۰ نفر
۲۶ آبان ۱۳۹۰ - ۱۹:۱۹

این هفته جلسه کمیسیون آموزش با حضور حسین نادری‌منش معاون آموزشی وزیر علوم تشکیل شد تا به موضوع تحول در رشته علوم انسانی بپردازد.

قرار است که تحول در علوم انسانی همراه با کارگروه ویژه‌ و کمیته‌های متعددی با به کارگیری ظرفیت‌های موجود در دانشگاه‌ها آغاز شود که این تحولات با اولویت تغییر در 38 رشته تحصیلی و 380 ماده درسی انجام خواهد شد. وزارت علوم اعلام کرده این کمیته‌ها مطابق تغییر رشته‌ها، تغییر متون درسی و عنوان دروس فعالیت‌ می کند و تحولات لازم را به عرصه اجرایی شدن می رساند.

درباره این جلسه حسین نادری منش معاون آموزشی وزارت علوم به خبرآنلاین می گوید: در 13 رشته خاص علوم انسانی تحول جدی داشتیم که در شورای تحول نیز مطرح شده است. همچنین پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی 38 سرفصل و پژوهشگاه حوزه و دانشگاه قم نیز 50 سرفصل از سرفصل های بازنگری شده علوم انسانی را به ما خواهند داد.

نادری منش همچنین گفت: این وزارتخانه شاخص های جدیدی برای ارزیابی و بازنگری علوم انسانی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی تعریف و آنها را در قالب سه محور غنی سازی، بومی سازی و ارزش مداری تعریف کرده است. از همه دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی هم طی نامه ای خواسته شد که سرفصل های دروس علوم انسانی بیش از پنج سال گذشته خود را بعد از بازنگری برای این وزارتخانه ارسال کنند.
47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 185336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =