کیهان نوشت:

اپوزیسیون جمهوری اسلامی همان گونه دریافت پول مزدوری از آمریکا و اسرائیل و انگلیس را توجیه می کند که درباریان رضاخان دریافت رشوه خیانت از انگلیس را توجیه می کردند.
اکبر گنجی با انتشار این مطلب برای چندمین بار به آن طیف از اپوزیسیونی که علنا از بده بستان مالی با غرب حمایت می کنند، انتقاد کرد.
وی در نوشته خود که از سوی روزآن لاین منتشر شده به طرح این سوال می پرسد که آیا فعالان اپوزیسیون مجازند از دولت های بیگانه نظیر دولت های غربی و اسرائیل، «دلار و یورو و دینار و شکل» دریافت کنند؟ گنجی در پاسخ مفصل خود نوشت: اپوزیسیون در پاسخ منتقدان، انواع برچسب ها را نثار آنان کردند و مخالفان دریافت پول توسط اپوزیسیون از دولت های بیگانه را «ضدامپریالیست، ضدغرب، اقتدارگرا، اسلامگرا، مارکسیست، ترسو، سازنده لولوی امپریالیسم، اعضای کمپ ]آیت الله[ خامنه ای و شریعتمداری و...» نامیدند. این نوع برچسب زنی، خود ویرانگری است.
وی سپس می پرسد: آیا هدف تامین هزینه زندگی در مغرب زمین است؟ در این صورت این امر چه ارتباطی با سرنگونی جمهوری اسلامی دارد؟ من اگر بگویم که دولت اسرائیل به تصویب شورای حقوق بشر سازمان ملل مرتکب «جنایات جنگی» شده و دولتی است که مطابق مصوبه شورای امنیت سازمان ملل، «دولت اشغالگر» است، در هیچ یک از بنیادهای دست راستی شغلی به من نمی دهند، در دانشگاه اگر به صورت حق التدریسی در حال کار باشم، نه تنها استخدام نشده، بلکه ممکن است سال بعد قراردادم تمدید نشود، اگر از بورس های ویژه استفاده می کنم، دیگر این نوع بورس ها را به من نخواهند داد، تمامی راه های پیشرفت ام مسدود خواهد شد. به همین دلیل در این خصوص حرف نمی زنم. اما این امر چه ارتباطی با سرنگونی جمهوری اسلامی دارد؟ مساله، مساله تامین زندگی شخصی است، نه سرنگونی جمهوری اسلامی.
وی در پایان نوشت: اپوزیسیون جز حرف زدن، حاضر به انجام کار دیگری برای سرنگونی رژیم نیست و حاضر نیست به ایران رفته و جمهوری اسلامی را سرنگون سازد. آنها مردم را مثل کودکان نابالغ و زنان ضعیفه به شمار آوردند. آنها صرفاً دنبال تحریم فلج کننده و حمله نظامی به ایران هستند. پرسش کلیدی این است که اگر قرار نیست اپوزیسیون سرنگون خواه مقیم خارج به ایران رفته و جمهوری اسلامی را سرنگون سازد، اگر به گفته این گروه مردم ایران «ناتوان» از سرنگونی رژیم هستند، اگر مسئولیت سرنگونی جمهوری اسلامی با دولت های غربی به رهبری آمریکا- همراهی اسرائیل- است و آنان این کار را خواهند کرد؛ پس تقاضای «دلار، یورو، دینار، شکل» و موجه سازی آن برای چیست؟ آنها نوشتند که جاسوسی نیز یک شغل همانند دیگر شغل هاست. آری چه فرق می کند که یک نفر در بیمارستان کار کند برای نجات جان بیماران یا اینکه یک نفر اطلاعات به کلی سری کشورش را به دشمنان کشورش بفروشد و پول دریافت کند؟ خدا را شکر که در عصر انقلاب ارتباطات زندگی می کنیم.
/29217
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 194116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =