۰ نفر
۲۳ آبان ۱۳۸۸ - ۱۴:۵۴

ویندوز7 توانست طی سه هفته، 4درصد از بازار سیستم‌های عامل رایانه‌ای را از آن خود کند. موفقیت خیره‌کننده تازه‌ترین نسخه سیستم‌عامل مایکروسافت، ارزش سهام این شرکت را نیز افزایش داده است.

علیرضا خراسانی: بر اساس گزارش جدید شرکت آمارگیری Net Application، پس از فروش امیدوار کننده جدیدترین نسخه ویندوز مایکروسافت، سهام بزرگ‌ترین شرکت نرم‌افزاری دنیا روند رو به رشدی پیدا کرده است.

در حالی‌که قبلا ویندوز ویستا پس از گذشت 6 ماه از عرضه به بازار توانست چهار درصد بازار را در دست بگیرد، ولی جدیدترین ویندوز مایکروسافت توانسته تنها طی سه هفته پس از ورود رسمی به بازار توانسته این رقم را در بازار پی.سی و سیستم عامل در اختیار بگیرد و امیدواری تازه‌ای به سهام‌داران دهد. ویندوز7 توانسته است با 84 درصد رشد تا 9 نوامبر / 18 آبان، 4درصد از بازار سیستم‌های عامل رایانه‌ای را ازآن خود کند. این درحالی است که کسب سهم 4درصد بازار برای ویندوز ویستا از ژانویه تا ژوئن 2007 / دی 1385 تا خرداد 1386 طول کشید.

به گفته کارشناسان علی‌رغم کسادی بازار، فروش پی.سی در هفته‌های قبل از عرضه ویندوز7 نیز 95 درصد رشد داشته که خریداران عمده و جزء هر دو گرایش‌های خود را به جدیدترین نسخه ویندوز نشان داده‌اند. البته پس از فروش ویستا نیز فروش رایانه‌های خانگی 175 درصد رشد پیدا کرد؛ اما کندی آن کاملا مشهود بود.

پیشنهاد‌های وسوسه‌برانگیز مایکروسافت نیز مانند تبدیل ویندوز ایکس‌پی به ویندز7 و تخفیف‌های عمده به هنگام فروش ویندوز جدید نیز در فروش آن بی‌تاثیر نبوده است.

در حال حاضر در بازار سیستم‌های عامل رایانه‌ای، مکینتاش اپل 5.7 درصد و لینوکس 0.96 درصد یعنی کمتر از یک درصد بازار را در اختیار دارند؛ درحالی‌که نسخه‌های متنوع ویندوز به‌طور کلی 92.5 درصد از بازار را در اختیار دارند و مایکروسافت را به حاکم بی‌منازعه این عرصه تبدیل کرده‌اند.

در بازار مرورگرهای اینترنتی نیز اینترنت‌اکسپلورر مایکروسافت با 52.9 درصد و فایرفاکس با 31.4 درصد بازار، رتبه‌های اول و دوم را در اختیار دارند. پس از آن و با اختلاف بسیار، گوگل کروم و سافاری اپل با 11.3 درصد و در آخر، اوپرا با 9 درصد بازار قرار گرفته‌اند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 24564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =