به گفته مدیرعامل شرکت ملی نفت ، فرایند تعریف پروژه تا برگزاری مناقصات تا شروع کار و اجرای آن خیلی طولانی است و همچنین تأمین منابع مالی دچار مشکل است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در یکی از روزهای پاییزی مهمان کافه خبر بود.
احمد قلعه بانی در این نشست به تشریح دلایل تاخیر در پروژه های نفتی پرداخت و افزود:خیلی از پروژه ها به دلایل مختلف از جمله بودجه ، افزایش نرخها با رکود مواجه بودند که با برنامه ریزی که انجام شد از حالت رکود خارج و شتاب بیشتری پیدا کرد. امید است که اواخر امسال تا سال آینده وارد مدار بهره برداری شود .
به گفته او، متأسفانه فرایند تعریف پروژه تا برگزاری مناقصات تا شروع کار و اجرای آن خیلی طولانی است و همچنین تأمین منابع مالی دچار مشکل است آنهم تمهیداتی اندیشیده شده و ما سعی داریم که آن را کوتاه کنیم .
وی در پاسخ به این سوال که البته فکر می کنم همه ناکامی ها را نمی شود به نام طولانی بودن فرایند اجرای یک پروژه تمام کرد ، ضعف مدیریتی هم در مناطق نفتی وجود دارد؟ تصریح کرد:بله قبول دارم یک بخشی از مشکلات به سیستم مدیریتی ما برمی گردد . همه مشکلات را نباید در کمبود منابع مالی جستجو کرد باید روش مدیریت را عوض کرد . باید فرآیندهای جدیدی تعریف کرد بخشی انجام شده است و بخشی در حال انجام است . بنابر این در حال حاضر ما ضعف سیستم مدیریتی در برخی از شرکتها داریم .
قلعه بانی متذکر شد: مشکل سرمایه گذاری وجود دارد و البته زمان اجرای پروژه ها نیز بسیار طولانی است که ما سعی داریم تمام این مسایل را برطرف کنیم . ضمن اینکه اساسی ترین بحث ترس مدیران از اجرای پروژه ها با اتکاء به منابع نفتی است . چرا که نگران هستند تعهدی بدهند اما پروژه دیر به مرحله اجرا برسد و بازپرداخت تعهدات سر برسد . دراینصورت مشکلات عدیده ای ایجاد می شود برای همین است که برخی از مدیران از پذیرفتن چنین ریسک هایی خودداری می کنند در صورتیکه من معتقدم که باید ایستاد و تا آخر کار را تمام کرد و کلیه ریسک ها را پذیرفت.
مشروح این گفت وگو را اینجا بخوانید.

22139

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 178571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =