دستاوردها در کنترل مجرمان سابقه دار قابل قبول نیست

قدرتی گفت: مجرمان سابقه‌دار و حرفه‌ای نباید از تخفیفات مرخصی برخوردار شوند چون موجب نگرانی و بدبینی مردم نسبت به نظام ‌می‌شوند و ناامنی و اضطراب را در میان شهروندان به وجود می‌آورند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ حجت الاسلام والمسلمین نورالله قدرتی در نشست ستاد کنترل مجرمان سابقه دار استان گفت: علیرغم تمامی اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته، نتایج و دستاوردهای این ستاد در کنترل مجرمان حرفه‌ای و محکومان سابقه‌دار قابل قبول نیست.
وی اضافه کرد:مجرمان سابقه‌دار و حرفه‌ای نباید از تخفیفات مرخصی برخوردار شوند چون موجب نگرانی و بدبینی مردم نسبت به نظام ‌می‌شوند و ناامنی و اضطراب را در میان شهروندان به وجود می‌آورند.
رئیس کل دادگستری استان تصریح کرد:لازم است هرچه سریع تر بانک اطلاعاتی مجرمین خطرناک جمع آوری و تهیه شود تا بتوان برنامه ریزی‌ و اقدامات موثری را برای کنترل آنها و کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام داد.
این مسوول با تاکید بر محدود شدن مرخصی‌ها یا سایر تخفیفات قانونی برای مجرمان حرفه‌ای و خطرناک، افزود: با قایل شدن این محدودیت‌ها برای مجرمان سابقه دار و خطرناک طبیعتا برای پیشگیری از وقوع جرم گام برداشته می‌شود و سایر مجرمان حرفه‌ای نیز درس عبرتی می‌گیرند تا برای برهم زدن نظم و امنیت جامعه اقدام نکنند.  
رییس کل دادگستری استان قزوین گفت:مجرمان حرفه‌ای و شرور حتی پس از اتمام دوره زندان و محکومیت هم باید با نظارت قضایی آزاد شوند تا هم خیال مردم از باب امنیت در جامعه حفظ شود و هم اینکه دیگر این افراد به فکر قانون شکنی و تخطی از قانون نیفتند.
قدرتی با بیان اینکه نیروی انتظامی باید مجرمان حرفه‌ای، سابقه‌دار و خطرناک را به دستگاه قضا معرفی کند، افزود: لیست این افراد باید به تایید مراجع مذکور در دستورالعمل برسد تا با کار کارشناسی برای ارتقای امنیت جامعه گام برداشته شود.
وی اضافه کرد: هم اکنون حدود ۳۸ درصد مجرمان زندان قزوین حرفه‌ای هستند یعنی سه جرم به بالا دارند و باید شرکای آنها و گلوگاه‌های وقوع جرایم را شناسایی کنیم تا شاهد بازدارندگی اقدامات صورت گرفته باشیم.

48 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1455858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =