تحقیقات نشان می‌دهد میلیون‌ها انسانی که به بیماری‌های مزمن دچار هستند دارای نشانه‌هایی از افسردگی نیز هستند.

سازمان ملی سلامت انگلستان در این باره اعلام کرد: بسیاری از پزشکان عمومی باید توجه کافی داشته باشند که افرادی که دارای بیماری‌های مزمن مانند دیابت، بیماری‌های قلبی یا سرطان هستند افسرده هستند یا حداقل نشانه‌هایی از افسردگی را از خود نشان می‌دهند.

تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که به بیماری‌های مزمن دچار هستند با احتمال دو یا سه برابر بیشتر از افراد سالم به افسردگی مبتلا می‌شوند. بیماری‌های مزمن نه تنها کیفیت زندگی انسان‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد، بلکه سلامت جسمانی فرد را تهدید کرده و حتی امید به زندگی را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد.

پروفسور استیو پیلینگ از دانشگاه کالج لندن و یکی از افرادی که در مورد بیماری‌های مزمن تحقیق کرده است در این باره گفت: داشتن بیماری‌های مزمن به تنهایی سلامت فرد را تهدید می‌کند و ما نباید اجازه بدهیم که افسردگی هم شرایط این بیماران را بدتر کند.

تحقیقات نشان می‌دهد بسیاری از پزشکان نسبت به بروز بیماری افسردگی در میان افراد دارای بیماری‌های مزمن بی‌توجه هستند، این در حالی است که یک پزشک عمومی می‌تواند با پرسیدن چند سؤال ساده به بیماری افسردگی فرد مبتلا به بیماری‌های مزمن پی ببرد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد افسردگی می‌تواند شدت بیماری را در افراد افزایش داده و حال عمومی آن‌ها را بدتر کند. اما استفاده از نوع خاصی از درمان‌ها مانند گفتار درمانی و استفاده از داروهای ضد افسردگی می‌تواند کمک مؤثری به بهتر شدن آن‌ها کنند.

دکتر دیوید کسلر از دانشگاه بریستول در این باره گفت: پزشکان عمومی باید توجه داشته باشند که حتماً افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن را از لحاظ سلامت ذهنی و روحی نیز معاینه کنند تا از عدم ابتلای آن‌ها به این بیماری‌ها اطمینان حاصل کنند.

افسردگی یکی از شایع‌ترین بیماری‌های جهان است به طوری که تخمین زده می‌شود نزدیک به یک ششم انسان‌های بالغ در دوره از زندگی خود به این بیماری دچار می‌شوند.

تلگراف، 28 اکتبر

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 22132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =