۰ نفر
۲۴ آبان ۱۳۸۸ - ۱۵:۲۱

استفاده گسترده از گوشی‌های همراه هوشمند و شبکه‌های مخابراتی نسل3 سبب شده است برخی ابزارها و دستگاه‌هایی که بعضا در دهه اخیر به خانه‌ها وارد شده‌اند، از سال آینده بی‌استفاده باقی بماند.

فریبا فرهادیان: برخی دست‌اندرکاران فروش دستگاه‌های الکترونیکی از آینده تاریک دی.وی.دی‌پلیر، دستگاه فاکس و ویموت‌ها اظهار نگرانی کرده‌اند. تجربه این افراد حاکی از این است که این دستگاه‌ها و بسیاری دیگر از وسایلی که امروز در هر خانه‌ای جایگاه ویژه‌ای دارد، به زودی از خانه‌ها رخت بر می‌بندند.

به گزارش تلگراف، این افراد آی‌فون را متهم درجه یک این اتفاق معرفی کرده و معتقدند حضور پررنگ آی‌فون و همه فن حریف بودنش باعث خواهد شد وسایل الکترونیکی مثل دی.وی.دی‌پلیر و ... میدان را واگذار کنند و همه کارها را به آی‌فون و دیگر رقبایش بسپارند.

این شایعه را Pixmania که بزرگ‌ترین فروشنده دستگاه‌های الکترونیکی در اروپا است، پخش کرده است. این فروشگاه فهرستی از 10 کالای مهمی را که آینده‌ای جز خاک خوردن در سمساری‌ها و اوراقی‌ها نخواهند داشت منتشر کرده است. به گفته پیکسمانیا بیشترین مهلت برای این ادوات تا آخر سال جاری خواهد بود.

در راس این لیست دستگاه‌های دی.وی.دی‌پلیر قرار دارند. خطری که این دستگاه‌ها را تهدید می‌کند، از جانب رقبا و ارزان‌تر شدن Blue-ray و رشد چشم‌گیر پخش فیلم از طریق کنسول‌های بازی و کامپیوترهاست.

رده دوم هم از آن دستگاه فاکس است. به گفته پیکسمانیا در سال آینده، آی‌فون و دیگر تلفن‌های هوشمند دستگاه‌های فاکس را از صحنه حذف خواهند کرد. به این موارد باید فناوری‌های صفحه لمسی را که امضای دیجیتالی را میسر می‌کنند نیز اضافه کرد.

تلفن‌های هوشمند هم‌چنین پایانی برای رهیاب‌های ماهواره ای رقم زده‌اند؛ چون به راحتی می‌توان نقشه راه‌ها را بر روی گوشی‌های همراه دانلود و از آن استفاده کرد.

ویموت‌ها نیز در این لیست در رده‌های بالا به چشم می‌خورند. ویموت که همان دسته اصلی کنسول نینتندو است و این قابلیت را دارد که حرکات بازیکن را شناسایی و آن را در بازی اعمال کند، به خاطر پروژه ناتال مایکروسافت در معرض انقراض است. مایکروسافت قصد دارد در این پروژه فناوری تشخیص حرکت و ردیابی حرکات بازیکن را بدون نیاز به در دست گرفت وسیله‌ای چون ویموت توسعه دهد. این فناوری پیشرفته که بر روی کنسول‌های بازی ایکس‌باکس 360 قرار دارد، تا اواخر سال 2010 / پاییز 1389 به بازار عرضه خواهد شد.

با این وجود برخی از افراد بر این باورند که گرچه ممکن است وسایلی که یک نسل را تغییر داده‌اند به زودی جایگزین شوند؛ اما هرگز فراموش نخواهند شد. البته بدیهی است که این اتفاق در کشورهای روی خواهد داد که زیرساخت‌های ارتباطی مناسب را فراهم کرده باشند، وگرنه استفاده از آنها هنوز در برخی کشورها ادامه خواهد داشت.

فهرست دیگر فناوری‌های در معرض انقراض که توسط این فروشگاه بزرگ الکترونیکی منتشر شده به ترتیب زیر است:
1- دی.وی.دی پلیر
2- دستگاه فاکس
3- تلویزیون‌های آنالوگ
4- تلفن‌های ثابت
5- شارژر تلفن همراه
6- ویموت
7- رهیاب ماهواره‌ای
8- Dongle (یک قطعه سخت‌افزاری کوچک همراه که به لپ‌تاپ یا پی.سی متصل می‌شود و می‌تواند یک پورت را به دیگری ترجمه و قابل استفاده کند.)
9- موس کامپیوتر
10- کارت‌های اعتباری تراشه‌ای

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 24763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =