مجموعه شعر «سنگ‌های آسمانی» سروده پابلو نرودا برنده نوبل ادبی با ترجمه فواد نظیری تجدید چاپ شد.

ایبنا گزارش داد: شعرهای مجموعه «سنگ های آسمانی» مضامینی عاشقانه دارند و نرودا در آن‌ها به ستایش عناصر طبیعت و پروردگار پرداخته است. در چاپ دوم این کتاب تغییراتی در صفحه‌بندی و طرح روی جلد کتاب به وجود آمده اما محتوای کتاب تغییری نکرده است. پابلو نرودا نام مستعار «ریکاردو نفتالی ریس باسوآلت»، شاعر، نویسنده، دیپلمات و برنده جایزه ادبی نوبل است که در سال 1904 میلادی در کشور شیلی به دنیا آمد.

او از دوره نوجوانی به عنوان شاعر شناخته شد و در طول عمر خود به کشورهای زیادی سفر کرد. او یکی از دوستان میگل آنخل استوریاس، شاعر، نویسنده و برنده جایزه ادبی نوبل اهل کشور گواتمالا بود و به دلیل شباهتش به او، با استفاده از گذرنامه‌اش به بسیاری از کشورها سفر کرد.نرودا در دوره‌ای از زندگی‌اش به انتقاد شدید از رهبران آمریکایی پرداخت و جنگ ویتنام را به شدت محکوم کرد. به همین دلیل بود که او برای به دست آوردن گذرنامه برای وارد شدن به خاک ایالات متحده و شرکت در در کنفرانس انجمن بین‌المللی قلم در نیویورک با مشکلات زیادی مواجه شد.

 

در یکی از شعرهای این مجموعه آمده است:
انسان را اما توان آموختن این درس نیست، درس سنگ: فرو می‌غلتد و تکه‌تکه می‌شود و کلام و آوای‌اش شرحه شرحه می‌گردد.

 

تاکنون آثاری چون «هوا را از من بگیر، خنده‌ات را نه»، «پایان جهان»، «ناآرام در آرامش»، «چکامه‌ها»، «باغ زمستان» و «ما بسیاریم» از وی در ایران ترجمه و منتشر شده است.

 

چاپ دوم مجموعه شعر «سنگ‌های آسمانی» با قیمت سه هزار تومان از سوی نشر ثالث منتشر شده است.

 

ساکنان پایتخت برای تهیه این کتاب می توانند با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. هموطنان سایر شهر‌ها نیز با پرداخت هزینه پستی ارسال، می‌توانند تلفنی سفارش خرید بدهند.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 203380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =