رمان «غزل شیرین عشق» نوشته لیلا عباسعلیزاده روایت زندگی پرفراز و نشیب دختری به نام شیرین است که در دوران مختلف زندگی دچار مشکلات شخصی متعددی می​شود.

 

به گزارش خبرآنلاین، «غزل شیرین عشق» رمانی است که زندگی پرفراز و نشیب دختری به نام «شیرین» را روایت می‌کند. شیرین پس از مرگ همسرش، آرش، با دختر کوچکش، غزل، در تهران زندگی می‌کند تا بتواند دور از نگرانی‌ها و دخالت‌های خانواده‌ خودش و آرش، زندگی آرامی را سپری کند. دخترش غزل در کلاس نقاشی فرهنگسرا با مردی به نام محمد آشنا می‌شود و به اصرار، از مادرش می‌خواهد او نیز محمد را ببیند. شیرین با دیدن محمد، دهانش از حیرت باز می‌ماند. او نمی‌تواند باور کند که بازی عجیب روزگار دوباره محمد را سر راه او قرار داده است.

 

این دیدار عجیب دوباره شیرین و محمد را به سال‌ها قبل برمی‌گرداند؛ سال‌هایی که محمد در اوج اصرار برای ازدواج با شیرین، به‌طور ناگهانی او را در بی‌خبری رها کرده و برای همیشه از زندگی شیرین رفته‌ است. محمد در این سال‌ها ازدواج نکرده است. ماجراهایی پیش می‌آید که آن دو را به هم نزدیک می‌کند و غزل در این میانه سهم بیش‌تری دارد.

 

رمان «غزل شیرین عشق» یکی از سه رمان برگزیده جایزه «رمان اول ماندگار» معرفی شد. این جایزه هرساله به‌وسیله مجله اینترنتی «ماندگار» به سردبیری «بهنام ناصح» به رمان‌های اول نویسندگان اهدا می‌شود.

 

این کتاب دومین اثر داستانی عباسعلیزاده در حوزه بزرگسال است. مجموعه داستان او «به چیزی دست نزن» نام دارد که اواخر سال گذشته (1389) از سوی همین ناشر به چاپ رسید.

عباسعلیزاده درباره این کتاب می گوید:‌ این رمان بخشی از نگرش‌های اجتماعی امروز ایرانی را در قالب رویدادهای داستانی شرح داده است. مسایل اجتماعی پیش روی شخصیت اصلی این کتاب که «شیرین» نام دارد؛ ‌همراه با چالش‌های اجتماعی مرتبط با مشکلات وی، از جمله محورهای این کتابند که البته همه وقایع داستانی آن به سرانجامی خوشایند و امیدبخش راه می‌یابند.
 

ساکنان پایتخت برای تهیه این کتاب ‌ کافیست با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. هموطنان سایر شهر‌ها نیز با پرداخت هزینه پستی ارسال، می‌توانند تلفنی سفارش خرید بدهند.

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 197563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =