روزنامه کیهان نوشت:

«بخشی از نیروهای اصلاح طلب با هدف آلترناتیوسازی رژیم اسلامی به خارج آمدند و با حمایت گسترده دولت ها و رسانه های غربی هم مواجه شدند».
این خبر را پایگاه اینترنتی «اخبار روز» وابسته به طیفی از گروهک های مقیم اروپا که در فتنه سبز مطلقا از فتنه گران حمایت می کرد، عنوان کرد و نوشت: اکنون یک سال است که جنبش سبز در نتیجه علیه گفتمان انحصاری اصلاح طلبان کاملا به محاق رفته است. اما این جریان قدرت مدار از طریق رسانه های پر شمار خود و تریبون های متعددی که در داخل و خارج کشور در اختیار دارد، نه تنها هیچ نقدی بر عملکرد خود روا نمی دارد، بلکه چنین وانمود می کند که جنبش کماکان زنده است اما هاله قهرمانی ای که رسانه های «صنعت سبز» به دور سر قهرمانان خود می کشند، از جنس همان هاله ایست که در طی جنبش اعتراضی بر فراز سر موسوی و کروبی ترسیم می کردند.
«اخبار روز» می افزاید: از میانه حوادث سال 88 به خوبی پیدا بود که استراتژی جریانات اصلاح طلب در جهت دنبال کردن یک بازی دوگانه تحول یافته است؛ بر مبنای این استراتژی، اصلاح طلبان در عین وانمود کردن به پایبندی به مبارزات قانونی درون نظام، شرایط ذهنی را در جهت تحمیل خود به عنوان آلترناتیو نظام آماده می کردند در واقع فاز اولیه پروژه «آلترناتیوسازی» چندین سال پیشتر کلید خورده است؛ زمانی که بخشی از نیروهای اصلاح طلب به خارج آمدند. و به مدد امکانات مالی و سازمانی خود و با حمایت گسترده دولت های غربی، به طور نظام مند روند تخریب اپوزیسیون سنتی برون مرزی و جایگزینی آن را آغاز کردند. «آلترناتیوسازی» از قضا بخش مهم و مرسومی از سویه های نیمه پنهان سیاست خارجی دولت های غربی است. در چنین روندی و با تشدید منازعات داخلی، به تدریج بخش های دیگری از سران فکری اصلاح طلب نیز به این بازوی برون مرزی ملحق شدند؛ در کنار این طیف «بزرگان»، نسل جوانی از ژورنالیست هایی که در مکتب 8 ساله اصلاحات پرورش یافتند نیز به عنوان بدنه بوروکراتیک و اجرایی به این ساختار سیاسی در خارج پیوستند.
این گزارش می افزاید: یکدست شدن گفتمانی جنبش اعتراضی و استحاله آن به «جنبش سبز مجازی»، تا حد زیادی مرهون فعالیت های گسترده بازوی برون مرزی اصلاح طلبان در پناه فضاسازی رسانه ای دولت های غربی بود. تاثیر جهت گیری های سیاسی کما بیش هماهنگ رسانه های دولتی کشورهای غربی نظیر «بی بی سی فارسی»، «صدای آمریکا و پارازیت»، رادیو فردا، دویچه وله، رادیو زمانه و غیره را در تقویت و تثبیت اصلاح طلبان نباید نادیده گرفت ناگفته نماند که طیف هایی از درون اپوزیسیون سنتی نیز، نظیر سازمان فدائیان خلق اکثریت و اتحاد جمهوری خواهان، با مشی سیاسی سال های اخیر خود مسیر موفقیت آتی این پروژه را هموارتر کردند).
این پایگاه اینترنتی همچنین یادآور شد: تحرکات کج دار و مریز داخلی اصلاح طلبان در قالب لاس زدن های مکرر با مقوله انتخابات مجلس و نظایر آن و یا در شکل اندکی تهاجمی تر و برون مرزی آن در قالب هدایت جنبش مجازی توسط نهادهایی مانند «شورای هماهنگی راه سبز امید» و رسانه های «صنعت سبز» ( از قبیل «جرس» و «کلمه» و «ندای سبز آزادی» و «تحول سبز» و غیره) همگی در خدمت استراتژی اصلی است.
اخبار روز در نهایت نوشت: خلاصه کلام آنکه «توهم جنبش» که از طریق دمیدن رسانه ای در ابعاد «جنبش سبز مجازی» بازتولید می شود چیزی نیست جز انکار سوژه گی مردم این شبه جنبش کاذب و مهندسی شده به طور مشخص در خدمت پروژه «آلترناتیوسازی» اصلاح طلبان است. «جنبش سبز مجازی» در راستای تحقق چشم اندازهای خود به ناچار به خلق «رخداد»های تصنعی می پردازد و از دل آنها «قهرمان» تولید می کند.
/27217
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 191133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =