بقای تحریم ها به نفع چه کسانی است؟ /تکنیک جریان های سیاسی برای کسب رای

خبرآنلاین در گزارشی به بررسی رویکرد جریان های سیاسی پرداخته که از «نعمت تحریم» برای جذب آراء انتخاباتی رای دهندگان ناآگاه بهره برداری می کنند.جریان هایی که در علم سیاست به «احزاب باد» معروف اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، برای برخی جریان های سیاسی، تحریم زمانی نعمت است تا قدرت را در اختیار داشته باشند و زمانی که در قدرت نباشند، جریان رقیب را از رفع تحریم ها منع می کنند و همزمان سوء مدیریت آنها را در اداره وضع موجود، به چالش می کشند. بقای تحریم ها، فرصت مناسب تا انتخابات بعدی، به آنها می دهد تا رقیب سیاسی را برای برطرف نکردن تحریم ها سرزنش کنند. غافل از آنکه انباشت و رسوب پیامدهای اقتصادی و سیاسی ناشی از تحریم ها، آسیب های جبران ناپذیری را به کشور وارد می کند.

در چنین شرایطی، شناخت تکنیک جریان های سیاسی برای کسب رای، از آنجا اهمیت دارد که این گروه ها و افراد، به فراخور موقعیت های انتخابات، نظرات خود را به گونه ای مطرح می کنند تا در نتیجه نهایی، رقیب آنها هدف حمله قرار گیرد. تکنیک هایی که هدف آن، سوق دادن مردم به سمت منافع شخصی با روکش مصالح عمومی است و استمرار تحریم ها، تضمین کننده منافع حزبی و شخصی این افراد است.

این جریان ها در شرایط فقدان قدرت، با برچسب زدن به رقبایی که خواهان اصلاحات اقتصادی از مسیر سیاست خارجی و رفع تحریم ها در مذاکره با کشورهای تحریم کننده هستند، تحریم ها را «نعمت» توصیف کرده، تا از این رهگذر، با بسیج توده های ناآگاه، علت مشکلات را، نه پیامدهای اقتصادی تحریم بر معیشت مردم، بلکه حضور سیاستمدارانی بازنمایی کنند که رقیب سیاسی آنها در انتخابات هستند.

خبرآنلاین در گزارشی با عنوان «استراتژی «احزاب باد» برای پیروزی در انتخابات مجلس» به بررسی این جریان ها در ایران پرداخته و تلاش سیاسیون برای اثرگذاری بر انتخابات مجلس1402 را بررسی کرده است.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1811638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =