کتاب‌های «یادداشت های زیرزمینی، زیارت‌نامه‌ مرغ سحر و همخوانی دختران خرداد ماه، ارمیا، زنی با چکمه ساق بلند سبز، 365 فعالیت و سرگرمی و جادوی فکر بزرگ و...» از سوی ناشران پرفروش‌های پایتخت در هفته گذشته شناخته شدند.

به گزارش خبرآنلاین، کتاب های «یادداشت های زیرزمینی، خلاصه تاریخ هنر، هملت » از انتشارات علمی فرهنگی، «ایراندخت، خانه‌روبرو» از نشر آموت، «زیارت‌نامه‌ مرغ سحر و همخوانی دختران خرداد ماه، لب بر تیغ» از نشر چشمه، «کنستانسیا، فرهنگ اساطیر کلاسیک» از نشر ماهی، «ارمیا، تهران، کوچه‌اشباح» از نشر افق، «زنی با چکمه ساق بلند سبز، دالان بهشت» از انتشارات ققنوس، «شیخ فضل‌الله نوری و مشروطیت، شهر، سیاست و اقتصاد در عهد ایلخانان» از انتشارات امیرکبیر، «48 لالایی برای 4 فصل، 365 فعالیت و سرگرمی» از انتشارات قدیانی، «هم خونه» از انتشارات پرسمان و «جادوی فکر بزرگ، به دنبال ژاندارک» از انتشارات مروارید در هفته گذشته در لیست پرفروش های پایتخت قرار داشتند.

 

ساکنان پایتخت برای تهیه این کتاب ها‌‌‌‌ کافیست با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب ها را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. سایر هموطنان نیز با پرداخت هزینه ارسال پستی، می توانند تلفنی سفارش کتاب دهند.

 

 

 

 

نام کتاب

نویسنده/ مترجم

ناشر

قیمت (تومان)

درباره کتاب

یادداشت های زیرزمینی

داستایوسکی/ رحمت الهی

علمی فرهنگی

3000

در میان آثار داستایوسکی یادداشت های زیرزمینی آیینه تمام نمای روزگار ما و نقد حال انسان بیمار آخرالزمان است که بیماری تا عمق وجودش ریشه دوانیده است، ولی او هم چنان از باور آن سر باز می زند.

ایراندخت

بهنام ناصح

آموت

4500

رمان «ایراندخت» داستانی عاشقانه است که ماجرای آن در اواخر دوران ساسانی می‌گذرد. قهرمانان اصلی این داستان «روزبه» و «ایراندخت» یکی در سودای یافتن حقیقت و دیگری در انتظار معشوق، سفری را در بیرون و درون خود آغاز می‌کنند که سرانجام به تحول شخصیتی در آن‌ها می‌انجامد.

زیارت‌نامه‌ مرغ سحر و همخوانی دختران خرداد ماه

سیدعلی صالحی

چشمه

2000

این مجموعه شامل 12 شعر است که شاعر آنها را از میان شعرهای سه سال اخیرش برگزیده است. «بی‌بازگشت»، «بام‌ها، کوچه‌ها، کلمات»، «تا»، «از تخیل تو که پرده‌دار کاتب من است» و «قصه آخر شب» عنوان شعرهای این مجموعه هستند.

کنستانسیا

کارلوس فوئنتس/ عبدالله کوثری

ماهی

2400

در بخشی از کتاب می خوانیم: «چه فکر می کنی درباره مردی که یک روز صبح از خواب بیدار می شود و می بیند تبدیل به حشره ای شده و آن وقت در راه آهن اسپانیا هم کار می کند؟ به نظر تو این به زیان ادبیات بود یا به سود راه آهن؟ کنستانسیا فکر می کند و می گوید: قطارها سر وقت می رسیدند اما بدون مسافر...»

ارمیا

رضا امیرخانی

افق

5000

رمان، داستان جوانی متمول است که با مخالفت پدر و مادر به جنگ می رود و همسنگر و دوست او در روزهای پایانی به طور ناگهانی شهید می شود. ارمیا حاضر به بازگشت نیست که پدر به دنبال او می آید و...

زنی با چکمه ساق بلند سبز

 

مرتضی کربلایی لو

ققنوس

2000

داستان‌های این مجموعه نگاهی تازه به مسائل و اتفاقاتی دارند که در زندگی روزمره ما رخ داده یا می‌دهند. در داستان اول این مجموعه نگارنده از جنگ می‌گوید: گزارشگر یک روزنامه که نزدیک به بیست سال در اروپای غربی زندگی کرده، حالا به ایران برگشته است، چرا که مادرش در حال احتضار است.

شیخ فضل‌الله نوری و مشروطیت

مهدی انصاری

امیرکبیر

5700

هدف نگارنده در این کوشش، تحقیقی در خط‌مشی فکری، نقش مؤثر شیخ فضل‌الله در مراحل مختلف جنبش مشروطیت، مروری بر باورهای فقهی و استنباطات اجتهادی و اصولی وی و دیگر مجتهدان هم‌عصر او در عراق و ایران در مورد حاکمیت نظام جدید و مشروطیت در برخورد با شریعت است، که بر آن اساس حرکت «مشروعه‌خواهی» پی‌ریزی شد.

48 لالایی برای 4 فصل

مریم اسلامی

قدیانی

2500

مجموعه حاضر (چهار جلد در یک مجلد) مشتمل بر 48 لالایی است که در چهار بخش تحت عنوان 12 لالایی بهاره، 12 لالایی تابستانه، 12 لالایی پاییزه و 12 لالایی زمستانه به چاپ رسیده است. هریک از لالایی‌ها حاوی مطالبی متناسب با فصل مربوطه است.

هم خونه

مریم ریاحی

پرسمان

7000

داستان زندگی دختر جوانی به نام یلدا است که بنا به خواست پدرخوانده خودبه نام حاج رضا به صورت شش ماهه موقتا با پسر او شهاب ازدواج می‌کند تا مانند دو همخونه در کنار هم زندگی کنند و در مقابل ثروت پدر به صورت نصف نصف بینشان تقسیم شود اما...

جادوی فکر بزرگ

دکتر دی شوارتز‌/
ژنا بختاور 

مروارید

3500

این کتاب در زمینه روانشناسی و موفقیت تدوین شده است و در آن راهکارهایی برای غلبه بر شکست و موفقیت در عرصه‌های مختلف زندگی، می توان یافت.

هملت

ویلیام شکسپیر/
مسعود فرزاد

علمی فرهنگی

3800

موضوع این نمایش‌نامه سرگذشت غم‌انگیز هملت شاهزاده جوان دانمارک است. پدرش، پادشاه دانمارک، به دست برادر خود کلادیوس در نهان کشته شد و کلادیوس با این جنایت تاج و تخت و همسر برادر را غصب کرد. هملت از این راز آگاه می‌شود و به خون‌خواهی پدر کمر بر می‌بندد.

خانه‌روبرو

حسن کریم‌پور

آموت

8500

موضوع این رمان، مهاجرت از شهرستان به تهران است. دو دختر دانشجو از شهرستان به تهران آمده‌اند و یکی از آن‌ها با پسری که در خانه روبه‌رو زندگی می‌کند و هر روز ویولون می‌زند، آشنا می‌شود‌، ازدواج می‌کند و راهی خارج از کشور می‌شود...

لب بر تیغ

حسین سناپور

چشمه

4000

داستان درباره سمانه دختری است که با پدر و نامادری جوانش زندگی می‌کند و گروهی می‌خواهند (به دلایلی) او را بربایند اما پسر موتورسواری که همیشه سر راه سمانه سبز می‌شود او را به قیمت کشتن دو نفر از ربایندگان نجات می‌دهد و... اما قصه همین نیست و ادامه پیدا می‌کند با خونخواهی دوستان ربایندگان و با شرح رابطه نامادری سمانه با آنها و با موتورسوار و...

تهران، کوچه‌اشباح

سیامک گلشیری

افق

2500

دربخشی از داستان می خوانیم: «کیف سیاه رنگ را گذاشت روی زانویم. بعد بی‌آن‌که نگاهم کند، گفت اتفاق وحشتناکی برایش افتاده است. گفت همه‌اش توی همین کیف است و از ماشین پیاده شد.هنوز در را نبسته بود که سرم را خم کردم و: «می‌تونم اسم‌تونو بپرسم؟» سرش را خم کرد و خیلی آهسته گفت: «دراکولا»...

365 فعالیت و سرگرمی

فائزه شکری
شیما فتاحی

قدیانی

6500

این کتاب فعالیت‌هایی مانند بازی ـ ریاضی و رنگ‌آمیزی را در خود دارد که در کتاب درسی ریاضی ابتدایی نیز برخی از این سرگرمی‌ها آمده‌اند.

به دنبال ژاندارک

ژان میشل دُکِکِر فِرگون/بیتا شمسینی

ققنوس

3500

این کتاب حکایت مبارزه‌ها، پیروزی‌ها و محاکمه ژاندارک است که یکی از شخصیت‌های مهم تاریخ فرانسه به شمار می‌رود. با خواندن روایت زندگی او، با جامعه فرانسه در پایان قرون وسطی آشنا می‌شویم.

فرهنگ اساطیر کلاسیک

مایکل گرانت، جان هیزل‌
رضا رضایی

ماهی

18000

فرهنگ اساطیرِ کلاسیک (یونان و روم) کتابی مرجع است. آن‌چنان که در پشت جلد این کتاب عنوان شده، این اثر مرجع کاملی برای شناخت اساطیر یونان و روم است. این کتاب 2000 مدخل تشریحی دارد.

خلاصه تاریخ هنر

پرویز مرزبان

علمی فرهنگی

7500

کتاب به شرحی موجز در زمینه تاریخ هنر و عرضه شماری از آثار هنری از تمدن‌های بزرگ باستانی تا اقوام کوچک و بومیان و جزیره‌نشینان گمنام پرداخته است.

شهر، سیاست و اقتصاد در عهد ایلخانان

سیدابوالفضل رضوی

امیرکبیر

8500

این اثر با در نظر داشتن تأثیر دوران هجوم مغول بر چگونگی ساختار حیات شهری عصر ایلخانان، میان دوره هجوم و عصر حکومت‌گری مغول‌ها فرق می‌گذارد و وجوه ساختاری شهر، سیاست و اقتصاد را در پرتو ملاحظات خاص این عهد بررسی می‌کند.

دالان بهشت

نازی صفوی

ققنوس

8500

داستان‌ زندگی‌ دختری‌ که‌ بنابه‌ تصمیم‌ والدینش‌ ازدواج‌ می‌کند، خیلی‌ زود شکست‌ می‌خورد و...

 

291/60

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 186579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =