نماینده دائم ایران در سازمان ملل در مورد تبعات ارائه قطعنامه علیه جمهوری اسلامی ایران در مورد اتهام ترور سفیر عربستان به مجمع عمومی این سازمان هشدار داد.

به گزارش خبرآنلاين، متن پيش‌نويس قطعنامه‌اي از طرف آمريکا و عربستان در محکوميت اتهام توطئه ترور سفير عربستان سعودي در دبيرخانه سازمان ملل ثبت و توزيع شد.
در پاسخ به اين اقدام، محمد خزاعي، سفير و نماينده دايم جمهوري اسلامي ايران نزدسازمان ملل متحد در نيويورک در نامه‌اي به رييس مجمع عمومي و دبيرکل اين سازمان و کليه نمايندگي‌هاي مقيم نيويورک نسبت به تبعات اين اقدام هشدار داد.
وي ارايه پيش‌نويس قطعنامه در خصوص طراحي و اقدام به ترور سفير عربستان در مجمع عمومي سازمان ملل را در نوع خود بي‌سابقه و آن را بدعتي خطرناک، غيرقابل قبول و باعث هتک حيثيت آن سازمان دانست.
گزيده نامه خزايي به بان کي مون را بخوانيد:
·         آمريکا با ارايه پيش‌نويس قطعنامه‌ا‌ي که صرفا بر مبناي ادعاهاي نادرست عليه يک عضو ديگر سازمان ملل متحد شکل گرفته، هيچ هدفي جز پيشبرد سياست‌هاي کوتاه‌بينانه خود از طريق استفاده ابزاري از مجمع عمومي اين سازمان ندارد.
·         رويه مجمع عمومي سازمان ملل در طول حيات خود اين‌گونه نبوده که اجازه دهد پيش‌نويس قطعنامه‌اي بر مبناي ادعاهاي بي‌اساس ارايه شود و يا مورد توجه قرار گيرد.
·         چنانچه مجمع عمومي اين سازمان اجازه دهد هر پيش‌نويس قطعنامه‌اي در خصوص هر مساله نامربوطي مورد توجه قرار بگيرد، مشابه آن‌چه که توسط آمريکا پيشنهاد شده است، در آينده اين ارگان اصلي سازمان ملل متحد به جاي اين‌که مکاني براي ارتقاء انسجام و همبستگي دولت‌هاي عضو باشد، به محلي براي طرح ادعاهاي بي‌اساس تبديل شده و پيش‌نويس قطعنامه‌هاي بي‌شمار ديگري در رابطه با مسايل خصمانه ديگري مطرح خواهد شد؛ بنابراين بايد از از بروز چنين اتفاقاتي جدا خودداري کرد.
·         هشدار مي دهم در صورت پيگيري چنين موضوعي بدون شک، نقش، توانمندي و اعتبار مجمع عمومي به عنوان عالي‌ترين ارگان سياسي سازمان ملل متحد تضعيف خواهد شد. اين اقدام تهديدي براي امنيت بين‌المللي و منطقه‌اي است.
·         تبليغات گسترده آمريکا عليه جمهوري اسلامي ايران، همراه با ايراد اتهامات بي‌پايه حاکي از نيات مغرضانه و خصمانه عليه ملت ايران است. اين اتهامات از سوي دولتي متوجه ايران است که براساس مدارک محکمي که بخشي از آن‌ها به سازمان ملل نيز ارايه شده است، از بسياري از اقدامات تروريستي عليه ملت و دولت ايران حمايت كرده است.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 185155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =