دویچه‌وله نوشت:

واکنش محتاطانه آلمان به پیشنهاد ایران برای از سرگیری مذاکرات هسته‌ای
به گفته‌ی سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان، پیشنهاد ایران برای از سرگیری مذاکرات با گروه 5+1 از سوی آلمان "به دقت ثبت شده" اما دولت این کشور نه "اعلام آمادگی مبهم"، بلکه "اقدامات مشخص و قابل اثبات" را مورد توجه قرار می‌دهد.
وزارت امور خارجه آلمان روز یکشنبه (1 ژانویه / 11 دی) در واکنش به پیشنهاد اخیر جمهوری اسلامی بار دیگر بر لزوم شفاف‌سازی برنامه‌های هسته‌ای و همچنین پایبندی به تعهدات بین‌المللی از سوی ایران تأکید کرد و در پیش گرفتن این رویه را راهی برای جلوگیری اعمال تحریم‌های بیشتر علیه جمهوری اسلامی دانست.
روز گذشته سفیر ایران در آلمان از اعلام آمادگی تهران برای از سرگیری گفت‌وگوهای اتمی با گروه 5+1 خبر داد و علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه ایران نیز این خبر را تأیید کرد.
همزمان با اظهارات تازه جمهوری اسلامی برای از سرگیری گفت‌وگوها با گروه 5+1، سازمان انرژی اتمی ایران روز یکشنبه (1 ژانویه / 11 دی) خبری را مبنی بر "آزمایش موفق" میله سوخت هسته‌ای اعلام کرد. با این حال کشورهای غربی توانایی ایران در ساخت میله‌های بارگذاری شده سوخت هسته‌ای را مورد تردید قرار داده‌اند.
به گزرش خبرآنلاين، جمهوري اسلامي ايران تا كنون نهايت همكاري را با آ‍ژانس بين المللي انرژي اتمي در چارچوب NPT داشته و صلح آميز بودن فعاليت هسته اي ايران نيز به تاييد بازرسان آژانس بين المللي اتمي رسيده است.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 192163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =