سه هفته پس از پیدا شدن شیرها در تهران، جانشین فرمانده نیروی انتظامی نسبت به تهران گردی شیرها واکنش نشان داد و البته پلیس را خالی از مسوولیت برای آنها دانست.

به گزارش خبرآنلاین سردار احمدرضا رادان در حاشیه مراسم افتتاح طرح تعویض کارت های پایان خدمت و معافیت و راه اندازی سایت سرباز درباره تهران گردی دو شیر گفت: "ما استقبال می‌کنیم که سازمان‌‌های مختلف وظایف انجام نداده ما را به ما گوشزد کنند تا ما از مردم عذرخواهی کنیم اما آنچه که در رسانه مطرح شد روند پرورش، فروش و جابجایی این حیوانات به صورت غیرقانونی صورت گرفت که هیچکدام در حوزه مسئولیتی پلیس نبود. هر کس به جای سلب مسئولیت باید به دنبال از بین بردن کوتاهی‌های خود باشد و از مردم عذرخواهی کند نه اینکه فعالیت‌‌های انجام نشده خود را به دوش نیروی انتظامی اندازد."

این واکنش رادان به اظهارات اصغر محمدی فاضل، معاون محیط‌ طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط زیست است که پیدا شدن شیرها را خارج از مسوولیت سازمان محیط زیست اعلام کرده بود. او هفته گذشته در این باره گفت: "هیچ مستندی مبنی بر مسئولیت سازمان محیط زیست در مورد حیوانات وحشی در عرصه شهرها وجود ندارد. برخی از مسئولیت پیدا شدن این حیوانات به عهده کسانی است که تردد را در کشور کنترل می‌کند. زمانی که این بچه‌ شیرها توسط فردی به صورت غیرقانونی در حال انتقال بوده‌اند، طبیعتا باید در سیستم انتظامی کشور و از طریق پاسگاه‌ها و گشت‌ها کنترل صورت می‌گرفت. که این کنترل‌ها انجام نشد. با توجه به اینکه بچه‌ شیرها در داخل شهر براساس حادثه‌‌ای رها شدند، طبیعت کنترل و جمع‌آوری آنها مسئولیت شهرداری بوده است که سازمان آتش‌نشانی در این خصوص به موقع و حرفه‌ای وارد عمل شد."
پیش از این هم یکی از مدیران سازمان محیط زیست گفته بود اگر پلیس راه یدک کش اسب که حامل شیرها بوده است را در مسیر بابلسر به تهران کنترل می کرد، اصلا این شیرها به تهران نمی رسیدند و در پایتخت رها نمی شدند.

 

کشف 86 باند جعل کارت پایان خدمت

اما در این مراسم رادان از شناسایی 86 باند جعل کارت پایان خدمت و معافیت خبر داد. او گفت: "کارت‌های معافیت‌ و پایان خدمت تا قبل از هوشمندسازی قابلیت جعل داشتند. که در همین رابطه تاکنون 86 باند جعل کارت تقلبی و کسانی که از این کارت‌ها بهره می‌بردند شناسایی شده‌اند. بر اساس رایزنی‌های صورت گرفته معاون ناجا، سازمان وظیفه عمومی و ستاد کل نیروهای مسلح امیدواریم تا دو سال آینده تمامی کارت‌های معافیت و پایان خدمت هوشمند شده و دیگر اثری از کارت‌های قدیمی در دست نباشد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به آماده به اجرا بودن قانون جدید خدمت گفت: در این قانون امتیازاتی لحاظ شده که ازجمله آنها می‌توان به تبدیل سن مشمولیت از سال به ماه اشاره کرد. برای کسانی که براساس دستور به خدمت وظیفه اعزام نشده‌اند سه ماه الی شش‌ماه اضافه خدمت به همراه اعزام به مراجع قضایی در دستور کار قرار می‌گیرد. اما کسانی که تا تیرماه سال آینده خود را به مراکز اعزام معرفی کنند از هر گونه اضافه خدمت معاف خواهند بود.

به گفته رادان صدور کارت هوشمند تا سن 50 سالگی برای افراد مقدور است و افرادی که بالاتر از 50 سال سن دارند معاف از دریافت این کارت هستند.

 

خرید خدمت برای متولدان ایرانی خارج از کشور

رادان همچنین گفت: کسانی که تا پایان سال 82 در کشورهای دیگر به دنیا آمده‌اند و در همان کشورها سکونت دارند می‌توانند اقدام به خرید خدمت کنند. اما در زمینه خرید خدمت در داخل کشور ما هیچ اقدامی را در دستور کار نداریم.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 191248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۵
    28 0
    خوب است خود مسولان با قوانین به طور دقیق آشنا شوند بعد اطلاع رسانی نمایند من فرد عادی می دانم که معافیت خارج از کشوری ها برای کسانی است که تا پایان 82 خارج شده اند نه اینکه به دنیا آمده اند ولی فرمانده نیروی انتظامی نمی دانند کسی که سال 82 به دنیا آمده هنوز مشمول نیست که
  • بدون نام IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
    13 5
    چرا تبعیض؟؟! اگر خریدنی هست باید برای همه باشه نه این که برای یک قشر خاص من با این که می توانند سالی 3 ماه بایند ایران موافقم ولی با فروش سربازی به اون ها مخالفم،چرا من باید سربازی برم ولی یکی دیگه اچون که اون جا بوده بتونه سربازیشو بخره،هممون ایرانی هستیم!
  • بدون نام IR ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
    13 0
    خدا را شکر که وظیفه جمع آوری شیرها به نیروی انتظامی مربوط نیست. چرا که اگر مربوط بود، نخستین واکنش این نیرو، تیراندازی و کشتن بچه شیرها بود همانگونه که بارها با خرسهای گرسنه بیچاره نیز چنین کرده است. خیلی ممنونیم که این مسأله به نیروی انتظامی مربوط نمی شود.
  • بدون نام IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۲
    4 0
    خلاصه اینکه بستگی داره چه کسی بیاید و جایتان بنشینند یا ننشیند. وقتی فرزندت به سن سربازی برسد و دوران جنگ باشد ترجیح میدهید قانون خرید را با تبصره هایی که ایجاد میکنید مجدد مطرح و یا فرزندت در خانه به ننه اش خدمت کند و بعد از رفع تکلیف مجدد مسدود کنید. اگر قانونی بگذارید که افراد بیکار بتوانند دو بار بروند سربازی و پول از فرزند قشر مرفه بگیرند احتمال زیاد هم استقبال شود و هم اشتغال و هم درامد زایی شود و شما نیز مشکل سرباز اماده جنگ با دشمن و استکبار را نداشه باشید. مثلا 10 میلیون اگر فردی به من دهد به عوض فرزند خنگ و تپل سرمایه دار به سربازی بروم مسلما می ایم. و بعد از 2 سال از سود آن زندگی ایجاد میکنم برای خودم. به عوض اینکه 3 سال بیکار باشم و 40 جا آزمون دهم و روانی شوم و معتاد.