در روز اول تیر عده‌ای از هموطنان مشکلاتشان را با ما مطرح کردند که آنها را میخوانید.

احسان حسینی نوشته: سلام میخواستم راجع به وضعیت بد ایستگاه متروی تجریش بنویسم . یک ) همیشه غبار غلیظی در ایستگاه وجود دارد که باعث سرفه میشود. دو) پیاده روی بسیاری دارد تا بشود به ترن رسید . مسافت بسیار زیادی باید رفت و از 5 پله برقی هم باید پایین رفت. سه ) همیشه دست کم یکی از پله برقی ها خراب میشود و مردم باید پله ها را پیاده بروند . این برای مسافران سالمند مثل بنده بسیار دردناک است. چهار ) تعداد پرسنل نگهداری مترو بسیار کم است و اگر مشکلی پیش بیاید خیلی طول میکشد تا کسی برای رفع آن حاضر شود. پنج ) پله برقی هایش نسبت به ایستگاه های دیگر بسیار بی کیفیت هستند و سرعت انتقال انها بسیار کند است با تشکر.

باقر نورالهی نوشته: لطفا" این مشکل من و حدود 30000 نفر از اعضای 500 تعاونی مسکن مهر تهران که در پرند از طرف واحد واگذاری عمران پرند دچار مشکل شدند را بررسی و جواب دهید. احتراما" اینجانب یکی از اعضای تعاونی مسکن مهر1 منطقه 7 تهران میباشم که در سال 1387 بهمراه حدود 300 نفر دیگر از اعضا ازطریق وزارت تعاون و مسکن و شهرسازی واجدشرایط مسکن مهر شدم و در تاریخ 1390.02.31 یکی از واحدهای صنعتی سازی مپسا فاز 3 را تحویل گرفتم با برگه تحویل موقت و کلید آپارتمان بهمراه 11 نفر دیگر از اعضای تعاونی. حالا بعد از یکسال که منتظر دریافت دفترچه اقساط مسکن و همینطور سند منزل و تسویه حساب با پیمانکارکه بودیم الان به همه تعاونیهای مسکن مهر تهران حدود500تعاونی با 30000عضو اعلام کردند دوباره پرونده ازنو از اعضا با اجاره نامه سال 91 و سایر مدارک به واحد واگذاری عمران پرند تحویل دهند و ما را با مشکل مواجه کردند چون ما پارسال با دریافت منزل اسباب کشی کردیم .حالا اجاره نامه سال 91 از کجا بیاریم؟ بعد از دوهفته اسامیها در سایت مسکن مهر مجددا" ثبت شد الان تو سایت که میریم برای بیش از 90درصد اعضا فرم ج متقاضی و همسر منجمله خود من و همسرم را رد کرده بدون هیچ دلیل و پاسخگو نیستند و اصلا" معلوم نیست از کجا استعلام گرفته اند . چون همه اعضای تعاونیها از فیلتر وزارت تعاون و زمین شهری بابت خانه ملکی و فرم ج تایید شدند و هیچکدام از ما چه در گذشته و چه طی این 4 سال از سال 1387 تاکنون نه ما و نه اعضای خانواده ما نه سابقه خانه ملکی و نه سابقه تسهیلات یارانه ای مسکن از دولت نداریم. آیا این درست است که سرنوشت حدود 30000 نفر از اعضای تعاونیها که از سال 1387 تاکنون منتظر دریافت خانه هستند اینجور با مشکل مواجه شود؟ برررسی کنید.

کاربر بدون نام هم نوشته: توس در مشهد هنوز محروم مانده ونیازمند توجه جدی است.

هوشنگ شریفی نوشته: سلام من بیشتر از یکسال هست که هرروز چند بار سایت شما روبازدید می کنم خواهش دارم مشکل من رو مطرح کنید تا شاید پیگیری بشه من نه مسکن به نامم هست نه ماشین ونه مغازه خودم کمک راننده هستم وحقوق ماهی 400 هزارتومان می گیرم ولی 28 هزارتومان یارانه برای من واریز نشده بود الان که همه برداشت کردند باز برای من واریز نشده هیچکس هم جوابگو نیست دردمان رو به چه کسی بگیم مرسی از لطف شما.

صدوقی‌فر نوشته: میخواستم از وزیر آموزش و پرورش سوال بفرمایید که چرا پاداش بازنشستگان آموزش و پروش را مانند سایر ارگان ها یکجا به آنها پرداخت نمیکنند این در حالی است که از زمان استخدام در فیش حقوقی مبلغی را برای بازنشستگی کسر میکنند که در پایان به فرهنگیان بازگردانند. چرا پول خودمان را به خودمان نمیتوانید برگردانید مگر معلمان از این نظام و مملکت به حساب نمی آیند چرا اینقدر تبعیض بین کارمندان قائل می شوید این در حالی است که کارمندان وزارت کشور (فرمانداری و استانداری و ... ) یک ماه مانده به بازنشستگی پاداش میگیرند و بعد بازنشسته می شوند چرا باید معلمان برای دریافت پاداش بازنشستگی اینقدر صبر کنند تازه پولی که سال بعد به عنوان قسط بعدی میدهند را با پول اولیه حساب می کنند نه با تورم و گرانی که این پول دیگر به دردی نمی خورد این پول را اگر همان زمان بازنشستگی بدهند لااقل معلمان و قشر فرهنگی (که جامعه روی فرهنگ زنده است) با این پول کاری میکنند نه اینکه بعد از گذشت چند سال هنوز نصف پاداش را هم نگرفته باشد حال بماند که ارگان های دیگر به کارکنان خود با کمترین مدرک تحصیلی بیشترین حقوق و پاداش را میدهند . خواهشمندیم که این مشکل را پیگیری کنید باشد که مشکلی از مشکلات فرهنگیان عزیز رفع شود ممنون.

علی نوشته: با سلام پلیس نظام وظیفه اعلام کرده که مهلت تعویض کارت معافیت‌های قدیمی‌ تا تیر ماه هست، از اون‌طرف اطلاعیه دادن که ایرانیان خارج از کشور می‌تونن با مراجعه به سفارت ایران تو کشورشون درخواست تعویض کارت بدن و سفارت درخواست اونها رو به ایران میفرسته. همزمان هم اعلام کردن که کسانی‌ که کارتشون رو تعویض نکنان مشکل پیدا خواهند کرد. من با سه سفارت ایران (تو هلند، بلژیک، و فرانسه) تماس گرفتم اما هر سه گفتن که براشون ابلاغیه از وزارت خارجه نیومده. وزارت خارجه توپ رو میندازه تو زمینه نظام وظیفه، و نظام وظیفه هم میگه برای ایرانیان خارج کشور ما اطلاعی دادیم و باقیش با وزارت خارجه هست. حالا به تازگی سفارت اعلام کرده که برای تمدید گذرنامه ایرانیان خارج از کشور کارت معافیت جدید باید باشه. برای ما که برنامه درسی‌ و کاریمون اجازه نمیده بیاییم ایران و تعویض کنیم کارتمون رو و نیاز به تعویض پاسپورت هم داریم می‌شه کمک کنید یه راه حلی پیدا کنیم. به دوستان نظام وظیفه و وزارت خارجه بگید یکم باهم مهربون باشند و به فکر‌ کار مردم باشند.

مهدی امیرلو حصاری نوشته: با سلام بنده از شهرستان خدابنده استان زنجان هستم. شهرستان خدابنده بزرگترین شهرستان استان زنجان است ولی مسئولان استان هیچ توجهی به آن نمی کنند و کمترین امکانات را برای آن در نظر می گیرند. این شهرستان در مسیر تردد سه استان کردستان قزوین وهمدان قرار دارد که یکی از پرترددترین مسیرهای استان است و تمام روستاهای این شهرستان در مسیر این راهها قراردارد که به دلیل نامناسب بودن این راه روزانه حداقل 4-5 مورد تصادف اتفاق می افتد و مسئولین استان از سال 65 قرار گذاشته اند که این راه را دوبانده کنند که هنوز هیچ خبری نیست. از شما تقا ضا دارم که به این مورد رسیدگی نمایید.

یاسر نوشته: دانشگاه پیام نور شهرستان آبدانان از مرکز شهر فاصله ی زیادی دارد و رفت و آمد هزینه ی زیادی را برای دانشجویان بوجود آورده است بخصوص برای روستاییانی که از جنوب شهرستان می آیند. لطفا برای برقراری یک سرویس ایاب و ذهاب (مینی بوس یا اتوبوس)پیگیری لازم را انجام دهید بنظر بنده شهرداری یا فرمانداری یا مدیریت دانشگاه در اینباره خیلی کم کاری کرده اند با تشکر.

یک حق‌التدریس آموزشکده نوشته: به استحضار میرساند نیروهای حق التدریس آموزشکده های فنی و حرفه ای که دارای سوابق تدریس بین 4-10سال هستند با توجه به پیگیری از طریق مجلس،نهاد ریاست جمهوری، وزارت آموزش و پروش و علوم، دیران عدالت اداری و ...تا کنون هیچ پاسخی که مبنی بر تعیین تکلیف این نیروها باشد از مسوولان مربوطه دریافت نکرده اند. لازم به ذکر است نیروهای حق‌التدریس آموزشکده های فنی و حرفه ای با سابقه بیشتر از ده سال و سطح تحصیلات بالا حتی به اندازه ساعت های کار شده نیز حقوق به آنها تعلق نمیگیرد و این میزان پرداختی نیز بصورت نامرتب و بدون برنامه ریزی و بصورت پرداخت بحساب در چند مرحله انجام میگیرد . با توجه به اینکه شما به عنوان یک سایت خبری پرطرفدار با پوشش خبری و پیگیری موضوع میتوانید کمک زیادی به حل این مشکل کنید خواهشمندیم که در خصوص انعکاس مشکلات نیروهای حق التدریس آموزشکده های فنی و حرفه ای که با توجه به واگذاری آموزشکده های فنی و حرفه ای به مجتمع پیامبر اعظم (ص) در نوبت اول و سپس واگذاری آن به وزارت علوم در یک پروسه چند ساله ، در بلاتکلیفی کامل بسر میبرند قدمی بردارید و با این کار خود به حل مشکل تعداد زیادی از جوانهای تحصیل کرده ای که دوران طلایی جوانی خود را در جهت آموزش فرزندان این مملکت گذرانیده اند کمک نمایید.

سهراب نوشته: با سلام و تشکر بابت راه اندازی این سرویس؛ خواهش میکنم، استدعا دارم بابت کاهش شدید ظرفیت های پذیرش در آزمون کارشناسی ارشد امسال با وزیر علوم جناب دکتر دانشجو مصاحبه ای رو ترتیب بدین، به خدا قسم شب و روز ما شده استرس، توجه کنید بنده با یک رتبه ی دو رقمی در کنکور ارشد امسال در رشته ی مهندسی نفت حتی ممکنه قبول نشم، چون در گرایش من که مهندسی مخازن هیدروکربوری هستش امسال در دانشگاه های تهران قریب به 50 درصد کاهش ظرفیت داشتیم، این مسئله در حالی است که همین سال گذشته در همین گرایش نزدیک به 60 درصد افزایش ظرفیت داشتیم و جناب وزیر علوم هم گفتن که افزایش پذیرش در مقاطع تکمیلی سیاست کلی وزارت علوم شده، خواهشا" حداقل ظرفیت ها رو به همون حالت سال گذشته برگردونن.

45234

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 222407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =