چاپ ششم رمان «توپچنار» نوشته انسیه شاه‌حسینی که در آن قصه معلمی در یک روستای دورافتاده روایت می‌شود، منتشر شد.

به گزارش خبرآنلاین، «توپچنار» داستان معلمی است به نام فرزانه که برای تدریس نهضت سوادآموزی به روستای دور افتاده‌ای به نام توپچنار از توابع مشهد می‌رود. روستا بین دو کوه واقع شده و خانوار اندکی دارد. در ابتدا استقبال خوبی از فرزانه نمی‌شود ولی بعدها فرزانه موفق می‌شود یک ارتباط گرم و صمیمی با اهالی روستا برقرار کند و اهالی را به دور خود جمع کند و ....

 

انسیه شاه حسینی در مقدمه این کتاب آورده است: «توپچنار» دیار عشاق است. بیغوله آتش و باد، با آدم‌هایی که در هر کوی و برزن می‌توان ردشان را یافت و بر خاکی شانه راه، همدلشان شد.

 

نویسنده در 31 فصل این رمان، با خلق شخصیت‌ها، تضاد و تعامل بین آنها خواسته تا شخصیت‌های داستان را به هم پیوند زند.

 

در قسمتی از متن این کتاب می‌خوانیم: «دختر جوان وحشت‌زده به مار خیره شده بود. مرد چوب دستی‌اش را آماده کرد و به طرف مار رفت و آن را طوری حرکت داد که مار به نرمی به چوپ پیچید. آن‌گاه در نهایت آرامش، خطاب به آن پیچک سمی گفت: تو چرا گذر آمدی حیوان، نمی‌ترسی سرت را بکوبند؟ هی زبان بسته، شکمت را سیر کردی، لم دادی توی راه، هان؟

سپس چوب‌دستی را که سنگین شده بود، بلند کرد و به کنار جاده برد و آن را لای علف‌ها رها کرد و برگشت. فرزانه که تمام مدت با حیرت به او نگاه می‌کرد نفسش را بیرون فرستاد و به مرد گفت که ممکن بود نیشش بزند.

لبخند گرم بر چهره سوخته مرد نشست و پس از لختی درنگ پاسخ داد: محبت چیزی نیست که مار آن را نفهمد...»

 

رمان «توپچنار» تولید مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری است که با قیمت 3900 تومان تجدیدچاپ شده است.

 

ساکنان پایتخت برای تهیه این کتاب ‌ کافیست با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. هموطنان سایر شهر‌ها نیز با پرداخت هزینه پستی ارسال، می‌توانند تلفنی سفارش خرید بدهند.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 197947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =