ایجاد امنیت اولویت دستگاه قضایی است

رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: ایجاد امنیت در اولویت کار دستگاه قضایی قرار دارد و در اجرای عدالت بدون هیچگونه ملاحظه و مماشاتی برابر قانون با مجرمین برخورد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین نورالله قدرتی، رییس کل دادگستری استان قزوین در سومین نشست ستاد کنترل مجرمان حرفه‌ای، سابقه‌دار و خطرناک، اجرای کامل دستورالعمل کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار را ضرورتی اجتناب ناپذیر در راستای ارتقای شاخص امنیت اجتماعی برشمرد و گفت: با اتکا به برنامه ریزی دقیق و توسعه زیرساخت های لازم به منظور تقویت سامانه های کنترل و پایش می توان علاوه بر پیشگیری و مراقبت، از تکرار اعمال مجرمانه نیز جلوگیری کرد.
رییس کل دادگستری قزوین گفت: بحث ایجاد امنیت در اولویت کار دستگاه قضایی قرار دارد و در اجرای عدالت بدون هیچگونه ملاحظه و مماشاتی برابر قانون با مجرمین برخورد می شود.
او گفت: ضرورت حفظ نظم و امنیت عمومی اقتضا می کند که این گروه از مجرمین همواره تحت کنترل و نظارت نیروی انتظامی و سایر ضابطین دادگستری قرار داشته و از وقوع جرم مجدد توسط آنان جلوگیری شود. 
قدرتی بیان کرد: لیست مجرمان حرفه‌ای، سابقه‌دار و خطرناک باید توسط دستگاه‌های ذیربط در استان از جمله نیروی انتظامی، سپاه، اطلاعات بررسی و تهیه شود تا با کمک آن بتوانیم اقدامات پیشگیرانه و کنترلی را به انجام برسانیم.
او افزود: با انجام این کار ضابطان قضایی نسبت به آزادسازی با قرار وثیقه و حتی صدور رای قطعی و غیرقطعی نیز مطلع شده و می‌توانند در صورت بروز هرگونه مشکل در اسرع وقت ورود به موقع پیدا کرده تا اشد مجازات با این دسته از مجرمان صورت بگیرد.
رییس کل دادگستری قزوین گفت: حداقل ٧٢ساعت قبل از آزادی مجرمان، باید مراتب توسط سازمان زندان ها از طریق بانک اطلاعاتی به ضابطان ذی ربط اعلام شود تا پیگیری و اقدامات نظارتی به بهترین شکل ممکن در برابر آنها صورت بگیرد.
مقام ارشد قضایی استان گفت: لازم است مسئله اشتغال این افراد به صورت فوق‌العاده مورد رسیدگی قرار گیرد، چراکه باید خانواده مجرمان از همان ابتدای ورود به زندان تحت مراقبت باشند تا در صورت نیاز تحت پوشش نهادهای حمایتی و کمک‌های دولتی قرار گیرند. 
رییس کل دادگستری استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: باید تمامی اقدامات یاد شده در نهایت منجر به کاهش جمعیت مجرمان در جامعه شود و این افراد همچنین درس عبرتی برای دیگران شوند و در عین حال نیز همه اقدامات نظارتی، کنترلی و حمایتی باید به بهترین شکل ممکن انجام شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1464071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =