«دوستی قدیمی، مراسم ناخن گیری، همکلاسی دانشکده حقوق، سدخانوم باجی، عکس خانوادگی و...» از جمله داستان های مجموعه «کوچه پریدخت» است.

به گزارش خبرآنلاین، مجموعه داستان «کوچه پریدخت» نوشته نازلی جمال‌پناه از سوی انتشارات هیلا منتشر شد. این مجموعه داستان که نخستین کتاب این نویسنده است، بیشتر نگاهی اجتماعی - عاطفی را در بر دارد و با زبانی ساده داستان هایی از روزمرگی آدم های اطراف خود را روایت کرده است.

 

در پشت جلد کتاب که بخشی از متن این مجموعه داستان است، می خوانیم:

«ذبیح سرش را خاراند: نه، نیست. اما امضای هنرپیشه ها شاید.» تو تا حالا یه دونه هنرپیشه این جا دیدی؟

ذبیح سربالا انداخت و دفترچه را باز کرد. خیرالله به ورقه هایش سرک کشید. ذبیح دست و پا شکسته شروع به خواندن کرد: «صفحه اول: قوری زقلم، قلم ز قوری، تو عشق منی گوگوری مگوری. امضا: شهلا!»

 

در اولین داستان این کتاب که «کوچه پریدخت» نام دارد، تقابلی ظریف میان تفکرات و سلایق متفاوت دو مردی که از دوران کودکی با هم بزرگ شده‌اند، طرح شده و از این رهگذر، شاید نویسنده قصد داشته تا گوشه‌های تامل‌برانگیزی درباره نحوه تصمیم‌گیری‌های آدم‌های مختلف در موقعیت‌های متفاوت زندگی را با مخاطب در میان بگذارد.

بخشی از داستان «کوچه پریدخت» این‌گونه نوشته شده است: «هر موقع یاد رسول می‌افتادم به ساعتم نگاه می‌کردم. تصور این که رسول داشت چیکار می‌کرد، خیلی سخت نبود. صبا ساعت نه می‌رفت مغازه، ساعت یازده، چایی دم می‌کرد و می‌خورد، ساعت یک برمی‌گشت خونه برای نهار، چهار دوباره برمی‌گشت مغازه و تا ساعت هشت می‌موند...»

 

مجموعه داستان «کوچه پریدخت»، با قیمت دوهزار و 200 تومان منتشر شده است.

 

6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 192700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =