افزایش ۳ برابری تولید قطعه‌های انتقال مذاب در چهار محال و بختیاری

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت:بزرگترین کارخانه تولیدآجر نسوز کشور در چهارمحال و بختیاری با تامین مواد نسوز صنایع فولادی نقش موثری در خودکفایی و جلوگیری از خروج ارز از کشور دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، فضل ا... رحمتی افزود: هم اکنون چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، اصفهان، تبریز و یزد از استان‌های تولید کننده آجر نسوز در کشور هستند که موجب خودکفایی ایران در تولید این محصول شده اند و کارخانه آجر نسوز سفیددشت در چهارمحال و بختیاری رتبه نخست تولید این محصول را در کشور و خاورمیانه دارد.

مدیرعامل شرکت دیرگداز زاگرس سفیددشت هم گفت: امسال ۳۵ هزار قطعه مورد نیاز کارخانه‌های فولادی در این واحد صنعتی تولید شده است و ۸۰ هزار قطعه دیگر هم در دست تولید قرار دارد

فرهی افزود: با فعالیت این کارخانه، واردات این قطعات ازآلمان و اتریش تا ۹۵ درصد کاهش یافته است

وی افزود:با فعالیت کارخانه دیرگدازهای ویژه زاگرس، ایران در زمره پنج کشور تولید کننده در زمینه قطعات ویژه نسوز قرار گرفت

فرهی گفت: در ساخت این قطعات از ترکیبات آلومینا-کربن، زیرکونیا کربن و منیزیا - کربن استفاده می‌شود که نیازهای مختلف مشتریان را مانند کاهش میزان گرفتگی، مقاومت در برابر خوردگی، عمر بالا و کاهش حوادث پوشش می‌دهد.

گفتنی است، مقاومت به شوک‌های حرارتی، سوزندگی آتش و خوردگی شیمیایی از مهمترین ویژگی‌های آجرهای نسوز با کیفیت و استاندارد است؛ کیفیت آجرهای نسوز سفیددشت در مقایسه با کشورهای اروپایی و ژاپن برابری کند.

کارخانه آجر نسوز مهرگداز در شهرک صنعتی سفیددشت به فاصله ۴۵ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری با تولید انواع فرآورده‌های نسوز از ۱۷ سال پیش وارد بازار داخلی شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1834391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =