ایران هر روز از جانب ده​ها رسانه فارسی زبان از خارج از کشور رصد می​شود.

 در ادامه خلاصه برخی از آخرین اخبار رسانه​های خارجی فارسی زبان می​آید:
* دویچه وله *
نگرانی از «برخورد اتفاقی» میان ایران و آمریکا
رادیو دویچه وله آلمان نوشت: سخنان فرمانده نیروی دریایی ایران در مورد طرح ایران برای حضور در نزدیکی حریم دریایی آمریکا بر نگرانی‌ از برخورد میان دو کشور افزوده است. لس‌آنجلس تایمز در مقاله‌ای علل ایراد چنین سخنانی را می‌شکافد و بر گفت‌وگو تاکید می‌کند. تریتا پارسی، پژوهشگر انستیتوی خاورمیانه در واشنگتن و رئیس شورای ملی ایرانی آمریکایی، در مقاله‌ای در "لس‌آنجلس تایمز" به تحلیل سخنان تازه دریادار حبیب‌الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، که به روابط ایران و آمریکا مربوط می‌شود پرداخته است. پارسی معتقد است که البته دنیا به «لاف و گزاف‌گویی»‌ ایران عادت کرده است، اما با این حال سخنان هفته گذشته دریاردار سیاری، نسبت به آنچه تا کنون از جمهوری اسلامی شنیده شده، گیج‌کننده است.
* صدای آمریکا *
قاسمی از وزرای قبلی نفت صادق تر است
صدای آمریکا درباره اظهارات چند روز پیش وزیر نفت که گفته بود تا پایان امسال تعادل برداشت نفت و گاز در میادین مشترک ایجاد می شود ، نوشت: رضا تقی زاده، تحلیل گر امور اقتصادی در اسکاتلند، در واکنش به اظهارت تازه وزیر نفت به صدای آمریکا گفت: «به نظر من آقای قاسمی، در گفتن مشکلات تا حدودی زیادی صادقانه تر از سه وزیر پیشین نفت در کابینه اول و دوم محمود احمدی نژاد است. وی از تاثیر تحریم ها به نحوه واقعی صحبت می کند، ولی آن جا که برای کارهای آینده در صنعت نفت و گاز نوید می دهد در همان خطی قرار می گیرد که وزاری پیشین نفت ایران به خصوص در 4 سال گذشته قرار داشتند.»
* رادیو فردا *
«احمدی نژاد وعده های توخالی زیادی می‌دهد»
رادیو فردا نوشت: سخنگوی وزارت خارجۀ آمریکا روز جمعه پیشنهاد ایران در مورد توقف غنی‌سازی بیست‌درصدی اورانیوم را «بی‌اعتبار» دانست و گفت: «احمدی‌نژاد وعده‌های توخالی زیادی می‌دهد.»  به گزارش خبرگزاری فرانسه، ویکتوریا نولند سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری خود گفت: «احمدی‌نژاد وعده‌های توخالی زیادی داده است. او دقیقا می داند چه باید رخ دهد.اگر ایران پیشنهادی جدی دارد باید آن را به آژانس بین المللی انرژی هسته ای ارائه دهد.»
 ظاهرا اشاره خانم نولند به مصاحبه هفته گذشته محمود احمدی‌نژاد با نشریه نیویورک تایمز است که او گفته بود: «اگر غرب سوخت اتمی غنی شده بیست درصدی را برای ایران فراهم کند، ایران با خوشحالی روند غنی سازی اورانیوم را متوقف می‌کند.»
/29219
 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 176282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =