محسن خلیلی عراقی، در نشست کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق تهران عنوان کرد در قدیم وقتی کسی مریض می شد او را کتک می زدند تا جن از بدنش بیرون برود و خوب شود. این همان کاری است که امروز با تولید انجام می شود

محسن خلیلی عراقی خطاب به مسئولان بورس کالا که در نهمین نشست کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق تهران حضور یافته بودند از همه فعالان اقتصادی خواست تا با فرهنگ سازی و حضور در بورس برای خرید یا فروش کالا فرهنگ بورس را در کشور جا بیندازند و آن را به مسئولان دولتی نیز دیکته کنند.

خلیلی با اشاره به سال های دور و روش های غیرعلمی و خرافی گفت: «در قدیم وقتی کسی مریض می شد او را کتک می زدند تا جن از بدنش بیرون برود و خوب شود. این همان کاری است که امروز با تولید انجام می شود».

محسن خلیلی ادامه داد: «متاسفانه دولت حاضر است برای رسیدن به اهداف خود هرکاری انجام دهد. حتی حاضر است صنایع ورشکست شود. دولت می خواهد طرح هدفمندی یارانه ها را اجرا کند اما تورم نداشته باشد. این کار امکان پذیر نیست مگر با سرکوب قیمت و فشار مضاعف به صنایع.»

خلیلی با اشاره به انداختن نانواها در تنور در زمان شاهان قاجار و شلاق زدن کسبه در زمان رضاخان پهلوی گفت: «کنترل قیمت 50 سال است که منسوخ شده است. دولت باید دست از قیمت گذاری بردارد چرا که تعیین قیمت اقتصاد را معدوم می کند».
/39/39

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 185212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۵
    1 0
    بله همانطوریکه به عرض رسید من به نوبه خود حاضرم به والله قسم هر روز کتک را از مسولین ومتولیان امر بخورم ولی صنعت کشورم قربانی اجنبی ها نشود کاری که مسولین طی دولت نهم تا امروز نمودند حداقل در صنف خودم عرض میکنم در واقع برای اجنبی اشتغالزایی نموده اند ما مسلمانیم چرا باید اشتغال در کشور ما از بین برود وجوانان ما بیکار واز ناخن پا تا موی سر مان ازچین و.. وارد شود .11
  • بدون نام IR ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۵
    1 0
    آقای محسن خان خلیلی ما سالها در رکاب شما بودیم آخه قیمت هم میدهد که بدرد اجرا نمیخورد البته در مورد گاز میخوان کنترل کنن که قیمتی که میدن اجرا بشه اما در مورد سایر اقلام هر جا و هر سوپری فرضا یک بسته بیسکویت را هر جور بخواهند میفروشند دیکته کردن هم فایده ندارد!