت دل گفت: «شرکت اوفون چین، 500میلیون مشترک و شرکت برزیلی کلارو 42میلیون مشترک دارد که با فروش این تلفن، سود بزرگی عاید دل خواهد شد».

کارشناسان، مینی3 را برادر ناتنی آی‌فون لقب داده‌اند. این گوشی با چهار باند و 103 گرم وزن، دارای ابعاد 58 در 122 در 11 میلی‌متر بوده و با قابلیت پخش262هزار رنگ، از کیفیت تصویر 640 در 360 پیکسل با کیفیت عالی بهره می‌برد. از دیگر قابلیت‌های این گوشی هوشمند می‌توان به پشتیبانی نرم‌افزاری از مایکروسافت اکس‌چنج، گوگل، مسنجر AIM یاهو و ام.اس.ان اشاره کرد. مینی3 دارای پورت یو.اس.بی، بلوتوث و اتصال دهنده EDR‌ نیز هست و از کارت‌های حافظه مانند میکرو اس.دی نیز پشتیبانی می‌کند.

دوربین عکاسی آن با کیفیت 3 مگاپیکسل است، تا هشت‌برابر زوم می‌کند و در حالت فیلم‌بردار ی تا 30 فریم در ثانیه تصویربرداری می‌کند. نسخه اول این گوشی که در چین ارائه شده، فاقد وای‌فای بیسیم است، اما دل اعلام کرده که این قابلیت را در نسل‌های بعدی این گوشی اضافه خواهد کرد.

مدیر بازاریابی دل تاکید کرد که شرکت مطبوعش، دو سالی است که با تغییر استراتژی وارد بازار گوشی‌های همراه هوشمند شده و با تولید گوشی‌های ظریف و پرتوان، می‌خواهد با رقبای سرسخت خود دست و پنجه نرم کند.

در ماه‌های اخیر، گوشی‌های هوشمند فراوانی مجهز به سیستم‌عامل آندرویید گوگل به بازار عرضه شده که این، خود نشان از رقابت سرسختانه گوگل با رقبایش یعنی ویندوزموبایل مایکروسافت و آی‌فون اپل دارد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 25252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =