فارس نوشت:

مدیرکل دفتر تحقیقات و سیاستهای پولی وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: مجموع افراد دهک 9 و 10 در کشور حدود 15 میلیون نفر است لذا اگر ده میلیون نفر از دهکهای پردرآمد جامعه هم حذف شود فقط نیمی از دهک 9 و کل دهک 10 حذف شده اند که براساس آمار موجود درآمد آنها حدوداً بالای 3 میلیون تومان در ماه است.

 سیدرضا عظیمی  در پاسخ به این سوال که پرسید، دبیر ستاد هدفمندکردن یارانه‌ها اخیراً اعلام کرد که حدود 70 هزار میلیارد تومان یارانه انرژی در کشور هنوز هدفمند نشده است ولی برخی از منتقدان چنین رقمی را واقعی نمی‌دانند نظر شما چیست؟ گفت: اگر به تعریف و قیمت‌های فعلی حاملهای انرژی توجه کنیم، محاسبه رقم یارانه هدفمند نشده خیلی هم پیچیده نیست. قانون هدفمندکردن یارانه‌ها دولت را مکلف می‌کند که قیمت‌های داخلی حاملهایی همچون بنزین، گازوئیل و نفت کوره را به 90 درصد قیمت فوب خلیج فارس و قیمت گاز را به قیمت صادراتی و حاملهایی مثل آب و برق را به قیمت تمام شده برساند.
وی افزود: من در اینجا فقط 2 حامل نفت خام و گازطبیعی براساس قیمت و آمار و ارقام مصرف برای شما مثال می‌زنم. می دانیم که پنج فرآورده اصلی بنزین، گازوئیل، نفت کوره، نفت سفید و گازمایع محصولات نفت خام و گاز طبیعی هستند. هم اکنون قیمت نفت خام در بازارهای جهانی حدود 100 دلار است در حالیکه در داخل نفت 34 دلار است که این فاصله 66 دلاری را دولت به‌عنوان یارانه می‌پردازد، حال اگر میزان مصرف نفت کشور را که در روز 1.8 میلیون بشکه است در نظر بگیریم، یعنی دولت در روز بیش از 118 میلیون دلار و در سال حدود 43 میلیارد دلار یارانه می‌پردازد که 90 درصد آن حدود 39 میلیارد دلار می‌شود.
عظیمی افزود: همچنین در مورد گاز هم می‌توان گفت به طور میانگین در سال حدود 142 میلیارد مکعب گاز در کشور مصرف می‌شود که قیمت آن در حال حاضر حدود 75 تومان است این در حالی است که قیمت صادراتی آن با نرخ دلار 1100 تومانی نیز حدود 380 تومان است حال اگر فرض کنیم این فاصله قیمتی 300 تومان باشد یعنی دولت در سال حدود 42 میلیارد دلار به گاز یارانه می‌دهد. بنابراین فقط این دو حامل حدود 80 میلیارد دلار یارانه هدفمند نشده را به خود اختصاص داده اند.
مدیرکل دفتر سیاستهای پولی وزارت اقتصاد درباره اینکه گفته شده افرادی که یارانه نقدی 5 تا 10 درصد درآمد ماهانه آنها را تشکیل می‌دهد در گام دوم اجرای قانون یارانه دریافت نخواهند کرد، گفت: من اخیراً تحلیلی در رابطه با این خبر دیدم که نه تنها واقعی نبود بلکه بسیار گمراه کننده بود. در این تحلیل گفته شده بود که با احتساب یارانه نقدی 45 هزار و 500 تومانی کسی که ماهیانه 455 هزار تومان درآمد دارد از دریافت یارانه محروم می‌شود در حالیکه این تحلیل اشتباه است.
به گفته وی، اولاً دلیل آنکه 10-5 درصد بیان شده و عدد مشخصی اعلام نشده تفاوت الگوی مصرف شهر و روستا و خانوارها با یکدیگر است، ضمن اینکه تعیین مرزهای یک عدد دقیق درعمل مشکل است. اما اگر فرض کنیم یک خانوار چهار نفر عضو داشته باشد این خانوار 182 هزار تومان یارانه دریافت می کند اگر فرض کنیم رقم یارانه این خانوار 5درصد درآمد آنها باشد پس درآمد ماهانه این خانوار 3 میلیون و 640 هزار تومان در ماه می شود که متوسط درآمد دهک ده کشور است لذا چنین فردی براساس محاسبات به یارانه نیازی ندارد.
عظیمی افزود: اما ما می دانیم که بعد خانوارها، الگوی مصرف و ترکیب هزینه های آنها با هم متفاوت است. لذا بنظر می رسد که مسئولین امر بیشتر به دنبال خانوارهایی با درآمد بیش از 3 میلیون تومان هستند ضمن اینکه همانطور که اعلام کرده اند در این مرحله در چارچوب خود انصرافی عمل خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: دومین دلیل اشتباه بودن تحلیل آنها این است که مجموع افراد دهک ده و نه در کشور حدود 15 میلیون نفر است لذا اگر ده میلیون نفر از دهکهای پردرآمد جامعه هم حذف شود فقط نیمی از دهک نه و کل دهک ده حذف شده اند که براساس آمار موجود درآمد آنها حدوداً بالای 3 میلیون تومان در ماه است.
/3131

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 191600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 56
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
    73 33
    با این حساب به خانواده های پرجمعیتی که زن و شوهر هر دو برای امرار معاش کار می کنند ظلم می شود. مثلاً یک خانواده 5 نفره معادل 227 هزار تومان یارانه می گیرد و چون پدر و مادر کارگر پس از 20 سال سابقه کار هر کدام حدود یک میلیون و 150 هزار تومان حقوق می گیرند جمع درامد خانواده 2میلیون و 300هزار تومن میشه و از یارانه محروم میشن. ولی یک خانواده 3 نفره که یک نفر در آن کار می کند و حدود یک میلیون و سیصد و شصت هزار تومان در آمد دارد یارانه هم می گیرد. در خانواده 5 نفره مثال اول هر نفر 460 هزار تومان درآمد دارد و در خانواده 3 نفره مثال دوم 453 هزار تومان، یعنی فقط به خاطر 7 هزار تومان درآمد بیشتر که آن هم به دلیل چندین سال کار و تلاش بیشتر به دست آمده از یارانه محروم میشن. این یعنی عدالت؟
    • بدون نام IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
      5 1
      یارانه درآمد های بالای 3 میلیون تومان حذف می شود.
    • بدون نام IR ۰۴:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۸
      5 1
      بزرگوار دقت نفرموديد، گفته شده مجموع درآمد و شامل يارانه دريافتب نيز مي گردد.
  • بدون نام IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
    اخه چه ربطی داره به سطح درامد .این پول نفت ماست و مال همه ایرانیها ,چرا این همه بی عدالتی را به اسم عدالت به خوردمردم بیچاره ما میدین و فکر میکنین هیچکس هم نمیفهمه.پول. بیت المال مال تمام مردم یه کشور. است,
    • بدون نام IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
      6 17
      ده ها سال ثروتمندان چندین برابر فقرا از یارانه بهره می بردند کسی صداش در نمی یومد حالا که بیشتر به فقرا قرار است رسیدگی شود معترضیم اگر ده سال این روش پیاده شود تازه کمی از بی عدالتی گذشته جبران می شود
    • محمد-بیکار از قم SE ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
      16 3
      با نظر شما موافقم که پول نفت باید به طور مساوی بین مردم تقسیم شود و نباید به قشر خاصی تقسیم شود.ضمن اینکه دولت و مجلس به جای انجام کارهای بیهوده و مصوبات بیخودی(گزارش یکطرفه امروز-سفرهای استانی-شعار دادنهای بیخود در مجلس و ....)به فکر اصلاح درست قانونهای مالیاتی و اجتماعی و .... باشند
    • حسین IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
      4 5
      سلام.آخه عزیز عدالت با برابری فرق می کنه عدالت اینه که به هر کس بر اساس حقش بدی ولی برابری یعنی به همه به یک اندازه دادن که من اولی رو بیشتر می پسندم
    • بدون نام IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۸
      2 1
      حسین اینو بدون که حق همه مردم یکسان و هیچ فرقی نمیکنه که کی داره یا کی نداره این پول نفت برای همه مردم و باید به طور مساوی پخش بشه نه اینکه....................
  • بدون نام GB ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
    4 11
    انرژی هسته ای حق مسلم ما ست.
  • حميدرضا IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
    5 21
    اين يكي از بهترين طرحهاي دولت براي كمك بيشتر به مستضعفين جامعه است . از اين بابت از دولت محترم بسيار سپاسگزارم .
    • بدون نام IR ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
      1 0
      اتفاقا برعکس....بیشترین فشار مالی این طرح به قشر متوسط و مستضعف جامعه وارد میشه.چون برگ برنده دست قشر مرفه هست. قشر مرفه هم به همون نسبت هزینه هاش رو میبره بالا: پزشک متخصص با ویزیت آزاد 12000 تومن وقتی یارانه نمیگیره (ککش هم نمیگزه) ویزیتشو کرده 18000 تومن. کارخونه دار نرخ تموم شده محصولاتش میره بالا. .. حالا این خدمات گرانتر رو قشر متوسط و مستضعف جامعه هزینشو میپردازه. بیشترین ضرر هم به کارمندای دولت وارد میشه و کسایی که حقوق بگیر هستن. من یک دندانپزشک هستم. 6-5میلیون هم درامد دارم. یارانه هم نمیگیرم. برام 100هزار تومن یارانه مهم هم نیست ! اما میدونم که هزینه های دندانپزشکی از زمان اجرای این طرح 30 درصد زیاد شده! حالا این فقط یک مثال کوچیکه.. در کل این طرح فقط و فقط به نفع دولت بوده و بس
  • بدون نام IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
    9 7
    يارانه پردرآمدها وكساني كه خانه آنچناني وخودرو و....دارند وهم خودش وهم خانمش شاغل است وخانه وخودرو هم و... بنام خانمش است بايد قطع شود اين لطفي است به افراد كم درآمد ومستاجر و... انشاء الله تحقق پيدا كند .
  • سالار حکمت US ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
    20 3
    به نظر من باید یارانه همه قطع بشه و آقای مشایی که مستاجر هستن یارانه بگیرن تا بتونه بعد از سی سال کار شرافتمندانه خونه دار شه! من که الان متحول شدم و رفتم خودانصرافی کنم! آق فرزین منو منصرف کن!
  • بی نام IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
    11 4
    دقیقا همین طور است این متعلق به همه است بر اساس آنکه سوبسید در جاهای دیگر قرار است پرداخت نشود چرا از اموال دیگران بذل و بخشش می شود
  • بدون نام IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
    15 5
    از 3 میلیون شروع میشه میرسه به 300 هزارتومان بعدشم کلا قطع میشه.
  • بدون نام IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
    2 2
    فکر کردید به این زودی مردم فرمایشات امام خمینی رادر رابطه با فاصله طبقاتی فراموش کردند؟ این کاری هست که در اول برنامه یارانه ها میخواستند انجام بدن اما با انتقادهای شدید مبنی بر طبقه بندی به قشرهای مختلف مانع از این کار شد. حالا که آب از آسیاب افتاد دوباره شروع کردند.
  • بدون نام IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
    11 4
    جمله خودش کاملا گویاست: "۱۵ میلیون نفر محروم می شوند", بنازم به این عدالت!
  • احمد IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
    10 4
    بیت المال مال تمام مردم یه کشوره کسری آوردید مردانه بگید چرا ظلم میکنید.
  • بدون نام IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
    11 1
    در ایران هر چه قدر کار بیشتر انجام دهی دستمزد کمتری عاید شما می شود
  • بدون نام IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
    14 0
    مگر نفت را ما از بیرون 100 دلار میخریم که منت سرما میگذارید که 66 دلار یارانه میدهیم پول نفت ثروت ملی ومتعلق به همه است . مردم ...... نیستند . چیزی که مردم را عذاب میده همین منت ها و اظهار نظرهای نسنجیده است . هزینه تولید نهایتا"10 دلار مابقی (90) دلار سود .
  • بدون نام IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
    4 5
    باید مسوولین بالاتر وارد عمل شوند.اخر این چه عدالتی است که پول نفت را بین همه تقسیم نکنند؟ دود این طرح به چشم کارمندان بیچاره میره که دولت حساب و کتابشون رو داره.مالیات میدن.یارانه نمی گیرن و...من به عنوان یک ایرانی اگر یارانه نگیرم این پول رو که بخواهن به یکی دیگه بدن حروم میدونم.
  • بدون نام IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
    7 1
    هر چند خودم در طبقه درامد500000 تومان ام .ولی اینکه فردی 32 سال درس خوانده و دکتر و هیئت علمی شده و اکنون این میزان درامد دارد و یا دکتر متخصص و داروساز شده مگر اشتباه نموده؟ اگر مطرح نمایید حق ویزیتشان زیاد است آنگاه سازمان مسوول علوم پزشکی و وزارت علوم و امثال آن میتواند تدابیری بیاندیشد که حق ویزیت یا مبلغ حق التدریس را کمتر کند. و دستمزد را با استاندارد داخلی بسنجد نه استاندارد جهانی . و یک دکتر و استاد خارج از کشور مثل سایر شغلهای موجود. و حقوق هیئت علمی در سقف خود بشود 1.5 میلیون تومان و نه 3 میلیون تومان.
  • بدون نام IR ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
    10 4
    مگه حضرت علی پول بیت المال را به طور مساوی بین همه افراد تقسیم نمی کرد؟ تقسیم نامساوی بیت المال شرعیه؟ عدالت از طریق پرداخت مالیات باید باشد نه تقسیم نامساوی بیت المال.
  • بدون نام IR ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
    3 2
    بابا اینا اینکارند.
  • سیاوش IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
    0 14
    آقا یارانه رو حدف کنید هرکی حتی یک خانه 50 متری هم داشته باشد احتیاجی به کمک ندارد بیایید دست خانواده ای که حتی یک خانه 50 متری هم ندارد را بگیرید خیلی ها خانه را به اسم زن و یا بچه میکنند تا حق دریگران را بخورند ببینید کدام خانواده ها خانه هشخصی ندارند به آنها یارانه دهید
  • شیرازی IR ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
    7 1
    آقای ... تا حالا فقط نقش رابین هود را بازی نکرده بود که با این کار ( گرفتن پول با زور از مثلا ثروتمندان و دادن آن به فقرا) انشاا.. این نقش را هم به خوبی بازی میکنن تا مشت محکمی به دهان جهانخواران غربی و غربزده کوبیده شود.
  • بدون نام IR ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
    7 3
    سال اینده هم انشالله به کلی قطع میشه . چون بعضیا پولدارن دیگه سرمایه مملکتشون رو بهشون نمیدیم . من عدالت شما رو در دنیا تک میبینم .
  • بی طرف IR ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
    6 3
    الان با این بهانه اونایی که حقوقشون زیاده یارانه هاشون حذف میشه.فردا روزی هم به یه بهونه دیگه یارانه کل مردم حذف میشه اونم با این گرونی که هست و البته این یارانه ناچیزم کمک اکثر مردم نیست ولی حداقل دلشون خوشه که دولت به فکر مردم.از اولشم قرار بوده که این قضیه به آرومی پیش بره که به مردم یکدفعه فشار نیاد . خبرآنلاین خواهشن این نظر منم بزار تا مردم نظر بدن.با تشکر
  • بدون نام IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۸
    11 0
    ببخشید چند درصد از کارگران با بیست سال سابقه کار 1150000 تومان حقوق میگیرند؟
  • بدون نام IR ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۸
    11 0
    بابا دمتون گرم ما که توی این یک سال چیزی از یارانه ها تو جیبمون نرفت چند برابر این پول ها بیاد اینقدر چاله ی اقتصادی پیش رو مون هست که نمی تونیم پرش کنیم . باز شما سر حقوق بالای یک میلیون حرف می زنید بین ما کارگر نشینا که منتظریم با ده درصد افزایش حقوق پولی که از تامین اجتماعی می گیریم خودشو برسون به پانصد هزار تومان چی بگیم.
  • مسعود IR ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۸
    11 1
    بابا شما حقوق ما كارمندارو با دلار ميديد كه نفت وگاز رو با دلار حساب مي كنيد چقدر عدالت مرديم از اينهمه عدالت خدايا كمي بي عدالتي عطا فرما
  • احسان IR ۰۲:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۸
    4 2
    كساني كه مدتها از نعمت هاي جامعه استفاده كردند و با دلالي و... بولدار شدند الان صداشون درمياد كه ملت فقير ميخواد يه ذره به نفعش بشه؛هرجا كاخي هست كوخي در كنارش ببينيد؛همه بالا شهر نشين نيستند جان من؛خوش نشين ها هم اكه زحمتكشا نبودن اونا هم نبودن؛نميكم همه اعيان نشين ها مضرند اما عده زياديشون از دلالي جنساي بنجل جيني و... سكه رو سكه كذاشتن؛خودم يكي از اين وارد كنندكان محترم رو ميشناسم كه ميره كندم و جو مياره قاجاقي؛خونشو كرده كاخ شاه؛بس لطفا فكر نكنيد اداي روشن فكري در آوردن اينه كه از طبقه مرفه دفاع كنيد تا جزو اونا به حساب بيايد يا هركاري دولت خواست انجام بده ما بايد بدون سنجش فوري ساز مخالف بزنيم؛مرفه بودن ارزش نيست؛انسان باشيم و بذاريم يه كم طبقه ضعيف زندكي كنه؛ممنونم
  • بدون نام IR ۰۳:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۸
    6 1
    این همون دولت عدالت محوری بود که قولشو به ما داده بودن.اخره عدالته.واثعا توی کشوری با این همه منابع باید وضع مردم این باشه
  • بدون نام IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۸
    12 1
    پس با این حساب رئیس جمهور و تمام نماینده ها و غیره حذف می شوند دیگه درسته راستی شما این برنامه ریزارو از کجا گیر میاورید خیلی متخصصن .
  • بدون نام IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۸
    8 2
    بجای هدر دادن پول بهتره بیان این پول یارانه رو برای خدمات اجتماعی مانند بیمه،حمل و نقل و از این قبیل کارها راه اندازی کنن که باعث ایجاد اشتغال و رفاه و تغییر سطح زندگی میشه البته نه به وسیله خوده دولت از توان بخش خصوصی استفاده کنن با این کار مثلا یک بیمار که نیاز به کلی هزینه جهت درمان داره بدون این که هزینه ای رو پرداخت کنه با آسایش می تونه سلامتی رو بدست بیاره و هم کلی زیر ساخت و بیمارستان و کلی آدم رفتن سر کار و درآمد پیدا کردن، یا اگه حمل و نقل مون درست بشه چه درون شهری مانند مترو ، اتوبوس ، تاکسی و چه برون شهری قطار ، هواپیما می دونید چقدر با این کار سود آوری و در نهایت آسایش بوجود میاد البته من میدونم که رئیس جمهور هم اینو می دونه ولی خودتون قضاوت کنید که کدوم راه به صلاح مردمه؟!
  • بدون نام IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۸
    9 1
    آيا همه چيز در كشور با قيمتهاي جهاني به دست مصرف كننده مي رسه كه مرتباً قيمتهاي جهاني سوخت را مطرح مي كنند؟ قيمتهاي جهاني خودرو و كيفيت و خدمات پس از فروش خودروهاي مختلف در دنيا را بررسي بفرماييد تا ببينيد كه تفاوت از كجا تا به كجاست!!!
  • بدون نام IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۸
    6 1
    هدفمندي يارانه هافقط روي قشرضعيف فشارخواهداوردمنيكه كارمندهستم وحقوق ماهيانه ام700هزارتومانهوماهي 600هزارتومان دارم قسط بانك هاي مختلف ميدم اگه هين كاسه گدايي(يارانه)هم حذف بشه بامخارج زندگي چه جوري مبارزه كنم.چه جوري جواب زن وبچه داده بشه.
  • بدون نام IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۸
    9 1
    اصلا خود این پول یارانه واقعا رقم قابل ملاحظه وچشمگیریه؟؟ بنظرمن سهم هر ایرانی از نفت بسیار بیس از اینهاست.
  • عباس IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۸
    11 1
    سلام نگران نباشيد با کسري بودجه سنگين دولت کم کم همه يارانه ها قطع ميشودوبه همه اين بحثها خاتمه داده مي شود.مگر قبل از پرداخت يارانه ها بصورت نقدي منابع پرداخت يارانه ها از کجا بود؟حالا هم از همان منابع پرداخت شود. با توجه به اينکه تصميم براين بود که فقط 40 درصد يارانه هاي قديم صرف پرداخت يارانه نقدي شود و60 در صد صرف امور عمراني شوددولت اين 40 درصد را هم نمي تواند تامين کند؟تازه درآمد دولت از محل حذف يارانه ها چند برابر يارانه پرداختي به مردم است.مردم بنزين 100 توماني را 700 تومان وقبض برق وگاز 5000 توماني 100 تا 200 هزار تومان پرداخت مي کنند.بريز و بپاشها راکم کنيد مشکل حل مي شود.
  • بدون نام IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۸
    14 0
    تازه لطف کرده با قیمت دلار 1100 تومانی پول نفت رو حساب فرموده اند چه شود
  • kkkk IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۸
    10 0
    اگر واقعا در جستجوی عدالت هستید باید بگم که:< گشتم نبود نگرد نیست > بابا عدالت کجا بود؟
  • امیر PL ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۸
    1 6
    انهای که مخالفند درامدشان بیش از یک ونیم میلیون تومان در ماه هست من که موافقم.
  • بدون نام IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۸
    3 0
    اول دولت اخذ ماليات كارمندان دولتي وخصوصي خذف كند وبيمه سهم كارفرما راسامان ببخشد .در آمد را مانند تورم واقعي بالا ببرد قانون كار رااصلاح و اجرا نمايد تا افراد در بخش خصوصي اخراج نشود بعد يارانه را بردارد وتوليد شغل نمايد تا مشكل بيكاري ازمحل يارانه ها حل شود . ما هنوز جلوگيري از بيكارشدن نكرديم دنبال توهم توليد شغل ميگرديم به ريشه پي ببريد خواهشآ
  • بدون نام IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۸
    4 0
    اگر قراره یارانه عادلانه تقسیم بشه این طبقات شهرنشین هستند که باید یارانه بیشتری دریافت کنند چون مخارج بیشتری را متحمل می شوند. پس همون مساوی بهتره.(جواب حسین)
  • بدون نام A1 ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۸
    7 0
    سلام این خیلی خوبه کاری میکنند که همه از ترس حذف یارانهشان هیچ فعالیتی نکنن در ضمن یارانه ها ی این افراد حذف بشن بین دیگران قسمت میشه یا میره تو حساب دولت؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۸
    3 0
    آقا سر هیچ دعوا نکنیم بیایید برای این مدیران اقتصادی بی علم گریه کنیم که اینهمه گرانی و تورم را بسرمان سرازیر میکنن
  • عادل IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۸
    3 0
    مطمئن باشید بخاطر کسری بودجه وحشتناک و ناتوانی دولت در تامین هزینه های جاری مملکت امسال 15 میلیون نفر حتما باید حذف شوند سهمیه 60 لیتری بنزین حذف میشود هزینه گاز برق آب 20 درصد افزایش میابد مالیات بر ارزش افزوده فراگیرتر و مالیات بر سپرده های بانکی هم اجرا میشود . افزایش حقوق و پاداش و عیدی صورت نمیگیرد . هیچ راهی بغیر از اینها وجود ندارد .کسری بودجه گریبان دولت را رها نمیکند تحریمها و هزینه های پیش بینی نشده هم دلایل دیگر است
  • hamid US ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۸
    1 0
    كساني كه مدتها از نعمت هاي جامعه استفاده كردند و با دلالي و... بولدار شدند الان صداشون درمياد كه ملت فقير ميخواد يه ذره به نفعش بشه؛هرجا كاخي هست كوخي در كنارش ببينيد؛همه بالا شهر نشين نيستند جان من؛خوش نشين ها هم اكه زحمتكشا نبودن اونا هم نبودن؛نميكم همه اعيان نشين ها مضرند اما عده زياديشون از دلالي جنساي بنجل جيني و... سكه رو سكه كذاشتن؛خودم يكي از اين وارد كنندكان محترم رو ميشناسم كه ميره كندم و جو مياره قاجاقي؛خونشو كرده كاخ شاه؛بس لطفا فكر نكنيد اداي روشن فكري در آوردن اينه كه از طبقه مرفه دفاع كنيد تا جزو اونا به حساب بيايد يا هركاري دولت خواست انجام بده ما بايد بدون سنجش فوري ساز مخالف بزنيم؛مرفه بودن ارزش نيست؛انسان باشيم و بذاريم يه كم طبقه ضعيف زندكي كنه؛ممنونم
  • بدون نام CH ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۹
    1 0
    آقایان هم شامل این قانون میشن یعنی؟ آخا 45 تومان دیگه ترسوندن داره وقتی پول گاز 150 تومان میاد؟ ارزونیه خود آقایون بدن بچه هاشون پفک بخرن
  • بدون نام IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۹
    1 0
    چيزي كه به خانه رواست به مسجد حرام است اگر واقعا تكرارمي كنم واقعا تفاوت اين يارانه ها به خود مردم برگردد كشور گلستان مي شود ولي حيف كه اينچنين نيست اين پول كجا مي رود خدامي داند . اين كشور سرشار ازمنابع مختلف مي باشد چرا بايد نفت بخريم ؟؟؟ قراددادي كه 5سال پيش با شل لغو شد مارا از داشتن فراوردهاي نفتي ازگاز را محروم كرد دل سوزي وجود ندارد .
  • بدون نام IR ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۰
    0 0
    نفت خام که از چاه استخراج میشود وبشکه ای فرضا 100 دلار بفروش میرسد برای کشف واستخراج هزینه هایی دارد مثلا 10 دلار ومبالغی هم برای تصفیه وحمل ونقل وسود جایگاه های فروش ودر مجموع کل هزینه های هر بشکه سوخت را 15 دلار در نظر میگیریم بنا بر این اگر هر بشکه سوخت دولت تقریبا 20 هزار تومان میخرد ودر واقع دولت هرگز یارانه سوختی تا کنون به ملت پرداخت نکرده حتی سوخت وارداتی ! زیرا نفت خام میدهد وسوخت مورد نیاز میگیرد ولذا چیزی پرداخت نمی کند اگر دولت چیزی را 10 تومان بخرد ویا این مبلغ پایش دربیاید و8تومان بفروشد ان وقت 2 تومان یارانه پرداخته خلاصه دولت برای کاز ونفت خام وجهی نمی پردازدویارانه در اینجا مفهومی پیدا نمی کند بخشی از نفت خدادادی به مردم به اخودشان می دهد این که کمک ویارانه نمی تواند باش
  • بدون نام IR ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۰
    1 0
    دهک 9 و10 افسار کار در دستشان است ناراحت نباشند خودشان چندین برابر جبران یارانه ها ی قطع شده میکنند وتازه طلبکار هم میشوند که یارانه ما قطع شده!وزمینه مناسبتر برای هرچه بیشتر شدن فاصله طبقاتی !
  • اکبر IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۰
    1 0
    امیدوارم درآمد کارمندا وکارگرها براساس حقوق ثابت اونها باشد چرا که با تغییر یه مدیر، میزان اضافه کاربشدت تغییرمیکنه،ویا شایدفردی مدیربوده وپس از مدتی از مدیریت خلع بشه ،حقوق ومزایایش خیلی کاهش پیدا میکنه،پس بایستی حقوقها براساس حقوق ثابت درنظر گرفته شوند.
  • حمید IR ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۰
    1 0
    یارانه فقط اختلاف طبقاتی را بیشتر میکند و بس حتی اگر به فقرا بدهیم چون عوامل تولید در اختیار ثروتمندان است پول یارانه فقرا حتی بیشتر میرود تو جیب ثروتمندان .
  • حميرا IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۱
    1 0
    در صورتي كه يارانه اين 3 ميليون حذف بشود، اين افراد با در نظر گرفتن جمعيت 75 ميليوني ايران تنها 4 درصد جمعيت را تشكيل مي‌دهد و حتي اگر همه يارانه اين افراد به ضعفا داده شود، يارانه ‌ها زير 1900 تومان افزايش خواهد يافت. به نظر من ايجاد اشتغال مهم تر است از پول بخور نمير دادن به ملت
  • محسن IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
    0 0
    دوستان وقتی بانکها کد ملی را اجباری می خواهند یعنی ازروی ان تمام اطلاعات حساب ها را دارند و دولت ازروی انها درامدمردم حساب میشه