نسیم آنلاین نوشت:

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شبکه خبری العالم، یوکیا آمانو مدیرکل آژانس در بیانیه‌ای با اعلام اينکه بازرسان آژانس اوائل هفته آينده به ايران می‌آیند، تاکید کرده که این بازرسان با 'روحیه و نگاه مثبت' به ایران می‌آیند و امیدواریم ایران نیز با یک چنین روحیه‌ای با ما همکاری کند.
آمانو در حالی همکاری بیشتر ایران را خواستار شده که جمهوری اسلامی ایران تاکنون فراتر از مقررات و پادمان های موجود آژانس، با بازرسان این نهاد بین‌المللی همکاری کرده است.
"هرمان ناکارتس " معاون مدیرکل در امور یادمان‌ها و "رافائل گروسی" دستیار مدیرکل در امور سیاسی و چند تن از بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار است طی روزهای 29 تا 31 ژانویه (نهم تا یازدهم بهمن‌)برای مذاکره بر سر برنامه هسته‌ای ایران به تهران سفر کنند.
آ مانو هفته پیش نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد : من کاملاً متعهد به همکاری سازنده با ایران درباره موضوع هسته ای این کشور هستم و ایمان دارم که تهران نیز به همین صورت در یک بستر سازنده به پیشرفت مذاکرات آتی ما کمک خواهد کرد.
در همين راستا علی‌اصغر سلطانیه، نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: امیدواریم آژانس، عزم راسخ و رویکرد حرفه‌ای خود را برای پایان دادن به 'روند غیرمنطقی فعلی' نشان دهد
وي در خصوص سفر این هیات به تهران گفت: سفر هیات عالی‌رتبه آژانس به تهران، صلح آمیز بودن فعالیت‌های ایران را ثابت می‌کند. این اقدام با هدف خنثی سازی توطئه های دشمنان در فرافکنی و ایجاد جو سیاسی و اتهامات بی اساس، و اثبات سیاست شفاف و صلح آمیز بودن فعالیت‌های هسته ای ایران انجام می‌شود.
سلطانیه ابراز امیدواری کرد که دعوت ایران از بازرسان آژانس "هرگونه ابهامی را برطرف کند و شفافیت و همکاری با آژانس را نشان دهد".
سلطانیه گفت: انتظار ما این است که اشتباهات گذشته و رفتارهای غیر دوستانه متوقف شود، ما تعامل فنی مبتنی با همکاری با آژانس خواهیم داشت و امیدواریم که آژانس عزم راسخ و رویکرد حرفه ای خود را برای پایان دادن به این روند نشان دهد.
/2929
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 195499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =