۲۱ نفر
۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۱
قالیباف و دار و دسته اش با عربستان چه مشکلی دارند

خب این اولین بار نیست که یکی از جدی ترین منتسبان و منتصبان قالیباف به عربستان حمله می کند. این بار البته خیلی جدی تر از گذشته.

آقای قاسمیان که مدیریت کتابخانه، موزه و اسناد مجلس را عهده دار است نابودی اسرائیل را تا سه سال دیگر وعده می دهد و قاطعانه می گوید بعد از آن ما با عربستان وارد جنگ خواهیم شد و مکه را فتح خواهیم کرد. به همین صراحت. این که رئیس کتابخانه مجلس که قاعدتا باید شخصی اهل علم و پژوهش باشد در مقام یک پیشگو ظاهر می شود خیلی مهم نیست. نمی شود رئیس مجلس آقای قالیباف باشد و رئیس کتابخانه مجلس رسول جعفریان.

بالاخره باید همه چیزمان به همه چیزمان بیاید که خوب هم می آید. البته الحق و الانصاف حاج آقای قاسمیان چندان هم از هنر بی بهره نیست و دست کم صدای خوشی دارد اما اگر صرفا صدا معیار باشد زیر پل خواجوی اصفهان بعد از ظهر پُر می شود از صداهای خوشی که گاه هوش از سرت می رباید. از کودک و نوجوان و جوان بگیر تا میانسال و کهنسالِ خوش صدا آن جا جمع می شوند و هنر خود را به معرض نمایش می گذارند. هنرمندانی که همه چیز دارند الا طالعِ سعد. و کیست که نداند آن چه تعیین کننده است طالع آدمیزاد است و نه هنر که تاج سر آفرینش است. به قول خواجه شیراز: جُوی طالع ز خرواری هنر بِه. بگذریم.

دولت آقای رئیسی همه زورش را می زند تا ارتباط با کشوری را که عده ای معتقدند معدودی از هواداران آقای قالیباف برهم زننده اش بوده اند بهبود بخشد و آن وقت درست در همین وقت سر و کله آقای قاسمیان پیدا می شود، عجیب نیست؟ آن هم در آستانه برگزاری یک مسابقه فوتبال با عربستانی ها که با بدبختی رضایتشان را گرفته ایم؟ چرا وقتی دستگاه دیپلماسی نظام بسیج شده است تا ثابت شود همه چیز عادی است،یک مقام رسمی که از قضا از نزدیک ترین افراد به رئیس مجلس است از جنگ با عربستان سخن می گوید؟

یادمان نرود که قبلا هم شبیه همین دار و دسته از بانیان اصلی حمله به سفارت بودند و علی رغم موضع روشن و صریح رهبر انقلاب در مخالفت با چنین عمل غلطی حتی یک بار هم اعلام پشیمانی نکردند.آیا دار و دسته قالیباف با عربستانی ها مشکل ایدئولوژیک دارند؟ یعنی مشکلشان آن قدر جدی است که صلاح ملک و مملکت هم حالی شان نیست و به هر قیمتی می خواهند به اهداف ایدئولوژیکشان دست پیدا کنند؟

بی خیال. قالیباف و ایدئولوژی؟تعدادی از تندروها او را تکنوکرات می خوانند و بعضی از هوادارانش دوست دارند او را رضاخان بچه حزب الهی ها خطاب کنند اما قالیباف هرکه هست و هرچه هست با دولت های قانونی و مستقر در جمهوری اسلامی سر سازگاری ندارد. دست کم از زمان پس از جنگ.از زمان آقای هاشمی تا امروز. برایش فرقی هم نمی کند دولت مستقر متعلق به کدام جبهه باشد. حرف هایش را در باره آقای رفسنجانی شنیده ایم و نیاز به تکرار نیست. حسن روحانی در کارزار انتخاباتی اش او را رسما به اقدام به طراحی لوله کردن دانشجویان متهم کرد و او هیچ پاسخی نداد. یعنی در زمان خاتمی هم بیکار نبوده و در بزرگ ترین تنش بین دانشجویان و نظام نقشی جدی ایفا کرده. در زمان معجزه هزاره سوم هم حتما آن فایل مشهور را به یاد دارید که پیش از همه احمدی نژاد را به انحراف متهم کرد و یکی از وزرایش را دائم الخمر خواند. در زمان انتخابات ۸۸ هم آن قدر دو دره بازی درآورد که عده ای به او تاختند و او را متهم به حمایت از میرحسین موسوی کردند. در دولت روحانی هم که شمشیر را از رو بست و علاوه بر غوغای مرغ بیست و پنج هزار تومانی ماجرای حمله به سفارت عربستان تدارک دیده شد و آن شد که دیدید و دیدیم. و حالا هم دار و دسته اش کمین کرده اند برای زدنِ دولت سیزدهم. منافع ملی و مصلحت مملکت و مردم بیچاره ای که باید هزینه لاف و گزاف امثال آقای قاسمیان را بدهند هم طبق معمول فدای سرِ سوداهای آقای قالیباف.

آیا همه مواردی که بر شمردم می توانند اتفاقی رخ داده باشند؟ خدا کند من اشتباه کرده باشم اما این ماجرای آخری شوخی بردار نیست. سیسمونی گیت نیست که بگوییم دشمن آن را طراحی کرده برای تخریب رئیس انقلابی مجلس. حتی ماجرای شاسی بلندها هم نیست. مسئله حتی دولت سیزدهم هم نیست.می توان مخالف رادیکال این دولت بود اما رفتارهایی از این دست در چارچوب دشمنی هم جا نمی گیرد. طرف رسما دارد از جنگ با عربستان سخن می گوید و مملکت را دچار بحرانی اساسی می کند. یعنی آقای قالیباف متوجه نیست این رفتارهای هولناک چه می تواند بر سر این سرزمین بیاورد؟ باورم نمی شود.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1811510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 35
  • نظرات در صف انتشار: 91
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    8 0
    قاسمیاااااان...... تو چرا؟؟؟
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    18 0
    سید! مهم نیست که وعده چه چیز را داده مهم این است که قالیباف و یارانش عشق وعده دادن را دارند. مرور کن ادعاهای کاپیتان در دو انتخابات ریاست جمهوری را درباره این که ظرف فلان مدت فلان کار را می کنیم و فلان اتفاقات می افتد و بعد که به قدرت رسید با ندانم کاری اوضاع را وخیم تر از قبل کردند. قالیباف علاقه ویژه ای به جمع کردن بورها اطراف خود به عنوان مشاور و معاون دارد و بس
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    1 0
    وقتی کتابخانه مجلس از استاد رسول جعفریان به طلبه خام اندیش غلامرضا قاسمیان می رسد انتظار حرف پخته ای را داری که حاصل مجاهدت های کتابخانه ای و تاریخ خوانی است؟ با عذرخواهی از محضر استاد گرامی رسول جعفریان بابت این قیاس مع الفارق هر چند که در مثل جای مناقشه نیست.
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    16 2
    خواندنش هم دردناک است سید: «نمی شود رئیس مجلس آقای قالیباف باشد و رئیس کتابخانه مجلس رسول جعفریان»
  • علی IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    0 0
    باند قالیباف حرف های بی منطق
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    14 0
    احسنت برشما و ب احسنت برترز طفکر شما که اورا با درود بی پایان بر نوشتارت
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    19 0
    خیلی خوب خیلی قشنگ‌‌‌اقای قالیباف را نقد کرده بود
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    8 0
    صلح ارامش درجهان ارزو س افسوس
  • ناصر IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    21 0
    قبلا هم گفته بودم حاکمان ودولتمردان ومدیران حال حاضر ایران موضع مشخصی درهیچ کاری ندارن و به زودی با عربستان دچارچالش خواهند شد این سخن نسنجیده قاسمیان تازه اول راه جهت انزوای بیشتر ایران هست
  • ناشناس IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    31 1
    عربستان را ولش کن،بپرس با ملت ایران چه مشکی دارند؟!
  • ناشناس IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    30 0
    کاسبان تحریم, همیشه از ایجاد تبادل منطقه ای و جهانی و احیای برجام به شدت وحشت دارند,
  • داود IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    14 0
    خدا به شما توفیق دهد. مثل همیشه طنز تلخ گزندة منطقی.
  • ناشناس IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    24 0
    دقیقاً.فکرمیکندمی تواندبه عربستان حمله کند.این ازروی کینه ونفرت نه ازروی مسلمان بودند.وبعدایران باید ۲ملیاردمسلمان سنی طرف شود که ریختنن خون شیعه برای آنهاحلال است.تاچندسال دیگر سیاست دنیا دردستان عربستان می چرخد.خداوندرهبری دنیارا به فرزندان خلف ابراهیم علیه السلام داده است.حملهبه سفارت انجام دادیدتاحالا داریم بهای آن راپرداخت می کنیم این جماعت به دنبال نابودی ایران هستند...
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    16 0
    چرا مسئولین کاسه کوزه ی اینها را جمع نمی کند؟ مصلحت از این بالاتر؟
  • علی پویان IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    18 1
    یکی از مشکلات اساسی مملکت ما مدیریت و عدم فهم از مدیریت کارآمد و سالم است اگر علم مدیریت بر مملکت ما حاکم بود نه قالیباف رئیس مجلس بود و نه این آقا رئیس کتابخانه اش!! نه قالیباف خار ج از حیطه مسئولیتش میتونست حرف بزنه نه این آقا اینچنین میتونست فضولی کنه !!!
  • بختیاری BR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    11 4
    کسی که همچنین نظری دارد عاقل نیست باید برود نزد پزشک عجیب است همچنین افرادی در مملکت ما مسئول هستند. خدا خودش به رهبری و مردم رحم کند که گیر چه افرادی افتاده اند.
  • سیف الله معطوفی IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    13 0
    درود بر شما تحلیل زیبایی بود
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    11 2
    خدایا تورو به حق امام زمان عج ا.. هرکس ودرهرلباسی وهرپست ومقامی خواسته یا ناخواسته به این نظام ومردم وخون شهدا خیانت میکندوقصدضربه زدن به این نظام رو داره نابودش کن
  • IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    2 29
    خوب که چی؟ اقای قالیباف رئیس مجلس این کشور هستند،شما چه کاره این دولت و کشور هستید؟که درمورد سیاستکشور اظهار نظر می کنید؟
  • ازنصف جهان.... IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    14 3
    درودبرجناب موسوی،خیرالکلام ماقَلّ ودَّلّ.... چرابعضی دکان بی متاع میگشایند...؟
  • ساسان IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    16 1
    باورتان شود که اینها کمر به نابودی ایران و ایرانی بسته اند حالا بشینید و نگاه کنید و.....
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    13 0
    یادش بخیر، اوایل دهه ۶۰ یه نفر در محله ما همچین پیشگویی‌هایی میکرد، ما هم که بچه بودیم خیلی باورمان میشد ولی بعدها آن بنده خدا سر از تيمارستان در آورد!
  • نوکر امام حسین IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    9 0
    یا رب نظر تو بر نگردد برگشتن روزگارسهلست.واقعا جای بسی تاسف است.بعضیها برای دستمالی قیصریه ای را به آتش میکشند ....
  • IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    14 0
    در رابطه با عربستان اینکه میانه ایران با عربستان تیره شد یک کشور نیست با پنجاه و ششکشور با ما قطع رابطه کردند اقای فاسمیان مردم دیگر توان تاوان دادن را ن دارند از یک سو با التماس ومییانجیگری چین ودادن باج و امتیاز به چینبا عربستان روابط برقرار شد با گزافه گویی شما
  • مصطفی IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    13 1
    آقای قاسمیان مقصر نیست دستگاه قضایی مقصره که جلوشون نمیگیره ی آدم عادی ی کار معمولی انجام بده میگن برهم زدن امنیت آسایش مردم اینا کشور به جنگ بدبختی بکشونن هیچی
  • جابر خداپرست IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    17 0
    صعود به قله ی قدرت حتی به قیمت نابودی کشور
  • IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    7 1
    این ازبدبختی ملت است این اقا اگرراست می گوید وظیفه اش انجام دهد حق دخالت دراین کارها ندارد به او چه ارتباطی دارد
  • رسول آواره IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    11 0
    راستش من هم وقتی فیلم سخنرانی این حاج آقا رو دیدم تعجب کردم.چقدر هم دقیق زمان تعیین می کنه انگار خودش رو نایب امام زمان میدونه. بابا اگه بخوای امام زمان ازت راضی باشه، باید به فکر آبادانی مملکت باشی و دل مردم رو بدست بیاری نه دم از شیپور جنگ بزنی. حرف زدن آسونه، اگه جنگ بشه اولین نفر فرار می کنی. نمیدونم تا کی ما چوب حرف زدنهای بیجا رو بخوریم. تازه داره روابط ما با عربستان بهتر میشه. آقا نمیخوایم روابط به هم بخوره چرا دم از جنگ میزنی؟
  • IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    6 0
    حرف حساب احسنت خدا رحم مردم بکند
  • IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    8 0
    خودشون که سیرند وای بر شکم گرسنه مردم که نتیجه این ناسیاستهای امثال قاسمیان بانیشن
  • راضیه IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    5 0
    ادمی که گلوبالیسته مثل بایدن توهم میزنه ، عربستان چه فرقی با امریکا داره که باهاش مخالفه، عوام فریبی می کنه تا انتخابات بعدی رای بیاره
  • سید مهدی IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    13 0
    دوستان سربازان گمنام بررسی کنند این شخص جاسوس یا نفوذی نباشد!!!
  • محمد RU ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    13 0
    این قاسمیان چیکاره هست از طرف ایران یعنی مردم ایران حرف می زنه آیا افراد عادی هم می توانند به یک کشور ایلام جنگ کنند باید ایشون جواب افرادی که نیازمند غذا وکمک هستند و ندارند بخورند بدهد چون خیال خودش راحت است و حقوق کافی شاید هم بیشتر می گیرد ما نداریم و ایشون داره حرف از جنگ می زنه یعنی پول کافی داره باید جواب مردم بده همش جنگ جنگ کی اقتصاد بس باید خوب بشه
  • IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    12 0
    از این افراد تو مملکت ما زیاد هستن
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    10 0
    انسان عاقل بايد در همه چيز با دو گروه پرهيز كند، نادان و احمق ....