مهر نوشت:

رئیس شورای رقابت اعلام کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد در جریان هدفمندی یارانه‌ها هزینه اقشار ثروتمند 117 هزار تومان و اقشار کم‌درآمد بیش از 7 هزار تومان افزایش یافته است.

جمشید پژویان امروز در همایش اولین سالروز اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها با تاکید بر اینکه این قانون یک انتخاب نبود بلکه یک ضرورت بود، گفت: هدفمندی یارانه ها طرحی نیست که در کوتاه مدت بتواند نتایج خود را نشان دهد.

رئیس شورای رقابت اظهار داشت: بررسی ها نشان می دهد هزینه اقشار ضعیف و کم درآمد در جریان هدفمندی یارانه ها چیزی بیش از 7 هزار تومان افزایش یافته که این میزان بیشتر مربوط به افزایش قیمت حاملهای انرژی است.

وی همچنین از افزایش 117 هزار تومانی هزینه 5 درصد اقشار ثروتمند جامعه خبر داد و افزود: این انتظار وجود دارد که به تدریج هزینه های گروه های کم درآمد کاهش یابد و تعدیل شود.

پژویان با اشاره به افزایش 39 درصدی هزینه های 5 درصد ثروتمند جامعه، این میزان را برای اقشار ضعیف حداکثر 8 درصد اعلام کرد و گفت: طرح هدفمندی یارانه ها وضعیت رفاهی بین شهرنشینان و روستائیان را نزدیک تر کرده است.

رئیس شورای رقابت همچنین تاکید کرد: این طرح توانسته است بخشی از یارانه ها را از جیب شهرنشینان به جیب روستائیان منتقل کند و به صورت کلی 50 درصد روستائیان در قالب این طرح افزایش درآمد داشته اند.

/3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 190306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • تارخ IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۹
    66 8
    همین باعث مهاجرت از روستا به شهرها شده است،عواقب اون را در نظر گرفتید؟
    • ناصر IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
      3 11
      نظر دیگران که با نظر شما متفاوته مهاجرت از روستا به شهر ؟ مگه شما با این پول میتونی بری به شهرتون یا روستایی مثلا" دیدو بازدیدی داشته باشی که روستایی با این پول بیاد تهران که چی کار کنه ؟ فکر کردی یارانش بیشتر میشه ؟ خیلی از مردم هفته ها با این پول زندگی میکنن - خودت رو نگاه نکن که باید هم اندازه همون پول را دوباره هزینه کنی ؟ البته باید بگم که مباحث مطرح شده در خیلی از جاهای قابل قبوله ولی اجاره نشینی خوب برو مسکن مهر ثبت نام کن جیب خالی و پوزه عالی که نمیشه . دولت و دولتهای دیگه هم نمیتونن فکر مردم رو تغییر بدن - و این خود مردم هستند که باید فکر خودشون رو تغییر بدن - بحث ثروتمند و فقر نیست بحث تغییر در نوع زندگی برای بهتر زندگی کردنه - نه توهمی فکر کن و نه ایدآل ؟ ...................
  • بدون نام IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۹
    94 5
    7000 تومان در ماه حتما منظورشون بوده ایشون فکر کنم در ایران زندگی نمی کنند.
  • بدون نام IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۹
    104 3
    چطور ممكنه در مورد وضعيت خود ما بهتر از ما امار گوياي حقايق باشد زير بار كرايه خانه و گراني له شده ايم
    • ناصر IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
      1 22
      پول نداری و خانه نداری - برو مسکن مهر ثبت نام کن
  • فهیمه ف ک IR ۰۳:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۳۰
    21 12
    اقا رای گیری کردند که مردم ایران حذف یارانه رو می خواهند یا نه؟؟؟ از قبل همه غیر از اندکی میدانستند که عواقب این طرح چه زیانبار خواهد بود. ما به کی باید بگویییییییییم که اقا جان ما یارانه نمی خواهیم .لطف کنید به همان بنزین 100 تومانی و قیمت های قبل برگردید.
    • بدون نام IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۲
      4 2
      من با شما در عدم اجرای هدفمندی مخالفم .اما د باره شیوه اجرا وسوء مدیریت اجرا موافقم که عوارضش را مردم تحمل می کنند
  • علی IR ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۳۰
    18 3
    اینا همش آماری که از خودشون درست میکنن آیا واقعیت جامعه وضع حال زندگی من و شما نیست؟؟؟؟ پس بهتره وضعیت رو از خود مردم بپرسن نه اینکه آمار سازی کنن
  • ناصر IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
    1 10
    زیر بار چرخ توسعه ممکنه خیلی ها لح شن . این همون مباحثی هست که آقایان قبلی زدن - هدفمندی یارانه ها آماری نیست بلکه مبلغش دست خود شماست باید خودت و خانوادت رو برای خیلی چیزها تغییر بدی تا بتونی مدیریت کنی - دولت توان مدیریت همه چیز رو نداره داده به خودت تو که با یک خانواده کوچک نمتونی مدیریت کنی چرا مباحث فرعی میزنی ؟ بحث درآمد و ... نیست چون این مباحث در کشورهای دیگه هم مطرحه - باید گفت که تغییر در نگرش مردم ایجاد شده و توزیع امکانات باعث شده است که مهاجرت معکوس از شهر به روستا ایجاد بشه . ادامه یک مسیر تا لب پرتگاه بهتره یا تغییر مسیر - اگه این روند ادامه پیدا میگرد ما هم مثل یونان کشوری ورشکسته می شدیم .