ثبت مشخصات مُجرمان خطرناک اصفهان در سامانه «حرفه‌ای‌ها»

‫دادستان عمومی و انقلاب اصفهان از ثبت اطلاعات و مشخصات‌ کامل بیشتر مُجرمان حرفه‌ای، سابقه‌دار و خطرناک استان در سامانه ستاد مرکزی کنترل مُجرمان حرفه‌ای خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، ‫سیدمحمد موسویان اظهار کرد: اطلاعات و مشخصات‌ کامل بیشتر مجرمان حرفه‌ای، سابقه‌دار و خطرناک استان در سامانه ستاد مرکزی کنترل مُجرمان حرفه‌ای ثبت شد که این بانک اطلاعاتی با هماهنگی نیروی انتظامی، دستگاه‌های اطلاعاتی و دادستان‌های حوزه‌های قضایی، در حال تکمیل و به‌روزرسانی مُستمر است.

‫وی با بیان‌اینکه تمام مشمولان این دستورالعمل مرتب مورد رصد و پایش قرار می‌گیرند، گفت: با اجرای این طرح شاهد کاهش تکرار جرم، ایجاد امنیت و آرامش در جامعه خواهیم بود.

نظارت و رهگیری مجرمان حرفه‌ای پس از خاتمه اجرای مجازات حبس

‫دادستان عمومی و انقلاب اصفهان با تأکید بر لزوم کنترل و نظارت بیشتر بر مجرمان گفت: هدف از تشکیل ستاد کنترل مجرمان حرفه‌ای بر مبنای قانون آیین دادرسی کیفری و دستورالعمل مصوب ریاست قوه قضاییه و سند تحول قضایی، نظارت و رهگیری مجرمان حرفه‌ای پس از خاتمه اجرای مجازات حبس است.

‫وی، شناسایی مجرمان حرفه‌ای، سابقه‌دار و خطرناک، تشکیل بانک جامع اطلاعاتی، اشراف اطلاعاتی، رصد اقدامات و تحرک مُجرمانه و در نتیجه پیشگیری از تکرار جرم با ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های مسئول را از اهداف ستاد مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار کشور برشمرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1875312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =