صادق خلخالی: امیدواریم کسی به دست ما اعدام نشود

قاچاقچیان را می‌گیریم و هیچ‌گونه رحمی به آن‌ها نمی‌کنیم. البته ما قصد نداریم در این رابطه کسی را اعدام کنیم و امیدواریم در این جریانات کسی به دست ما اعدام نشود. اما اگر ملاحظه کردیم که باز قاچاقچیان دست به همان کارهای قبلی می‌زنند، ما ناچاریم تصمیمات شدیدی بگیریم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، صادق خلخالی که از ۲۴ بهمن ۱۳۵۷ تا اسفند ۵۸ حاکم شرع و رئیس دادگاه‌های انقلاب اسلامی بود و بسیاری از سران رژیم پهلوی به حکم او تیرباران شدند در اردیبهشت ۱۳۵۹ به حکم ابوالحسن بنی‌صدر رئیس‌جمهور وقت سرپرست کمیته‌ی مبارزه با مواد مخدر شد. خبرگزاری پارس به همین مناسبت گفت‌وگوی کوتاهی با او انجام داد. در ابتدای این گفت‌وگو که روز یک‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ۵۹ در روزنامه‌ی اطلاعات بازنشر شد از صادق خلخالی نه با پیشوند «آیت‌الله» که به عنوان «حجت‌الاسلام» یاد شد:

حجت‌الاسلام شیخ صادق خلخالی حاکم شرع که طی حکمی از سوی دکتر ابوالحسن بنی‌صدر رئیس‌جمهوری، مامور مبارزه با مواد مخدر و تعقیب قاچاقچیان شده است به خبرگزاری پارس گفت:

ان‌شاءالله برای ریشه‌کن کردن مواد مخدر قاطعانه با آن مبارزه خواهیم کرد. قاچاقچیان را می‌گیریم و هیچ‌گونه رحمی به آن‌ها نمی‌کنیم. البته ما قصد نداریم در این رابطه کسی را اعدام کنیم و امیدواریم در این جریانات کسی به دست ما اعدام نشود. اما اگر ملاحظه کردیم که باز قاچاقچیان دست به همان کارهای قبلی می‌زنند، ما ناچاریم تصمیمات شدیدی بگیریم چون این خواست همه‌ی ملت ایران است و به همین جهت آن‌ها را تحت پیگرد قرار می‌دهیم و در هر مقامی که باشند، این‌ها باید بدانند و بفهمند که این مسئله یک مسئله‌ی مسامحه‌بردار نیست و ما برای محو کامل مواد مخدر هیچ‌گونه رحمی نخواهیم کرد.

در وهله‌ی اول همه‌ی اموال‌شان را مصادره و در درجه‌ی دوم زندان، سپس تبعید و در درجه‌ی چهارم معلوم است که چگونه با آن‌ها عمل خواهد شد.

بر اثر مراجعات مکرر خانم‌ها و آقایان و مراجع مختلف به من که سرپرستی مبارزه با مواد مخدر را به عهده بگیرم، با این‌که کارهای زیادی دارم از روی یک وظیفه‌ی شرعی و وجدانی که خدمت به جوان‌ها است این سمت را قبول کردم. من از تشکیلات دامنه‌دار و وسیع قاچاقچیان در اکثر شهرها و بنادر ایران آگاهی و وقوف کامل دارم و شناسایی کرده‌ام بنابراین به آنان توصیه می‌کنم که از این کار زشت خودشان دست بردارند.

پرونده‌ها پس از تنظیم در اختیار من گذاشته می‌شود و من با دلایل و شواهد رسیدگی و حکم شرعی را صادر می‌کنم و برای پیش‌برد ماموریت جدیدی که به من محول شده است از هم‌کاری کمیته‌ها، پاسداران و گروه‌هایی که در این کار آشنایی دارند به‌خصوص پزشکان استفاده خواهم کرد. به گفته‌ی دکترها چنان‌چه مواد مخدر به معتادین نرسد آن‌ها خودبه‌خود ترک می‌کنند. من هم این کار را می‌کنم البته معتادین درمان هم باید بشوند.

امیدوارم بتوانم در ریشه‌کن ساختن این بلای خانمان‌سوز که گریبان‌گیر جوانان کشور ما شده است موفق شوم.

۲۵۹۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1905314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =