سرانجام پی گیری های زهرا سجادی معاون مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری نتیجه داد .

 آنطور که سعید قدیمی دبیر شورای عالی برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم گفته است درس تنظیم خانواده دانشگاهها برای مهرماه سال بازنگری می شود و درس شکوه زندگی به عنوان یکی از منابع درسی آن در کمیته های تخصصی بررسی می شود.
وی در گفت وگو با مهر اعلام کرده است که سعی می کنیم در صورت رسیدن به نتیجه نهایی برای سال تحصیلی آینده این درس به روز رسانی و در دانشگاهها تدریس شود.
پیش از این زهرا سجادی در گفت وگو با خبر آنلاین گفته بود که کتاب «روانشناسی ازدواج و شکوه همسرداری» توسط دکتر غلامعلی افروز رییس سازمان نظام مشاوره و روانشناسی کشور تدوین شده است .دانشگاه‌ها باید قانع شوند که کتاب «روانشناسی ازدواج و شکوه همسرداری» برای گنجاندن در محتوای طرح درس مناسب است. وزارت علوم و شورای عالی انقلاب فرهنگی نسبت به محتوای این کتاب، نظر مثبت دارند و لذا پیگیری مرکز امور زنان برای گنجاندن این کتاب در طرح درس به عنوان یک واحد اختیاری همچنان ادامه دارد.
وی ادامه داد: اما این موضوع را نمی‌توان به صورت دستوری دنبال کرد، بلکه باید به دنبال اقناع و ترغیب دانشگاه‌ها درباره ارائه این کتاب در قالب طرح درس باشیم و فضاسازی لازم در این خصوص صورت گیرد.
45232
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 192936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
    52 1
    به سلامتي به زودي مثل هندوستان كشوري ميشيم كه پر از آدم گرسنه است و فقر در آن بزرگترين سرمايه است
  • بدون نام IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
    59 1
    اون وقت دانشجو بره پیش عمش مسائلش رو یاد بگیره دیگه
  • بدون نام IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
    51 1
    یک درس بدرد بخور هم که بود که کمی آگاهی جوانها را بالا می برد حذف کردید . الان کلا مشکل دانشگاه ها حل شد خانم سجادی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ کاش در همه امور هم اینقدر پیگیر بودید
  • بدون نام IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
    40 1
    اول فکری به این همه بیکاری وپایین بودن سطح زندگی مردم بکنیدبعدا به فکر ازدیاد جمعیت باشید
  • بدون نام IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
    43 1
    فقط خواستی اسم در کنی،الان همه جای دنیا درس تنظیم خانواده در همه ی دانشگاه ها تدریس میشه و ما ججون ها با خیلی مسایل آشنا میشویم که ما را را از خیلی مسایل وخطرات دور میکند،از مجلس خواهش میکنم که پیگیری کنه و جوون ها همین جوری تو جامع بروندونگذارد فاجعه ای رخ بدهد،اون هم برای معروف شدن یک نفر که بگه من این درس را گنجاندم هراتفاقی به خاطر نا آگاهی جوانان به خاطر حذف این درس برای کسی بیافته،مسئول مستقیم وتمام وکمالش این خانم وکسانی هست که به این طرح رای دادند.
  • پیمان IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
    40 1
    منم موافقم با این عمل... وقتی که این همه کار هست، من خودم موندم بین مسافر کشی یا دلار فروشی یا برم تو صف سکه پیش فروش کدومو انتخاب کنم چرا بچ های بیشتری نداشته باشم... با تشکر از مسئولین همیشه به فکر مردم..!!!!!
  • بدون نام IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
    22 1
    اگر اصل استقلال علمی و آکادمیکی مرعی و مورد احترام باشد، استاد نیز در انتخاب کتاب درسی و انتقال مطالب به دانشجویان آزاد خواهد بود نه اینکه یک نهاد غیر دانشگاهی برای دانشگاه تعیین درس بکند. اگر فکر می کنید با به قول شما ترغیب، ولی عملا اجبار به تغییر عنوان درس دانشگاهی، مشکل جمعیت ما حل خواهد شد، سخت در اشتباه هستید. همیشه حذف صورت مسأله به جای مدیریت کارامد مشکل آسان است.
  • بدون نام IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
    43 1
    همون خانوم سعی کردند اینو تصویب کنند؟ مگه یادتون نیست که چه بازخوردی از کاربران خبر آنلاین گرفتید؟ یکدفعه بیان جلوگیری از بارداری را ممنوع و وسایلشو جمع کنند خیال همه راحت بشه. البته کیه که ازدواج کنه. همین فامیل ما! از سال 83 تا حالا اصلا در اون ازدواجی صورت نگرفته! کلی هم جوان داریم.از 25 سال بگیرید تا 38 سال.میشه به این هم جواب بدید؟
  • بدون نام IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
    18 1
    تنظیم خانواده 2 رو هم اسمشو بزارن شکوه تنظیم خانواده
  • بدون نام IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
    10 1
    اگر خدمات رایگان ارائه جلوگیری از بارداری را که 20 سال طول کشید کنترل انرا به روستائیان اموزش و انواع اقسام طرح اجرا نمودید و با ان میشد یک کشور را از صفر مطلق به شاخص 5 توسعه رساند را اکنون جمع اوری و منحل کنید خودبخود جمعیت بدون ائین همسرداری و امثال ان افزایش می یابد و نیروی اماده رزم با دشمن نیز مسلما زیاد و پیروز خواهیم شد بر دشمنان با یاری خداوند متعال به شرطی که کم کم یارانه افراد تا سقف درامد 500000 تومان را قطع نکنید و بگویید مرفه بی درد اند. اصولا تمام افراد باید درامد 3 میلیونی داشته باشند مثل نروژ نه درامد 100000 تومانی توسط یارانه مثل سومالی. نیز مشخص نیست یکی از همین روزها مطرح میشود کلا یارانه منحل و خود میدانید با خود و اینکه مطالعه نشده بود و..... .
  • بدون نام IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
    9 0
    بابا می‌خواین جوونا بشن 50 یا 60 ساله که تازه چهار تا مساله‌ی ساده رو یاد بگیرن؟؟؟ به جایی که سن آموزش بهداشت جنسی رو کم کنن کلاً برچیدنش!!