معاون مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: ما به این نتیجه رسیدیم که کتاب کنترل جمعیت و تنظیم خانواده که هم‌اکنون در دانشگاه‌های کشور تدریس می‌شود، باید از دانشگاه‌ها خارج شود و کتاب دیگری با مضمون ازدواج و آیین همسرداری تدریس شود.

زهرا سجادی در کافه خبر دراین باره گفت: برای همین با آقای دکتر غلامعلی افروز در این باره صحبت کردیم و قرار شد ایشان که سابقه طولانی در این‌باره دارند، کتابی را برای ما تالیف کنند. این کتاب با عنوان روانشناسی ازدواج و شکوه همسرداری آماده شد و حتی مجوز تدریس آن را از شورای عالی انقلاب فرهنگی اخذ کردیم. مراحل نهایی این کتاب با اینکه در دولت‌ گذشته مصوب شده بود، در سال 88 تنظیم و آماده توزیع شد اما متاسفانه در دانشگاه‌های کشور با وجود مجوز رسمی از شورای عالی انقلاب فرهنگی تدریس نشد و نمی‌شود.متاسفانه مقاومت برخی از دانشگاهیان و نخبگان ما این مساله را ترویج می‌دهد.
او معتقد است که دانشگاه‌ها باید قانع شوند که کتاب «روانشناسی ازدواج و شکوه همسرداری» برای گنجاندن در محتوای طرح درس مناسب است زیرا وزارت علوم و شورای عالی انقلاب فرهنگی نسبت به محتوای این کتاب، نظر مثبت دارند و لذا پیگیری مرکز امور زنان برای گنجاندن این کتاب در طرح درس به عنوان یک واحد اختیاری همچنان ادامه دارد.
سجادی تاکید می کند :اما این موضوع را نمی‌توان به صورت دستوری دنبال کرد، بلکه باید به دنبال اقناع و ترغیب دانشگاه‌ها درباره ارائه این کتاب در قالب طرح درس باشیم و فضاسازی لازم در این خصوص صورت گیرد.
متن کامل این گفت وگو را اینجا بخوانید.
47232

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 191390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
    154 4
    منظورتان رشد جمعیت است . شماها نون همین ها را بدهید بقیه پیشکشتان!
    • خوشبين IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
      5 74
      آدم و حوا نگران بودند اگر بچه دار شدن نان بچه شان را چطوري تامين كنند . الان ميلياردها انسان مثل بچه آدم زندگي ميكنند غذاهايي را ميخورند كه آدم و حوا به خواب شبشان نميديدند. دوست عزيز نميداني" هرآنكس كه دندان دهد نان دهد"
    • ایرانی IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
      33 1
      جناب خوشبین : پس چرا اینقدراز انسانها از بی نانی میمیرند ؟ دوست بسیار عزیزتر باید بدانیم که لازم است کمی واقع بین تر باشیم .
    • بدون نام IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۵
      2 1
      خوشبین مثل اینکه یادت رفته همین الان هم 5 میلیون گرسنه در کشور داریم و نرخ بیکاری جوانان بالای 30 درصد است. تورم و گرانی اجناس ما در میان 200 کشور دنیا اول است. این یعنی کمبود امکانات و اجناس در مقابل جمعیتی که دیوانه وار از 20 میلیون نفر به 75 میلیون نفر رسید و در بهترین حالت ممکن در رقم 95 میلیون متوقف خواهد شد.
  • امیر IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
    47 2
    وقتی این همه شغل تو کشور ایجاد شده و آدم نداریم تو اون شغلها بذاریم، وقتی امکانات ازدواج به راحتی فراهم شده و از جوومها می خواهیم بیان فقط بله رو بگن و غم هیچی نداشته باشن، وقتی مسکن زهر (مهر) مفت به همه داده می شه ، وقتی ما توان مدیریت جهان رو داریم و مدیریت یه کشور دیگه برامون افت داره و ولش کردیم، وقتی اوضاع اقتصادی و سطح معیشت مردم با طرح هدرمند سازی یارانه ها در بهترین وضع رار گرفته، و ....... . دیگه چه معنی داره جمعیت کنترل بشه؟ بابا ما می تونیم به 120 میلیون نون بدیم (البته همه فصط نون خالی بخورند)، ذارین مردم همین جوری زاد و ولد کنند چیکار دارین آخه؟ چرا باید برای وارد کردن کاندوم و IUD و وسایل دیگر وسایل کوفت و زهر ماری دیگه ارز از کشور خارج بشه؟
  • بدون نام IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
    33 2
    ماکه باکسی جنگ نداریم که نیروی انسانی برا جنگ بخواهیم تازه امروزه کیفیت تجهیزات ونیروی انسانی تعیین کننده است معاون محترم رئیس جمهور هم بخاطر اینکه با کمبود نیروی کار مواجهیم وضمنا" صادرات به کشورهایی نظیر چین هم روز به روز افزایش میابد باید نیروی کار کافی داشته باشیم احسن به شما خانم معاون
  • پیمان IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
    38 1
    من نمیدونم این آموزش ها در چه مقطعی باید به مردم داده بشه.... خیلی ها بعد ازدواج باید به صورت تجربی یاد بگیرن... متاسفم برای مسئولین دولت
  • reza IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
    41 1
    حیف شد، اساتید چقدر از ما یاد میگرفتند!!!!(:
  • جوان IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
    51 0
    ببخشید شما اول زمینه داشتن همسر رو فراهم بفرمائید بعد آئین همسرداری یاد بدین...
  • بدون نام IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
    3 16
    به نظر منم کتاب بدرد نخوریه..البته ما استادمون پزشک عمومی بود و جزوه از خودش..قسمت اول درمورد جمعیت و انواع اون...مطالبی که تا قبل از دوران دانشگاه حتما یه دانشجو تو مقاطع مختلف تحصیلی اونارو یاد گرفته بعدش خیلی تخصصی اندام داخلی زن و مرد رو توضیح داده بود که حتی استاد تدریس واسه خودشم سخت بود...بعدشم انواع جلوگیری اخه وقتی 90درصد کلاس مجرد بودن روشهای جلوگیری به چه دردشون میخورد مگر اینکه ....دانشجوی پسر بود که بعداز جلسه امتحان بحث میکردن که الف یا ب درست بوده که اگه یه شب قرص یادت رفت بعدش باید چکار کنن؟؟؟!!!!
  • بدون نام IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
    6 2
    اصلا کتاب تنظیم خانواده همین الان هم در دانشگاه ما تدریس نمی شود.
  • بدون نام IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
    7 11
    هر دو کتاب را با هم تدریس کنید.
  • بدون نام IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
    10 0
    به نظر من زوج های نابارور رو دریاب اند ،ثواب هم داره ،بقیه هم که لنگان لنگان دارند خرج 1 بچه رو به زور می دن
  • بدون نام IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۲
    7 0
    آقاي بيسواد که تا حالا کتاب تنظيمو نديدي کتاب تنظيم دو قسمته که قسمت خانمها از آقايون جداست بنابراين قرصو کسي نمي ضرسه مگه اينکه جديدا خانمها هم باردار شن
  • بدون نام IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
    7 0
    حتما نویسنده این کتاب این خانمه یا بستگانشه که میخواهد به زور تدریس بشه!
  • بدون نام IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
    2 0
    شما چه طور به اين نتيجه جالب رسيديد كه تنظيم بايد حذف بشه؟ من كه سركلاس هرچي برا بچه‌ها مي‌گفتم ذوق زده مي شدن و براشون تازگي داشت. تازه همين مطالب اوليه و ساده. پس انها از كجا ياد بگيرن.به قول يكي از دوستاني كه نظر داده بعد از ازدواج به صورت تجربي! ؟ كاري كه زنان و مادران ما از قبل انجام مي‌دادند. تازه بعد از كلاس بعضي از بچه‌ها به طور خصوصي سوالاتي را در مورد بيماريها و روش هاي پيشگيري ميپرسندكه واقعا نمي دانند از كجا بايد جواب بگيرند.