معاون پارلمانی دولت به فاصله چند ساعت از قرائت گزارش تفریغ بودجه، از ادبیات این گزارش انتقاد کرد.

به گزارش خبرآنلاین، در حالی که ساعتی از قرائت گزارش کمیسیون برنامه و بودجه نگذشته بود محمد رضا میر تاج الدینی که در چند ماه اخیر بعد از حضور در مجلس به راهروی پارلمان نمی آمد، این بار ترجیح داد تا در بین خبرنگاران حضور پیدا کند و ضمن توضیح درباره دلیل تاخیر دولت در ارائه بودجه سالانه، انتقادهایش به گزارش تفریغ بودجه و کمیسیون اصل نود در رابطه با اساسنامه سازمان هدفمند سازی یارانه ها را رسانه ای کند.
در حالی که در جلسه صبح مجلس محمدرضا باهنر -رئیس جلسه- از ارجاع گزارش تخلفات دولت به قوه قضائیه خبر داد، میرتاج الدینی درباره گزارش کمیسیون اصل نود تاکید کرد که «اختلافات میان دولت و مجلس آنقدر نیست که اصلاح اساسنامه سازمان هدفمندسازی یارانه ها به قوه قضائیه ارسال شود.»
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قرائت گزارش تفریغ بودجه سال 1388 در صحن علنی مجلس اظهار داشت: نسبت به ادبیات این گزارش انتقاد داریم زیرا این گزارش به نحوی تنظیم شده بود که در ابتدا تخلفات بزرگ را اثبات می کرد، سپس در جداول مشخص می شد که دولت تنها 13 درصد تخلف داشته است.
براساس گزارش تفریغ بودجه ماده واحده قانون بودجه سال ‌١٣٨٨ کل کشور دارای ‌١٢١ بند و جزء بوده است که در ‌٤٣ بند و جزء، احکام قانونی کاملا رعایت گردیده و در ‌٧٨ بند و جزء، احکام قانونی به طور کامل رعایت نگردیده و یا اهداف مدنظر محقق نشده است. به عبارتی در ‌٣٦ درصد موارد، احکام ماده واحده به طور کامل رعایت شده و در ‌٦٤ درصد موارد، احکام ماده واحده به طور کامل رعایت نگردیده است که از این میزان ‌٤٩ درصد بخشی از حکم رعایت نشده، ‌١٣ درصد احکام کاملا رعایت نشده و ‌٣ درصد نیز اهداف قانون‌گذار محقق نشده است.
در حالی که محمدرضا باهنر نائب رئیس مجلس بعد از پایان قرائت این گزارش اعلام کرد که فرصت برای دولتمردان برای توضیح درباره این موارد فراهم است، میرتاج الدینی در مورد نحوه اجرای قانون هدفمندی یارانه در صحن علنی مجلس گفت: طبق آیین نامه مجلس باید به دولت هم فرصت بدهد تا از عملکرد خود دفاع کند اما متأسفانه چنین فرصتی به دولت داده نشد.
تاخیر بیش از یک هفته ای در ارائه بودجه سال 91 هم دیگر موضوعی بود که معاون پارلمانی رئیس جمهور بدان این چنین واکنش نشان داد که« تأخیر در ارائه بودجه به معنای مخالفت با آیین نامه مجلس نیست.»
وی در واکنش به آنچه که فشار برخی سایت ها برای ارائه لایحه بودجه در موعد مقرر خواند، گفت: دولت جلسات شبانه روزی برای بررسی بودجه دارد، اما به نظر می رسد برخی سایت ها با بزرگ نمایی تأخیر دولت به دنبال سیاسی کار و فشار مضاعف بر قوه مجریه هستند.
میرتاج الدینی با تأکید براینکه تأخیر در بودجه تنها محدود به این دولت نمی شود، گفت: طبق آمار ما 95 درصد لوایح بودجه ای که به مجلس ارائه شده به آذرماه نرسیده و عمدتاً در دی ماه به مجلس ارائه شده است.
معاون پارلمانی دولت افزود: دولت تلاش دارد، لایحه بودجه سال 1391 را سریعا آماده کرده و به مجلس ارائه دهد، در همین راستا دو جلسه رایزنی و هماهنگی میان دولت و مجلس صورت گرفته است.
وی تأکید کرد: تلاش داریم لایحه بودجه 1391 را به شکلی به مجلس ارائه دهیم که بررسی آن تا قبل از انتخابات در خانه ملت به پایان برسد. 
میرتاج الدینی در واکنش به اظهارات برخی نمایندگان مبنی بر اینکه اگر لایحه بودجه تا 15 آذرماه به مجلس نرسد، بررسی آن به سال آینده موکول خواهد شد، اظهار داشت: این فشارها و حرف ها به مصحلت کشور نیست. در گذشته هم همیشه لایحه بودجه در دی ماه ارائه شده است.
وی تأکید کرد که دولت لایحه بودجه سال 91 را زمانی به دست مجلس می رساند که با توجه به انتخابات مشکلی از نظر زمان بررسی پیدا نکند.

/27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 189246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    2 1
    چگونه است هنگام ضعف ،دولت گذشته هم در میان است لیکن هنگام نقطه قوت(اگرباشد که نیست) فقط دولت 9و10