نویسنده خود درباره‌ «شکار کبک» می‌گوید: «این رمان را در یک فضای شهری نوشته‌ام و داستان زندگی یک قاتل زنجیره‌ای است که از یک زندگی معمولی شخصیتی جانی را به خود می‌گیرد.»


به گزارش خبرآنلاین، «شکار کبک» اولین رمان «رضا زنگی‌آبادی» از سوی نشرچشمه منتشر شد، این کتاب سومین اثر وی در حوزه ادبیات محسوب می شود؛ بل از این رمان دو مجموعه‌داستان از زنگی‌آبادی منتشر شده بود با نام‌های «سمتی دیگر» و «گاهی گرازها».

 

 

قصه‌ این رمان در کرمان اتفاق می‌افتد، در روستا و شهر و گاهی هم حاشیه شهر و روستا. رمان درباره شخصیت منحصربه‌فردی به نام «قدرت» است که کم‌کم تبدیل به یک جانور بالقوه می‌شود. جانوری که نمی‌دانی باید برایش دل‌ بسوزانی یا باید ازش متنفر باشی. «قدرت» تنها یک شخصیت منحصربه‌فرد نیست، بلکه «قدرت» به معنای واقعی آن، با روایتی غیرمستقیم و هوشمندانه، در لایه‌های زیرین رمان مطرح است.

 

آنطور که ناشر گزارش داده: نویسنده کم‌کم و نم‌نم روند شکل‌گیری یک جانی را شرح می‌دهد و خواننده در صفحات کتاب قدرت را می‌بیند که چگونه به دیوخویی عقده‌ای و دشمن اجتماع تبدیل می‌شود. قدرت، شخصیت اصلی داستان، انسانی مطرود است که جامعه و البته خانواده‌اش او را طرد کرده‌اند و تنها رابطه‌ای که بین او و جامعه وجود دارد، رابطه‌ای است که او را بیشتر و بیشتر تحقیر می‌کند. قدرت اما در مقابل این تحقیر، قصد می‌کند قدرتش را به هر آن‌که شکار می‌کند تحمیل کند و از این کار به خلسه‌ می‌رود. شکارهای او معمولاً از ضعیف‌ترین افراد جامعه هستند، یکی پیرزنی است ازنفس‌افتاده، یکی زنی تن‌فروش است و...

 

زنگی‌آبادی خود درباره‌ اولین رمانش می گوید: «این رمان را با فضای شهری نوشته‌ام و نزدیک به 9 سال از وقت مرا به خود اختصاص داد. داستان این رمان هم به زندگی یک قاتل زنجیره‌ای بازمی‌گردد و در واقع توضیح می‌دهد که این فرد در یک محیط زندگی ساده چگونه چنین شخصیتی را به خود می‌گیرد.»


 

ساکنان پایتخت برای تهیه این کتاب کافیست با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. سایر هموطنان از سراسر کشور نیز می توانند با پرداخت هزینه پستی، این کتاب را از طریق همین سامانه سفارش بدهند.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 192765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =