انتشار خبر درخواست روسیه از ایران برای بازپس​گیری درخواست شکایت دریافت غرامت S300 و تهدید به عدم حمایت از برنامه هسته​ای ایران با واکنش کاربران خبرآنلاین مواجه شد.

به گزارش خبرآنلاین، انبوه کامنت های کاربران در حوزه های چون بی اعتمادی تاریخی به روس ها و انتقاد از سیاست خارجی این کشور که با ایران و غرب بازی می کند و تاکید بر اینکه نباید در مقابل این گونه اظهار نظر ها عقب نشینی کرد، مجموعه ای از اظهار نظر های کاربران خبرآنلاین درباره تهدید جدید روس ها است. {این خبر را اینجا بخوانید}

کاربری با نام حمیدرضا در این زمینه نوشته است: به خاطر لج ولجبازی چه سوء استفاده هایی از ایران می شود. در مقابل کاربری به نام محمد در پاسخ به حمیدرضا نوشته است: صحبت لج و لجبازی نیست. چرا به همین راحتی با رسانه ای کردن این موضوعات که پشت میز مذاکره حل می شود گره کور درست می کنید و باعث رنجش حامیانمان می شوید؟

کاربری بدون نام هم اقدام روسیه را به مثابه بازی روسیه با ایران و غرب دانسته و خاطر نشان کرده است: پوتین s 300 را کرده پیراهن عثمان.هم از ایران باج میگیرد سر این هم از غرب.
«دلسوزان واقعی ملت» هم کاربری بوده که با اشاره به اظهار نظر صادق خرازی دیپلمات دولت اصلاحات آورده است: بیخود نیست که آقای خرازی می گفت؛ روس ها ده ها برابر امریکایی ها به منافع ملت و کشور ما ضرر زده اند. مخصوصاً از این آب گل آلود و لج و لجبازی ما و غرب بی نهایت سود برده و می برند. افسوس که فکر می کنیم برای پول های نفت که زحمتی نکشیده ایم. حالا یک مقدارشم به روس ها و چینی ها بدیم که کم نمی شود... «سینا از شیراز» هم کاربری است که با اشاره به تاریخ روابط دو کشور، نوشته است: روسیه هیچ وقت دوست ما نبوده است. بزرگترین جنایت ها را مرتکب شده از جمله به توپ بستن حرم مطهر امام رضا و مجلس ایران. باید به خوش نظری ساده لوحانه دولتمردان مان گریست. روسیه فقط به منافع خود فکر می کند.
یکی از کابران هم با نام «زارعی» با اشاره به اظهار نظر مقام روسی درباره اینکه «شکایت حقوقی به توسعه مناسبات دو کشور کمکی نمی کند»، افزوده است: اگر توسعه مناسبات برای شما اهمیت داشت که اینگونه با ما رفتار نمی کردید. این منطق شما یعنی اینکه وقتی ما توی سر شما می زنیم شکایت نکنید وگر نه ما از شما حمایت نمی کنیم! واقعا که خنده دار است! هنوز تاخیرهایتان را در مورد راه اندازی نیروگاه بوشهر فراموش نکرده ایم. برای شما فقط منافع خودتان اهمیت دارد و بس و برای این کار به راحتی حق و حقوق ما را وجه المصالحه خودتان با غرب قرار می دهید. چه شکایتمان را پس بگیریم یا نگیریم از این به بعد هم منش شما همین خواهد بود. هر کجا هم که از شما حمایتی دیدیم یا به خاطر منافع خودتان بوده یا بخاطر امتیازاتی که از ما گرفته بودید.
«سجاد» هم کاربری است که معتقد است اظهار نظر اخیر و خبر منتشر شده فقط نظر یک روزنامه است که به قول خودش از دفتر ریاست جمهوری روسیه نوشته شده است. او در ادامه می افزاید: به جهنم که از ما حمایت نمیکنند. مگر آن موقعی که قطعنامه ها پشت سر هم برضد ایران مصوب می شد، این روسها کاری کردند؟ ما تا پای جان پشت کشورمان ایستاده ایم وباج به احدالناسی نمی دهیم.
برخی از کاربران هم به شعار اصولی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر «نه شرقی و نه غربی» اشاره کرده و خاطر نشان کردند: باید شکایت را ادامه دهیم و به شرق و غرب باج ندهیم.
کاربر بدون نامی هم نوشته است: نیاید باج داد. باید روس ها هم مانند امریکایی ها بفهمند ما مستقل هستیم و مستعمره آنها نیستیم. اگر در اینجا کوتاه بیاییم نگاه روس ها به ما نگاه مستعمره ای باقی می ماند و هر روز باج خواهی خواهند کرد و اگر محکم بر استقلال رای خود پافشاری کنیم بازهم برای آن ها این نگاه تثبیت می شود که ما مستقل هستیم و در مسائل و منافع مشترک باج یک سویه نمی دهیم.
در مقابل این اظهار نظرها «علی» کاربری است که معتقد است این اقدام یک بلوف سیاسی است. او نوشته است: روس ها مجبورند از ایران دفاع کنند چون از دست دادن ایران کابوس آنهاست.
یکی از کاربران به نام «سید فرشاد افتخار زاده» هم معتقد است: به نظر من باید به خودمان متکی باشیم . روسیه بارها در سیاست خارجی خود نشان داده است که فاقد ذکاوت لازم جهت تشخیص منافع خود می باشند. باید کشور را از نظر نظامی و اقتصادی به مرحله رشد بالایی از نظر صنعتی و نرم افزاری رساند.

/29212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 234989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سهیل IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    29 2
    مثال شریک دزد و رفیق قافله واقعا برازنده روسها میباشد
  • محمد IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    11 10
    ما دیگه اس 300 نمیخایم غرامت میخایم چون داریم نمونه داخلیش رو (باور 373) رو می سازیم
  • بدون نام IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    1 1
    درمسایل سیاسی بایستی قابلیت مانورداشت درقبال موشکهای اس 300 میتوان از تکنولوزی دیگری استفاده کرد همچنین قبل از انجام معاملات مهم با دیگر کشورها مسئولین از افشای آن پرهیز کنند زیرا وقتی این قضایا ی اس300 پیش آمد که مسئولین موضوع قرارداد را قبل از انجام آن فاش کردند