رادیو فردا نوشت:

در پی دعوت جدید ایران از مسئولان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای سفر به تهران و انجام گفت‌وگو، سخنگوی آژانس روز چهارشنبه گفت که احتمال انجام چنین سفری وجود دارد.
جیل تیودور، سخنگوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در پاسخ به پرسش خبرگزاری رویترز در این مورد گفت: «ما در حال بررسی احتمال انجام چنین سفری هستیم» ولی در این مورد توضیح بیشتری نداد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، علی‌اصغر سلطانیه، نماینده ایران در آژانس، روز سه‌شنبه موضوع دعوت دوباره جمهوری اسلامی از یک تیم ارشد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای سفر به تهران را تأیید کرد.
وی به این خبرگزاری گفت که مقصود از گفت‌وگوها در تهران «تلاش برای برطرف کردن ابهامات با هدف حل و فصل موضوع و متوقف کردن و به انجام رساندن این روند بی‌پایان است
دیپلمات‌ها روز دوشنبه به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته‌بودند که ایران بار دیگر از مسئولان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دعوت کرده تا برای گفت‌وگو به تهران بیایند اما در این پیام دعوت، به موضوع اساسی که شرط آژانس برای ازسرگیری گفت‌وگوها است اشاره‌ای نشده‌است.
یکی از دیپلمات‌های ارشد که نخواسته نامش فاش شود روز دوشنبه به آسوشیتدپرس گفت که نامه جدید ایران به دبیرکل آژانس در تاریخ 14 دسامبر فرستاده شده و آژانس در صورت برآورده شدن شرایطش می‌تواند برای سفر به تهران در اواخر ماه ژانویه آماده شود.
27219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 190504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =