در پایان جلسه علنی امروز بیانیه​ای در حمایت از جنبش وال استریت قرائت شد.

به گزارش خبرآنلاين، در اين بيانيه​ با امضاي 220 نماينده در حمايت از جنبش​هاي ضد سرمايه​داري ، نمايندگان از جنبش وال استريت حمايت کرده و آن را در ادامه پيش بيني امام خميني(ره) درباره فروريزي نظام کمونيست دانستند. نمايندگان دولت​هاي سرمايه​داري را مسئول جان معترضان دانسته و تاکيد کرده بودند که در قبال بازداشت و محکوميت اين مردم بي پناه، ساکت نخواهند نشست.
بخشي از مذاکرات امروز نمايندگان در خصوص اصلاح آيين​نامه داخلي مجلس، با حاشيه​هايي همراه بود. در ماده​اي از اين طرح آمده بود که روساي قواي مجريه و قضاييه بايد براي سخنراني در مجلس، درخواست مکتوب ارائه دهند. ستار هدايتخواه نماينده حامي دولت معتقد بود که نيازي به درخواست کتبي از سوي روساي ديگر قوا براي حضور در مجلس نيست. اما باهنر اين را لازم مي​خواند و گفت: بالاخره هيات رئيسه بايد متوجه شود که چنين تقاضايي وجود دارد و بايد درخواست کتبي ارائه شود.
اما هدايتخواه معتقد بود که به روش​هاي ديگر هم مي​توان هيات رئيسه را در جريان گذاشت. باهنر هم به شوخي گفت: مثلا سوت بزنند تا ما متوجه شويم؟
علي​اصغر يوسفيان ملا سخنگوي کميسيون آيين​نامه مجلس هم با تاکيد بر لزوم رعايت آداب استفاده از تريبون مجلس گفت: نمي​شود که رئيس​جمهور يکباره وارد مجلس شود و هر کس پشت تريبون است را هل بدهد برود کنار و خودش صحبت کند! ما که نمي​خواهيم رئيس​جمهور را پشت در مجلس معطل کنيم. مي خواهيم بگوييم که اينجا خانه ملت و متعلق به نمايندگان است و رئيس​جمهور اگر مي​خواهد از تريبون مجلس استفاده کند بايد از مجلس زمان مشخصي را درخواست کند و موضوع سخنانش را هم اعلام کند.
سوال منطقه​اي موسي الرضا ثروتي از وزير نيرو در خصوص آب رساني به حوزه​هاي انتخابيه​اش نيز از دستور کارهاي امروز مجلس بود. نماينده بجنورد که به شدت از پاسکاري شدن بين وزير و معاونانش و معاون راهبردي رياست جمهوري گلايه مند بود، اظهارداشت: بارها به معاونين وزير نيرو گفته​ام که لااقل احترام وزير خودتان را رعايت کنيد و دستوري را که وزير برايتان پاراف مي کند را روي زمين نگذاريد! اما کسي توجهي نمي​کند.
وي در بخشي از سخنانش گفت: حساب ذخيره ارزي چگونه براي بجنورد موجودي ندارد اما براي استان قم بدون مصوبه مجلس، بودجه دارد؟ چرا به ما که مي​رسد و با وجود مصوبات مجلس و مصوبات دولت در سفرهاي استاني خدمتتان مي​آييم مي گوييد که بودجه نداريم؟
پس از سخنان مجيد نامجو که مي گفت دولت دهم مشکل آبرساني به روستاها را حل کرده و حتي جشن روستاهاي 20 خانوار را هم برپا کرده است، ثروتي گفت: آخر مسلمان چطور ميگيويي جشن روستاي 20 خانوار گرفته​ايد بعد براي روستاي سيصد نفره روزي دو تانکر آب مي دهيد و مدام نماينده را بين معاون راهبردي و معاونانتان پاسکاري مي کنيد؟
اگرچه او از پاسخ​هاي وزير قانع نشد اما چون سوالش منطقه​اي بود و نه مليف بار ديگر به کميسوين بازگشت تا براي حل آن چاره انديشي شود.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 178986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
    0 0
    دلت خوشه باهنر !! رییس جمهور وقت وقتش که باید بیاد مجلس نمیاد و باید به زور بیاریدش.